Huisje bezichtigen

21-07-2013 00:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al een tijdje een huis op het oog waar we helemaal verliefd op zijn geworden. We weten dat het een super buurt is waar we lekker zouden kunnen genieten.

Het huis ligt alleen aan een spoor dus dat moeten we nog even kijken of dat te overzien is. Na onze vakantie (ja zelfs op vakantie denken we aan dat huis) willen we gaan bezichtigen. Is een vrijstaand huis met een grote tuin voor 240k.

Volgens het kadaster is de persoon die hier in heeft gewoond overleden en ze dus het huis in 2010 te koop hebben gezet.

Het hele huis is vrijwel (ziet er zo uit) net opgeknapt maar de badkamer en CV zijn wel echt aan vervanging toe.

Tuin is groot en netjes maar voor onze smaak moet er toch wel wat aan gebeuren.

Omdat het een houtenskeletbouw is willen we zeker in een later stadium een bouwrapport gaan aanvragen maar is het realistisch om te denken dat ze met de prijs waarschijnlijk gaan zakken?

Volgens internet geen kijkers geweest in de afgelopen maanden maar ze zijn net wel gezakt met de prijs.
Aan het spoor... je bent gek als je dat koopt.
Hoe kun je zien dat er geen kijkers zijn geweest?
Hoe kun je nou op internet zien of er kijkers zijn geweest?

En verder: je kunt niet aan een vraagprijs aflezen wat er nog af kan. Soms zijn ze scherp geprijsd of is de verkoper simpelweg star. Soms staan ze al jaren op een bepaalde prijs en kun je met een goed verhaal van laatste jaar zoveel gezakt in die regio wel 10% eraf halen.

Maar in dit geval zou het best goed een nalatenschap kunnen zijn, waarbij de nabestaande er graag vanaf willen. (Maar dan nog is dat niet zeker, kan ook weer ingewikkeld liggen)

Je kunt het beste gewoon gaan kijken en gelijk aangeven dat het eigenlijk boven het budget ligt. Dan zie je gelijk hoe de makelaar reageert.
Vrienden van mijn ouders hebben ook een houten huis gehad naast het spoor en merkte dit op den duur niet meer. Wanneer wij er waren hadden wij het ook niet meer door dat er een trein langskwam dus vandaar dat we wel willen kijken..
Weet je ook van welke prijs ze afkomen?

Ik kan dat overigens wel voor je nakijken, werk bij 'n makelaar..
Nee, dat staat er bij de makelaar niet bij.
Als je het adres googlet kun je wellicht de oude prijs terug vinden.
Hoe druk is dat spoor? Hoe drukker, hoe meer last je er van zal hebben.
Vind het wel knap, al verliefd zijn op het huis hoewel je het nog niet eens bezichtigd hebt... Dus op basis van slechts de omschrijving en een paar foto's (waarbij die waarschijnlijk over-optimaal genomen zijn) zijn jullie al lyrisch?!

Alles wat wij aan bezichtigingen hebben gedaan, ben ik bewust zo neutraal mogelijk ingegaan. Vantevoren alleen gekeken naar de locatie, en wat basisinformatie over het huis zelf opgezocht, maar bewust niet verder gefantaseerd. Eerst maar eens met eigen ogen zien!
Wij wonen ook aan een spoor maar nergens last van. Ik vind het juist wel gezellig, dat geluid.

Een bouwtechnisch rapport zou ik altijd doen, verder wens ik jullie veel fantaseer plezier en vergeet niet dat de koper tegenwoordig de baas is!
Wat tof zegt dus. Op de foto's lijkt het altijd mooier....

Verder ligt het eraan hoe druk dat spoor is. Je hebt bv. Amsterdam-Amersfoort waar elke 5 minuten een trein langs komt en 's nachts veel goederenvervoer. En er zijn van die regionale lijntjes waar eens in het uur een boemeltje overheen gaat. Wel een verschil dus.

Ik heb aan de eerstgenoemde lijn gewoond, en dat wende snel.
Ja ja, nu weet ik het wel!
Als het echt al 3 jaar te koop staat, van een overleden iemand, dan kun je flink onderhandelen.

Erfgenamen zullen na 3 jaar toch wel van het huis af willen, want ook een huis dat leeg staat kost hen elke maand geld

Heb je een link?
Het feit dat het huis al 2 jaar te koop staat, zegt genoeg. Het is niet populair. Ik denk dat dat spoor in de achtertuin daar veel mee te maken heeft. Je moet bij het kopen van een huis niet alleen denken aan hoe leuk het is voor jou he. Je moet ook denken aan de dag dat je er zelf misschien toch weer uit wilt en of het dan verkoopbaar is. Jij wilt vast niet nog 2 jaar aan je huis vastzitten, als je er ooit vanaf wilt. Ik zou het niet doen.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Wat gezegd aan.welk spoor ligt het. Hou er ook rekening mee dat over spoor goederen gaan soms met gevaarlijke stoffen. Wat zijn de risicos mocht, er iets fout gaan. Ook iets om over na te denken.
Ik woon al mn hele leven vlakbij het spoor in diverse huizen (druk spoor ook, tussen Rotterdam en Den Haag) maar heb er eigenlijk nooit last van gehad. Je raakt er aan gewend dus ik zou me nog niet heel druk maken. Tenzij je je stoel uit drilt met elke trein.
Als het al sinds 2010 te koop staat, is de kjans groot dat je wel wat van de prijs af krijgt hoor. Soms veel, soms niet zo veel.

Je kunt eigenlijk ALTIJD wel zakken met de prijs, want daar houdt de makelaar en de verkopers van het huis ook rekening mee dat eventuele kopers, die willen altijd nog wat zakken.

Aan het spoor? Tja, daar moet je goed over denken. Je kunt dat heeeel snel beu zijn, zeker als het een actueel spoor is, waar iedere dag, ( Zeker doordeweeks) naar schoolgaande jongeren, mee reizen.

Succes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Als het al zo lang te koop staat, vaag ik me af wat er mis mee is... (buiten het spoor dan)
quote:hulagirl schreef op 21 juli 2013 @ 10:13:

Ik woon al mn hele leven vlakbij het spoor in diverse huizen (druk spoor ook, tussen Rotterdam en Den Haag) maar heb er eigenlijk nooit last van gehad. Je raakt er aan gewend dus ik zou me nog niet heel druk maken. Tenzij je je stoel uit drilt met elke trein.

Mijn vraag zou zijn: wil je daar aan gewend raken?

Toen wij op zoek waren, hebben we eens een erg leuk huis gezien dat een 200 meter weg lag van een grote snelweg. Binnen merkte je dat niet, maar zodra je buiten was, of een raam open deed, hoorde je het gezoef. En dan zal windrichting vast een rol spelen, maar ik ben iemand die altijd met ramen open slaapt. En als ik zo een smak geld ga uitgeven (of beter gezegd lenen, en beseffend dat dit waarschijnlijk de grootste investering is die ik ooit in mijn leven ga doen) dan zoek ik nog wel even verder naar een huis dat net zo leuk is en waarbij zo'n geluidsachtergrond ontbreekt. Dan vind ik het totaalplaatje toch echt nog een stuk perfekter!

Zelf ervaring met vliegtuigen van een grote luchthaven die overkomen. Intussen op 3 verschillende plekken gewoond en daarmee te maken gehad. Op 1 van die 3 plekken, ons vorige huis, kwamen ze regelmatig hele dagen laag over. Ik ben het als iets positiefs blijven zien. Niet omdat ik dat nou echt diep van binnen zo leuk vind, maar eerder om mezelf niet gestresster te maken dan nodig en omdat ik wist dat we hier slecht tijdelijk woonden (huur). Op een dergelijke plek zou ik nooit een huis kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven