Huizenzoektocht :D

06-09-2013 20:40 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mezelf (en m'n omgeving, lees: vriend) een beetje gek, want we zijn op huizenzoektocht. Wonen nu in een huurhuis, maar werken inmiddels allebei en kunnen best wat kopen, mits ik zekerheid heb over m'n baan.

Nu komt het: ik ben verliefd op een huis. Echt. Een kluswoning, vrijstaand, echt prachtige stijl, ik kan het maar niet uit mijn hoofd krijgen!

We kunnen er nu even niks mee doen (krijg zsm van baas te horen of ik kan blijven werken). Dus ben ik al drie weken met m'n hoofd in de wolken.

Oooooh ik zit de hele dag plaatjes te zoeken, keukens te zoeken, heb het huis in gedachten al tien keer verbouwd

Wie is er nog meer op huizenjacht en zit in hetzelfde schuitje? Wie kalmeert me een beetje? Of heeft leuke anekdotes?
Ik lig nu -as we speak- op de bank in mijn nieuwe huis maar ik heb achteraf het huizen zoeken als het meest stressvol en gekmakend ervaren.

Zeker toen er ook nog 2 huizen aan mijn neus voorbij gingen.

Nu snap ik niet meer wat ik in die huizen zag. Mijn huis was dus geen eerste keuze maar is nu....(na verbouwing/verbetering) het beste! Heerlijk straatje, openslaande deuren naar het balkon, een ensuite etc etc.....
Wij zijn niet op echt op huizenjacht, hebben net een kavel gekocht en gaan daar zelf op bouwen. Dus al onze tijd gaat zitten in keukens, badkamers, vloeren.

Ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt.
Jaaaa hier hetzelfde! We hebben een huis op het oog maar moeten nog tweede bezichtiging doen, bouwkundig advies e.d. Inmiddels gesprek gehad met hypotheekverstrekker, financieel is het een go (we kunnen de vraagprijs betalen). Dus nu is het een kwestie van afwachten tot onze volgende afspraak, hopen dat niemand een bod uitbrengt ondertussen, en vervolgens het spel der onderhandeling. Want minder betalen is natuurlijk altijd prettig...

Hoop ik wel dat we niet hetzelfde huis op het oog hebben, maar als die van jou geheel vrijstaand is zal dat niet. Gelukkig maar, anders wordt dat nog even ruzie hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven