Hulp aan gewond dier(tje)
dinsdag 25 juni 2019 om 17:37
Hoi,
Ik rijd net achter een auto die zonder remmen vier kleine eendjes aanrijdt. De beestjes staken al over, de weg voor de auto was helemaal leeg en ik zag ze oversteken dus de bestuurder voor me heeft ze ook zeker kunnen zien. Hij reed er zo overheen en ook daarna, zonder remmen, gewoon doorrijden.
Ben gestopt, 1 eendje rende naar de overkant, 1 was er al dood en 1 ging vrij snel dood. Netjes aan de kant gelegd net als 1 gewond eendje, en de dierenambulance gebeld.
Ik kan me daar dus echt boos over maken.. dat je een beest niet ziet, maar vier eenden op een lege weg.. en dan ook nog gewoon keihard doorrijden. Is het eigenlijk verplicht om gewonde dieren te helpen? Wat hadden jullie gedaan? Vroeg me nog af of we m niet naar de dierenarts hadden moeten brengen, maar hij liep weer en de dierenambulance zou ook komen.
Ik kan slecht tegen dierenleed, dat is weer duidelijk geworden
Ik rijd net achter een auto die zonder remmen vier kleine eendjes aanrijdt. De beestjes staken al over, de weg voor de auto was helemaal leeg en ik zag ze oversteken dus de bestuurder voor me heeft ze ook zeker kunnen zien. Hij reed er zo overheen en ook daarna, zonder remmen, gewoon doorrijden.
Ben gestopt, 1 eendje rende naar de overkant, 1 was er al dood en 1 ging vrij snel dood. Netjes aan de kant gelegd net als 1 gewond eendje, en de dierenambulance gebeld.
Ik kan me daar dus echt boos over maken.. dat je een beest niet ziet, maar vier eenden op een lege weg.. en dan ook nog gewoon keihard doorrijden. Is het eigenlijk verplicht om gewonde dieren te helpen? Wat hadden jullie gedaan? Vroeg me nog af of we m niet naar de dierenarts hadden moeten brengen, maar hij liep weer en de dierenambulance zou ook komen.
Ik kan slecht tegen dierenleed, dat is weer duidelijk geworden
dinsdag 25 juni 2019 om 20:26
Nee joh. Elke dag gehaktballen, karbonades en lekker veel rood vlees. Anders haal je je pensioen niet eens.
Ik zie regelmatig dode katten langs de weg naar mijn werk. Dit is een N-weg waarop je vaak niet kunt stoppen. Bij de eerste beste parkeerhaven bel ik de dierenambulance of rijkswaterstaat (er ligt ook wel eens een hert). Ik vind dat je goed hebt gehandeld, TO. Schandalig dat mensen gewoon doorrijden. Ik geloof echt wel dat er mensen zijn die dit willens en wetens doen. Doet me denken aan een nieuwsbericht een tijd geleden waarop een hond op een snelweg was aangereden. De dierenambu was ter plekke en ze hadden op de betreffende strook een rood kruis gezet. Automobilisten hadden schijt aan dat kruis, scheurde gewoon over de rijbaan en raakten de hond nog een paar keer waardoor die niet meer te redden was. Afschuwelijl. Zulke lui zijn niks waard.
dinsdag 25 juni 2019 om 20:53
*news flash*: je kan ook zonder groente te eten overleven.
dinsdag 25 juni 2019 om 21:12
Uitgaande van de afwezigheid van belemmerende factoren: waarom rem je niet snel voor dieren op de weg? Waarom wijk je niet voor ze uit? Waarom stop je niet om te kijken of je iets kunt doen?
dinsdag 25 juni 2019 om 21:17
Vaak is een noodstop maken behoorlijk gevaarlijk, dus dat je dat niet doet voor eendjes als je ze te laat ziet kan ik inkomen.
Kip in de supermarkt heeft een kort ellendig leven gehad alleen maar om opgegeten te worden. Dat je de industrie in stand houdt door bewust te kiezen om vlees te consumeren terwijl je ook prima (en zelfs gezonder) jezelf kan voeden met planten kan ik niet inkomen.
En dan zijn er altijd mensen die compleet verontwaardigd een topic openen over een gewond eendje, maar zich niet druk maken over de industriële manier waarop we dieren afslachten. Ik vind dat vreemd. Dan heb je toch ergens de klok gehoord maar niet eens gekeken waar de klepel hangt.
Kip in de supermarkt heeft een kort ellendig leven gehad alleen maar om opgegeten te worden. Dat je de industrie in stand houdt door bewust te kiezen om vlees te consumeren terwijl je ook prima (en zelfs gezonder) jezelf kan voeden met planten kan ik niet inkomen.
En dan zijn er altijd mensen die compleet verontwaardigd een topic openen over een gewond eendje, maar zich niet druk maken over de industriële manier waarop we dieren afslachten. Ik vind dat vreemd. Dan heb je toch ergens de klok gehoord maar niet eens gekeken waar de klepel hangt.
dinsdag 25 juni 2019 om 21:24
dinsdag 25 juni 2019 om 21:25
Hoe weet jij zo zeker dat TO zich niet druk maakt over de industriële manier waarop 'we' dieren afslachten?ClumsyNinja schreef: ↑25-06-2019 21:17Vaak is een noodstop maken behoorlijk gevaarlijk, dus dat je dat niet doet voor eendjes als je ze te laat ziet kan ik inkomen.
dinsdag 25 juni 2019 om 21:27
Nou datLady*Voldemort schreef: ↑25-06-2019 21:25Hoe weet jij zo zeker dat TO zich niet druk maakt over de industriële manier waarop 'we' dieren afslachten?
Dat ik me boos maak om het nutteloos doodrijden van een dier maakt niet dat ik me thuis alsnog vol zit te vreten met goedkope afgeslachte dieren.
dinsdag 25 juni 2019 om 21:29
Ongelofelijk!
Hier zette vorig jaar een dame haar auto midden op een rotonde in de stad haar auto stil om een eend met haar 6 kleintjes naar de vijver te dirigeren. Iedereen stopte netjes. Een aantal stapte uit om te helpen en andere draaiden heel relax hun raampje omlaag om het beter te kunnen zien. Zo kan het dus ook
.
Hier zette vorig jaar een dame haar auto midden op een rotonde in de stad haar auto stil om een eend met haar 6 kleintjes naar de vijver te dirigeren. Iedereen stopte netjes. Een aantal stapte uit om te helpen en andere draaiden heel relax hun raampje omlaag om het beter te kunnen zien. Zo kan het dus ook
Lach hard, duik diep, kom terug..
dinsdag 25 juni 2019 om 21:31
Maar denk je dan dat iemand expres doorrijd? Dat kan ik mij haast niet voorstellen
dinsdag 25 juni 2019 om 21:36
Laar het ik het zo zeggen, ik kan me niet voorstellen dat iemand zó onoplettend rijdt dat hij dit niet heeft gezien. Als dat wel het geval is kan hij beter zijn rijbewijs inleveren want de volgende keer steekt er een kind de weg over terwijl hij afgeleid is.whitewolves schreef: ↑25-06-2019 21:31Maar denk je dan dat iemand expres doorrijd? Dat kan ik mij haast niet voorstellen
Niemand zei wat over groente, wolfje.
Dat ligt aan je definitie van overleven denk ik. Je wordt wel eerder ziek.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
dinsdag 25 juni 2019 om 21:37
Fijn dat jij wel bent gestopt!
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
dinsdag 25 juni 2019 om 21:44
Ik heb geen idee, ik ben die bestuurder niet. Ik vertel wat ik voor mijn neus zie gebeuren en dat ik me afvraag of ik het beestje naar de dierenarts had kunnen brengen; daar heb ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan (ook nog nooit een eend bij de dierenarts gezien
dinsdag 25 juni 2019 om 22:04
Paar weken geleden reed een auto voor ons een kat aan die ineens de weg over schoot. Tsja, daar kon bij niets aan doen. De man reed netjes vijftig (was precies bij een flitspaal dus dat weet ik zeker).
Maar vervolgens pakt ie het beestje in zijn nekvel en smijt hem zo in de berm en rijdt verder! Arg!!!
Mijn vriend zat half kotsend naast me en alle andere auto’s reden ook gewoon door. Ik bedenk me dan niet en zet de auto aan de kant. Beestje leefde nog. Zag er niet best uit maar toch. Meteen de DA gebeld en die kwamen met spoed maar kat overleed na een flinke stuiptrek toch. Vlak voor de ambu er was kwam net het baasje de deur uit om haar honden uit te laten. Allemaal zo sneu.
Ik weet wel dat als je een hert aanrijdt je dit verplicht bent dit te melden bij de politie dus volgens mij mag je niet zomaar doorrijden als het om huisdieren of groter wild gaat. Maar dat weet ik niet zeker.
Heb zelf een keer een egeltje aangereden. Kon hem niet meer ontwijken, deed wel mijn best. Heb me er nog lang naar over gevoeld.
Maar vervolgens pakt ie het beestje in zijn nekvel en smijt hem zo in de berm en rijdt verder! Arg!!!
Mijn vriend zat half kotsend naast me en alle andere auto’s reden ook gewoon door. Ik bedenk me dan niet en zet de auto aan de kant. Beestje leefde nog. Zag er niet best uit maar toch. Meteen de DA gebeld en die kwamen met spoed maar kat overleed na een flinke stuiptrek toch. Vlak voor de ambu er was kwam net het baasje de deur uit om haar honden uit te laten. Allemaal zo sneu.
Ik weet wel dat als je een hert aanrijdt je dit verplicht bent dit te melden bij de politie dus volgens mij mag je niet zomaar doorrijden als het om huisdieren of groter wild gaat. Maar dat weet ik niet zeker.
Heb zelf een keer een egeltje aangereden. Kon hem niet meer ontwijken, deed wel mijn best. Heb me er nog lang naar over gevoeld.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 26 juni 2019 om 00:00
Goed plan Elfje, maar wel meteen bellen, geen getreuzel
Ook als de kat al overleden is, ik zie hier veel katten buiten lopen vlakbij een paar hele drukke straten; er sneuvelen er nogal wat
De meeste auto's stoppen wel, vooral in het donker (kijken wat dat was?) en gooien een duidelijk overleden kat in een vuilcontainer.
Dan bel ik altijd de dierenambulance z.s.m. in de hoop dat ze de chip uit gaan lezen zodat de eigenaar tenminste op de hoogte is en het dier kan laten cremeren. Ooit een kat spoorloos verdwenen; vraag me na tig jaar nog steeds af wat hem is overkomen.. (kon niet de weg op!)
Iets anders: ik moest ook wel weer lachen toen een vriend van me gevulde krielkip at tijdens een etentje en 2 dagen later belde of ik wist hoe hij een jong eendje met een gebroken poot het best kon verzorgen
Hij had een lamp gekocht om hem warm te houden, voer voor kuikens gekocht; de ironie drong pas tot hem door toen ik vroeg wanneer hij rijp was voor de oven
Mensen kunnen heel goed vlees eten en tóch niet aanzien dat een hulpeloos dier pijn lijdt wil ik er maar mee zeggen. En een gewond beestje laten creperen vindt ik echt niet kunnen. Als je niet meer kan remmen kan je nog best even verderop stoppen en zien of er nog iets te redden valt, of juist uit zijn lijden moet worden verlost.
woensdag 26 juni 2019 om 00:29
Exact.SadButTrue999 schreef: ↑26-06-2019 00:00En een gewond beestje laten creperen vindt ik echt niet kunnen. Als je niet meer kan remmen kan je nog best even verderop stoppen en zien of er nog iets te redden valt, of juist uit zijn lijden moet worden verlost.
donderdag 27 juni 2019 om 11:18
Ik hoop dan maar dat jij geen huisdieren hebt! Jouw kat zou maar de straat eens willen oversteken en iemand kruisen die er hetzelfde over denkt als jou..Dahlia74 schreef: ↑25-06-2019 19:28En op die afstand kon je zien dat het een mannelijk chauffeur was?
Het zou mij ook kunnen overkomen, ik rem ook niet snel voor dieren op de weg. Uitwijken doe ik al helemaal niet. En ga zeker niet stoppen om te zien of ze dood zijn of hulp nodig hebben.
Veel mensen zijn vaak (even) afgeleid in het verkeer. Het is een oorzaak van veel ongevallen en kan ook hier hebben meegespeeld. Er zijn allerlei redenen te bedenken waarom deze persoon over de eendjes is gereden.
Door mensen als jou laat ik mijn kat niet meer buiten, veel te gevaarlijk met al die harteloze mensen