Hulp gebruikt make-up en borstel..
maandag 2 juli 2018 om 19:32
Hallo,
Ik werk in deeltijd en heb een hondje. Sinds kort staat er een camera op de slaapplek van de hond zodat ik af en toe kan kijken of alles ok is met haar. Vandaag zag ik mijn hond, maar mijn hulp was er ook. Tot nu toe prima, maar ineens deed de hulp een la open en gebruikte mijn make-up, borstel en haarlak voordat ze wegging. Ik vind het een beetje raar en weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet...wat vinden jullie?
Ik werk in deeltijd en heb een hondje. Sinds kort staat er een camera op de slaapplek van de hond zodat ik af en toe kan kijken of alles ok is met haar. Vandaag zag ik mijn hond, maar mijn hulp was er ook. Tot nu toe prima, maar ineens deed de hulp een la open en gebruikte mijn make-up, borstel en haarlak voordat ze wegging. Ik vind het een beetje raar en weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet...wat vinden jullie?
maandag 2 juli 2018 om 19:38
De zak geven dus.Elsbeth123 schreef: ↑02-07-2018 19:37Ik baal er een beetje van, en vraag me af waar ze nog meer aanzit.
maandag 2 juli 2018 om 19:44
Ik zou de reden juist wél vermelden bij haar ontslag.Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2018 19:37Wat een mafketel.Ik zou er niet veel woorden aan vuil maken en gewoon zonder opgaaf van redenen aangeven dat je haar diensten niet meer van node hebt.
maandag 2 juli 2018 om 19:48
Het in huis hebben van een nannycam (doggycam in TO's geval) is toch niet strafbaar?Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2018 19:43Dat zou ik dan weer niet doen. Voor je het weet heeft TO een rechtszaak aan haar pantalon wegens het zonder aankondiging filmen van schoonmaaksters.
Zou helemaal fraai zijn als een zwartwerker haar baas zou aanklagen terwijl ze zelf aan persoonlijke spullen zit.
maandag 2 juli 2018 om 19:51
Nou er gebeuren wel raardere dingen op de wereld. Ik zou geen zin hebben in al die rompslomp hoor. Wat me dan wel weer geinig lijkt is als TO na het afscheidsgesprek haar schoonmaakster een pakketje meegeeft met een mascara, een bus haarlak en haar eigen ouwe haarborstel.redbulletje schreef: ↑02-07-2018 19:48Het in huis hebben van een nannycam (doggycam in TO's geval) is toch niet strafbaar?
Zou helemaal fraai zijn als een zwartwerker haar baas zou aanklagen terwijl ze zelf aan persoonlijke spullen zit.
maandag 2 juli 2018 om 19:55
DIT!!!Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2018 19:51Nou er gebeuren wel raardere dingen op de wereld. Ik zou geen zin hebben in al die rompslomp hoor. Wat me dan wel weer geinig lijkt is als TO na het afscheidsgesprek haar schoonmaakster een pakketje meegeeft met een mascara, een bus haarlak en haar eigen ouwe haarborstel.
maandag 2 juli 2018 om 19:59
Kom op zeg. Een haarborstel kost een euro en mascara ook.Koffiekopjes schreef: ↑02-07-2018 19:57Ben ik de enige die het een beetje zielig vindt voor de hulp? Misschien kan ze het zelf niet betalen?
maandag 2 juli 2018 om 20:01
Dan moet ze meer werkhuisjes zoeken. Of gewoon vragen of ze die spullen mag gebruiken (behalve die haarborstel dan). Ik zette ook wel eens een kopje espresso voor mezelf als mijn poetsbaas niet thuis was. Maar ik heb hem dus wel eerst gevraagd of ie daarmee akkoord was.Koffiekopjes schreef: ↑02-07-2018 19:57Ben ik de enige die het een beetje zielig vindt voor de hulp? Misschien kan ze het zelf niet betalen?
maandag 2 juli 2018 om 20:06
Ja ze weet dat die er hangt. En koffie pakken etc. Is prima, maar dit vind ik persoonlijker. Haar man heeft een fulltime baan, kinderen verdienen hun eigen geld dus ze zijn niet arm ofzo.
maandag 2 juli 2018 om 20:07
Als hulp weet dat ze gefilmd wordt en daarmee dus ingestemd heeft, kun je haar er gewoon op aanspreken. Bij herhaling zoek je dan een andere hulp.Elsbeth123 schreef: ↑02-07-2018 20:06Ja ze weet dat die er hangt. En koffie pakken etc. Is prima, maar dit vind ik persoonlijker. Haar man heeft een fulltime baan, kinderen verdienen hun eigen geld dus ze zijn niet arm ofzo.
maandag 2 juli 2018 om 20:10
Wauw!Elsbeth123 schreef: ↑02-07-2018 20:06Ja ze weet dat die er hangt. En koffie pakken etc. Is prima, maar dit vind ik persoonlijker. Haar man heeft een fulltime baan, kinderen verdienen hun eigen geld dus ze zijn niet arm ofzo.
She has some balls.
maandag 2 juli 2018 om 20:17
Het gebruiken van spullen zonder dat dat ten uitvoer is van haar taak kan alleen in overleg tenzij het gaat om het gebruik van een glas voor wat water oid.
Of, zo zou het moeten zijn. Ik zou tegen haat zeggen dat ze niet meer terug hoeft te komen en een klacht indienen bij het bedrijf waar ze voor werkt (als dat er is). Je weet niet wat ze nog meer gebruikt heeft, ik zou het ook erg onhygiënisch vinden en eigenlijk wel diefstal of op het randje van diefstal.
Ik heb als oppas gewerkt en ook wel eens een broodje mee genomen als ik daarna nog door moest voor een college, tentamen oid. Dat soort dingen heb ik altijd wel in overleg gedaan als het was voor buiten mijn werk uren.
Of, zo zou het moeten zijn. Ik zou tegen haat zeggen dat ze niet meer terug hoeft te komen en een klacht indienen bij het bedrijf waar ze voor werkt (als dat er is). Je weet niet wat ze nog meer gebruikt heeft, ik zou het ook erg onhygiënisch vinden en eigenlijk wel diefstal of op het randje van diefstal.
Ik heb als oppas gewerkt en ook wel eens een broodje mee genomen als ik daarna nog door moest voor een college, tentamen oid. Dat soort dingen heb ik altijd wel in overleg gedaan als het was voor buiten mijn werk uren.