Hulp gebruikt make-up en borstel..
maandag 2 juli 2018 om 19:32
Hallo,
Ik werk in deeltijd en heb een hondje. Sinds kort staat er een camera op de slaapplek van de hond zodat ik af en toe kan kijken of alles ok is met haar. Vandaag zag ik mijn hond, maar mijn hulp was er ook. Tot nu toe prima, maar ineens deed de hulp een la open en gebruikte mijn make-up, borstel en haarlak voordat ze wegging. Ik vind het een beetje raar en weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet...wat vinden jullie?
Ik werk in deeltijd en heb een hondje. Sinds kort staat er een camera op de slaapplek van de hond zodat ik af en toe kan kijken of alles ok is met haar. Vandaag zag ik mijn hond, maar mijn hulp was er ook. Tot nu toe prima, maar ineens deed de hulp een la open en gebruikte mijn make-up, borstel en haarlak voordat ze wegging. Ik vind het een beetje raar en weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet...wat vinden jullie?
maandag 2 juli 2018 om 20:40
Dit, ik zou ook geen discussie beginnen. Gewoon zeggen dat je geen hulp meer nodig hebtLady*Voldemort schreef: ↑02-07-2018 19:37Wat een mafketel.Ik zou er niet veel woorden aan vuil maken en gewoon zonder opgaaf van redenen aangeven dat je haar diensten niet meer van node hebt.
Overigens heeft mijn vriend ook een werkster, ik vind zoiets ook moeilijk, hoe weet je wat ze allemaal doet of juist niet
De 2 x dat ik bij mijn vriend was toen ze kwam werken ( hij is die dag altijd van huis), kwam ze 2x te laat. Geen idee of ze dan ook langer is gebleven, want ik was al weg. Soms moet je het maar vertrouwen...
maandag 2 juli 2018 om 20:48
Dat weet ze! Alleen die stond naar links gericht, ik weet niet of ze de dat expres heeft gedaan of niet, maar ik kan op afstand de hoek veranderen dus dat deed ik om mijn hond weer in beeld te krijgen en toen zag ik haar dat doen.
maandag 2 juli 2018 om 20:56
Gatver.
maandag 2 juli 2018 om 21:00
Omdat je zo iemand niet meer alleen in je huis kan vertrouwen. Een werkster is juist iemand die bij al je privezaken kan, dan is vertrouwen wel handig. En aangezien dit een volwassen vrouw is, weet ze natuurlijk prima dat TO het niet wil hebben. Dus dat je dat eerst zou moeten uitleggen en haar dan nog een kans geven, is absurd.Lucifer2018 schreef: ↑02-07-2018 20:09Je kan toch aangeven dat je je dat niet wil hebben? Dat je het zag van de week toen je naar de hond keek en of ze dat niet meer wil doen?
Waarom meteen ontslaan?
maandag 2 juli 2018 om 21:00
Haha goeie!Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2018 19:51Nou er gebeuren wel raardere dingen op de wereld. Ik zou geen zin hebben in al die rompslomp hoor. Wat me dan wel weer geinig lijkt is als TO na het afscheidsgesprek haar schoonmaakster een pakketje meegeeft met een mascara, een bus haarlak en haar eigen ouwe haarborstel.
Verder eens. Bizar en viezig.
maandag 2 juli 2018 om 21:14
Mhaw. Ik zou een nieuwe borstel kopen en lipgloss. Een waarschuwing en bij de volgende keer ontslaan.spuit_111 schreef: ↑02-07-2018 21:00Omdat je zo iemand niet meer alleen in je huis kan vertrouwen. Een werkster is juist iemand die bij al je privezaken kan, dan is vertrouwen wel handig. En aangezien dit een volwassen vrouw is, weet ze natuurlijk prima dat TO het niet wil hebben. Dus dat je dat eerst zou moeten uitleggen en haar dan nog een kans geven, is absurd.
Ik vind jouw reactie een heel klein beetje overtrokken.
maandag 2 juli 2018 om 21:49
Precies, ze wist dus niet dat ze gefilmd werd..Elsbeth123 schreef: ↑02-07-2018 20:48Dat weet ze! Alleen die stond naar links gericht, ik weet niet of ze de dat expres heeft gedaan of niet, maar ik kan op afstand de hoek veranderen dus dat deed ik om mijn hond weer in beeld te krijgen en toen zag ik haar dat doen.
maandag 2 juli 2018 om 22:16
En dan staat ze de volgende keer in de wc. Ik zou ook voor ontslag gaan, wat gebruikt of doet ze verder?
Ik heb een hulp gehad die (waar ik bij was) de salontafel schoonmaakte met dezelfde doek en sop waar ze net de wc mee had gedaan. Dikke doei, die was gelijk weg.
dinsdag 3 juli 2018 om 00:52
Alsof mijn hulp zou moeten vragen of ze een espresso mag maken voor zichzelf...Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2018 20:01Dan moet ze meer werkhuisjes zoeken. Of gewoon vragen of ze die spullen mag gebruiken (behalve die haarborstel dan). Ik zette ook wel eens een kopje espresso voor mezelf als mijn poetsbaas niet thuis was. Maar ik heb hem dus wel eerst gevraagd of ie daarmee akkoord was.
dinsdag 3 juli 2018 om 19:44
Ik heb in mijn studententijd als schoonmaakhulp ook een keer een spuitje parfum opgedaan van iemand waar ik schoonmaakte. Ik had -vond ik- een goede reden, nl. een onverwachte afspraak waar ik naartoe moest en daardoor niet meer langs huis kon. Vond het onfris om zo zweterig weg te gaan. Maar ik besefte me wel dat ik een grens van vertrouwen was overgegaan. Gelukkig ben ik niet betrapt, want ik was verder wel eervol en had het heel erg gevonden als ik een onbetrouwbare dief was gevonden.
woensdag 4 juli 2018 om 07:46
Iemand die een camera verplaatst zodat ze aan je privé spullen kan zitten alleen een waarschuwing geven? Zou jij die echt nog vertrouwen?Lucifer2018 schreef: ↑02-07-2018 21:14Mhaw. Ik zou een nieuwe borstel kopen en lipgloss. Een waarschuwing en bij de volgende keer ontslaan.
Ik vind jouw reactie een heel klein beetje overtrokken.
woensdag 4 juli 2018 om 21:09
Zomaar ontslaan kan volgens mij niet. Kan je een bak geld kosten.
https://www.volkskrant.nl/economie/rech ... ~ba132f01/
Ook al draag jij geen lasten af, ze heeft wel een dienstverband.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b80564eb/
https://www.volkskrant.nl/economie/rech ... ~ba132f01/
Ook al draag jij geen lasten af, ze heeft wel een dienstverband.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b80564eb/