hulp gevraagd van poezen moeders.

06-06-2016 08:43 229 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net heeft mijn hond tijdens het uitlaten een heel klein poesje gevangen. Wat moet ik doen? Poesje terug zetten in het hoge gras en hopen dat de moeder nog haar baby'tje terug vind of mee naar huis nemen? Ik moet wel zo gaan werken dus ik kan niet te lang nadenken.

Iemand tips wat te doen?
Het nest niet gevonden?
Dan zou ik het nest zoeken of anders de dierenambulance bellen.
Poes meenemen (desnoods naar het werk) en de dierenambulance bellen zodat ze hem ophalen? Je kan zo'n kitten niet zomaar ergens in het gras zetten lijkt me en meenemen naar huis en dan zelf aan het werk gaan is ook verre van ideaal.

Misschien is de kitten wel gewond (van binnen).
Nee ik ben nog aan het zoeken. Dierenambulance bellen kan ik wel doen.

Thnx!
Je weet niet of het nest in de buurt is. Dierenambulance bellen.
Dierenambulance bellen, die gaat waarschijnlijk in de omgeving zoeken of er nog meer kittens rondlopen en zullen hen en de moeder proberen mee te nemen.

Helaas breekt de tijd van de dumping van zwangere poezen of nestjes weer aan.

Vertel je ons even de afloop?

Beetje off topic : dit jaar is het aantal konijnen in het park achter mijn huis enorm toegenomen. Nu heb ik al tweemaal een kat met een jong konijn voorbij zien komen. Ook niet leuk.... En tegen een kat kan je niet zeggen LOS!!
Ze nemen niet op. En ik moet zo gaan werken.

Denken jullie dat het poesje een paar uur alleen kan blijven? Ik ben ongeveer 3 uur weg.

Moet ik nog iets doen om hem warm te houden? En hoe? Ik heb wel een warmte lamp maar vandaag is het al bloedheet. En wat moet het eten en drinken?
Niemand van je buren die eventueel de zorg over kan nemen of bellen?
Drinken gewoon water (geen melk!!), eten kan wel even wachten als je niks in huis hebt. Straks even kittenbrokjes of mousse oid halen.
Aparte ruimte van de hond natuurlijk, bakje water minimaal. Weet niet hoe oud je t beestje schat? Misschien kun je wat hondenvoer nat maken, dat kan t kitten dan als soort pap opeten.
Ze zijn ook werken. We zijn thuis, zal ik hem maar gewoon even in een doos leggen? Die arme stakker zit onder de vlooien, die kleine schoften lopen gewoon over hem of haar heen
Waar woon je? Er zijn andere instanties die ook kittens en katten opvangen en ophalen. Zwerfkat in nood bijvoorbeeld. Die kun je ook bellen voor advies
Ik weet niet hoe klein het beest is, maar warmte en vocht is belangrijk. Dat red je niet als je hem achterlaat.
Welke regio zit je?
Doos met handdoek is sowieso fijn, want geboren. Zolang ze maar wel toegang tot water heeft.
Drie uur moet net lukken, even als nood.

Ik zou hem ook even in een aparte kamer zetten, of even op de gang in een doos zodat de hond er niet bij kan.

Vanmiddag even verder bellen/kijken!
zo spoedig mogelijk naar een dierenarts brengen! geen idee hoe oud het kleintje is maar eten heeft het sowieso nodig. water alleen is geen voeding. de vlooien eten al het bloed van hem/haar op, ze moeten er af. hoop dat ie het redt...

bel de dierenarts of geef het kleintje daar af.
Hoe oud is het beestje ongeveer denk je? Zijn de oogjes al goed open? Is het vachtje nog heel pluizig? Die vlooitjes zijn nestvlooitjes wss.. vermoedelijk is het nog een erg jong beestje.

Het beste kun je hem denk ik even binnen laten en veel water beschikbaar hebben. Doos met dekentje lijkt me erg geschikt. Hou hem maar even apart van de hond. Als je niet weet hoe oud hij is zou ik hem niet te eten geven en al helemaal geen hondenbrokken. En wellicht even je eigen dierenarts bellen voor advies voor zolang als het diertje bij je is, die kan misschien telefonisch inschatten hoe oud het beestje is?

In mijn ervaring willen kittens veel aandacht. Toen die van mij nog klein waren wilden ze hele dagen in mijn armen. 't Zijn nog baby's natuurlijk. Arm ding.
ik denk dat ie 3 uurtjes alleen wel redt hoor, als je nu echt weg moet
Het hangt er vanaf hoe jong het poesje is. Als het echt een paar dagen/week is, dan moet je in ieder geval zorgen dat hij/zij warm is (deken in een kartonnen doos). Het probleem is dat als ze zo klein zijn ze niet zonder moeder kunnen overleven (of dat het in ieder geval erg lastig gaat worden met voedingen) en het dus cruciaal is dat de kitten zo snel mogelijk terug naar moeder gebracht wordt. Dan moet je wel echt een instantie te pakken krijgen.

Als het poesje iets groter is (oogjes open etc) dan kun je hem/haar ook in een kartonnen doos zetten, dekentje voor comfort en wat water om te drinken. Het is dan mogelijk om heel even te wachten en later nog een keer de dierenambulance bellen. Hoe dan ook is het het beste om te zorgen dat de dierenambulance komt en dat die zorgt dat de kitten terug naar de moeder gaat.
maar bel anders ff met je dierenarts
Apart dat zo"n klein beestje buiten is?? Van een zwerfkat dan misschien? Of al oud genoeg(of net niet maar daar hebben veel

Mensen maling aan) rond de 8 weken? Dat hij/zij is ontsnapt? Ik zou het beestje naar de dierenarts brengen.
quote:sproet35 schreef op 06 juni 2016 @ 09:01:

zo spoedig mogelijk naar een dierenarts brengen! geen idee hoe oud het kleintje is maar eten heeft het sowieso nodig. water alleen is geen voeding. de vlooien eten al het bloed van hem/haar op, ze moeten er af. hoop dat ie het redt...

bel de dierenarts of geef het kleintje daar af.Dit. Bovendien heeft het misscien verwondingen door de aanvaring met hond
quote:wyandotje schreef op 06 juni 2016 @ 08:56:

Ze zijn ook werken. We zijn thuis, zal ik hem maar gewoon even in een doos leggen? Die arme stakker zit onder de vlooien, die kleine schoften lopen gewoon over hem of haar heen opvang brengen. asiel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven