Hulp uit huis gaan
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:06
Hey allemaal,
Ik zit momenteel met een aardig dilemma thuis. Ik ben 26 en woon momenteel nog thuis. Dit komt omdat elke keer dat ik de afgelopen jaren op mezelf wilde gaan wonen er steeds dingen tussen kwamen waar ik geen controle over had (lees; Tot 3 maal toe geen vast contract gekregen, prive zeer vervelende situaties). Zodoende woon ik tot mijn eigen teleurstelling nog steeds thuis en wil heel erg het huis uit. Los van het feit dat ik een eigen plek wil hebben lopen de spanningen steeds meer op thuis en kan ik bijna niet meer overweg met mijn ouders. Het scheelt voor mijn gevoel niet veel of ik word een keer haast letterlijk buiten geknikkerd.
Het feit dat ik afgelopen Mei wederom geen contract verlenging heb gekregen (Ondertussen is het verre van grappig meer) werkt dat ook al niet mee. Ik ben redelijk angstig dat het een keer uit de hand gaat lopen en om dit te voorkomen ben ik heel erg benieuwd of er mensen zijn die deze situatie herkennen en/of anders tips hebben waar ik informatie zou kunnen op doen of er mogelijkheden zijn om een plek te bemachtigen (zelfstandig of met eventuele hulp), want ik zie door de bomen eerlijk gezegd het bos niet meer.
Ik begin aardig radeloos te worden en zou alle tips of hulp op prijs kunnen stellen.
Dankjewel alvast!
Ik zit momenteel met een aardig dilemma thuis. Ik ben 26 en woon momenteel nog thuis. Dit komt omdat elke keer dat ik de afgelopen jaren op mezelf wilde gaan wonen er steeds dingen tussen kwamen waar ik geen controle over had (lees; Tot 3 maal toe geen vast contract gekregen, prive zeer vervelende situaties). Zodoende woon ik tot mijn eigen teleurstelling nog steeds thuis en wil heel erg het huis uit. Los van het feit dat ik een eigen plek wil hebben lopen de spanningen steeds meer op thuis en kan ik bijna niet meer overweg met mijn ouders. Het scheelt voor mijn gevoel niet veel of ik word een keer haast letterlijk buiten geknikkerd.
Het feit dat ik afgelopen Mei wederom geen contract verlenging heb gekregen (Ondertussen is het verre van grappig meer) werkt dat ook al niet mee. Ik ben redelijk angstig dat het een keer uit de hand gaat lopen en om dit te voorkomen ben ik heel erg benieuwd of er mensen zijn die deze situatie herkennen en/of anders tips hebben waar ik informatie zou kunnen op doen of er mogelijkheden zijn om een plek te bemachtigen (zelfstandig of met eventuele hulp), want ik zie door de bomen eerlijk gezegd het bos niet meer.
Ik begin aardig radeloos te worden en zou alle tips of hulp op prijs kunnen stellen.
Dankjewel alvast!
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:13
Nouja met mijn reactie bedoelde ik eigenlijk dat ik dat vaak lees op websites die die kamers aanbieden .. Ik ben er vooralsnog nog geen tegen gekomen waarbij dat niet het geval was. Misschien zoek ik gewoon niet goed hoor ..Damselindistress schreef: ↑11-08-2017 19:12Waarom zou het enkel voor studenten zijn? Je kan het proberen toch?
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:18
We botsen gewoon erg. Ik ben heel anders t.o.v. mijn ouders. Zij zijn behoorlijk van de oude stempel, gingen nooit op stap, niet erg sociaal in de omgang, erg terughoudend en ik ben dat allemaal niet. Kort maar krachtig, wij zijn erg verschillend, en het feit dat ik mijn eigen plek wil en dingen anders wil doen valt ook niet altijd in goede aarde.
En inschrijven bij een woningbouw ben ik niet nee .. Maar goed, ik weet dat daar erg lange wachtlijsten/tijden voor zijn dus op korte termijn gaat dat lijkt mij geen optie zijn. Is overigens geen excuus om mij niet in te schrijven hoor, begrijp me niet verkeerd.
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:18
Een vergeet niet een duikbril op te zetten, TO!-NummerZoveel- schreef: ↑11-08-2017 19:17Zoek eens op anti-kraak. Dat is goedkoop wonen en van daaruit kun je dan weer verder kijken als je meer financiële zekerheid krijgt.
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:22
Ok, ik snap het, lijkt erop dat ze je nog niet als volwassene beschouwen. Tot je je eigen boontjes kan doppen zullen ze dat denk ik ook niet kunnen, bedoel, waarop moeten ze dat vertrouwen baseren? Vind het echt slordig dat je niet ingeschreven staat,.. is dat niet het minste wat je had kunnen doen?ZeroV4 schreef: ↑11-08-2017 19:18We botsen gewoon erg. Ik ben heel anders t.o.v. mijn ouders. Zij zijn behoorlijk van de oude stempel, gingen nooit op stap, niet erg sociaal in de omgang, erg terughoudend en ik ben dat allemaal niet. Kort maar krachtig, wij zijn erg verschillend, en het feit dat ik mijn eigen plek wil en dingen anders wil doen valt ook niet altijd in goede aarde.
En inschrijven bij een woningbouw ben ik niet nee .. Maar goed, ik weet dat daar erg lange wachtlijsten/tijden voor zijn dus op korte termijn gaat dat lijkt mij geen optie zijn. Is overigens geen excuus om mij niet in te schrijven hoor, begrijp me niet verkeerd.
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:24
Inschrijven had je natuurlijk op je 18e al moeten doen, dan had je nu al 8 jaar wachttijd op gebouwd. De kans dat je nu iets krijgt via de woningbouw is nul.
Het enige wat je kan doen is anti kraak of particulier wonen.
Vrije sector lukt ook niet zonder inkomen van +25.000euro per jaar.
Onderhuur kan ook nog een optie zijn.
Het enige wat je kan doen is anti kraak of particulier wonen.
Vrije sector lukt ook niet zonder inkomen van +25.000euro per jaar.
Onderhuur kan ook nog een optie zijn.
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:24
Dat klopt, dan zal ik dan in ieder geval maar alvast doen. Al is het maar dat ik in ieder geval ingeschreven sta.Bossanova schreef: ↑11-08-2017 19:22Ok, ik snap het, lijkt erop dat ze je nog niet als volwassene beschouwen. Tot je je eigen boontjes kan doppen zullen ze dat denk ik ook niet kunnen, bedoel, waarop moeten ze dat vertrouwen baseren? Vind het echt slordig dat je niet ingeschreven staat,.. is dat niet het minste wat je had kunnen doen?
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:25
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:26
Zolang je onder het dak van je ouders woont, heb je je te gedragen naar hun regels.
Anti kraak zou ik nooit aanbevelen. Ja leuk, goedkoop wonen maar je hebt geen zekerheid. Plaats een oproep op sociale media, vraag al je vrienden en kennissen of ze iets weten. Desnoods pik je een stad uit die je leuk lijkt, in de buurt of verder. Daar zal heus wel een leuke kamer/ studio/ gedeeld appartement e huur zijn. Je kunt ook advertenties hangen in Albert Heijns in steden.
Succes.
Anti kraak zou ik nooit aanbevelen. Ja leuk, goedkoop wonen maar je hebt geen zekerheid. Plaats een oproep op sociale media, vraag al je vrienden en kennissen of ze iets weten. Desnoods pik je een stad uit die je leuk lijkt, in de buurt of verder. Daar zal heus wel een leuke kamer/ studio/ gedeeld appartement e huur zijn. Je kunt ook advertenties hangen in Albert Heijns in steden.
Succes.
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:29
Ik snap mijn generatie nooit zo goed: als ze uit huis willen denken ze dat er zomaar iemand met een sleutel aan komt lopen en ze een huis aanbied. Verdiep je er eens in, ipv wachten totdat er wat gebeurd. Hoe graag wil je uit huis?
Doe oproepen op social media, kijk in kranten, schrijf je in, vraag rond in je netwerk, kijk op Funda ed...
Doe oproepen op social media, kijk in kranten, schrijf je in, vraag rond in je netwerk, kijk op Funda ed...
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:30
Niet iedereen blieft perse zekerheid natuurlijk. Ik heb vrienden die al 10 jaar antikraak huren, en die gaan daar prima op, het langst dat ze in een appertement hebben gezeten was 3 jaar. Je moet enkel zeer flexibel zijn.Moonshine1984 schreef: ↑11-08-2017 19:26Zolang je onder het dak van je ouders woont, heb je je te gedragen naar hun regels.
Succes.
vrijdag 11 augustus 2017 om 19:33
Ja dat vermoedde ik al, daarom opperde ik het ook. (ik was ook zo'n sufferd, takes one to know one.
Als je het nu doet kun je de tijd overbruggen in een kamer/antikraak/particulier etc. en dan ben je jezelf dankbaar over een paar jaar. Trust me.
(zodra mijn kinderen 18 zijn gaan ze linea recta naar de woningstichting hier, dat is een ding wat zeker is.