Huwelijkscadeau

30-09-2018 18:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Vrienden van me gaan binnenkort het huwelijksbootje instappen. Als cadeau wil ik ze graag onderstaand kunstwerk cadeau doen:

https://pin.it/bfcmhno7j3xu76

Zelf ben ik a-creatief en dus zoek ik een partij die op basis van foto’s de gezichten kan vormen.

Waar moet ik beginnen met zoeken? Wellicht kent de Viva brigade iemand?
Willen ze dit uberhaupt hebben? Kunst is zoiets persoonlijks, als ze er geen klap aanvinden en het op zolder laten verstoffen ben jij beledigt dat ze het niet op de schouw hebben staan. Geef gewoon een gevulde envelop, kunnen ze zelf iets kopen.
Wat is je budget? Ik denk dat ik je misschien wel kan helpen.
redbulletje schreef:
30-09-2018 20:02
Willen ze dit uberhaupt hebben? Kunst is zoiets persoonlijks, als ze er geen klap aanvinden en het op zolder laten verstoffen ben jij beledigt dat ze het niet op de schouw hebben staan. Geef gewoon een gevulde envelop, kunnen ze zelf iets kopen.
Ik ken ze goed genoeg om te weten dat dit meer dan gewaardeerd gaat worden!
Pergamon schreef:
30-09-2018 20:03
Wat is je budget? Ik denk dat ik je misschien wel kan helpen.
Ik wil er max 100 euro aan uitgeven.
redbulletje schreef:
Hier ben ik het mee eens. Het voelt bij kunst/voorwerpen/spullen dan toch een beetje alsof je het een plaats moet geven in je woonkamer of het enige tijd moet gebruiken terwijl je er eigenlijk niet zo blij mee bent. Ik zeg ook gevulde envelop.
redbulletje schreef:
Oké, die reactie hebben we gehad, hoeft niet 100 keer herhaald te worden. Dan kunnen we nu naar de helpende reacties.
Ik vind het heel leuk en zou erg blij zijn met dit cadeau. Ik ga er van uit dat TO het bruidspaar zo goed kent dat ze kan inschatten dat zij dit leuk vinden.
Helaas ben ik geen tekentalent, dus helpen kan ik je niet. Veel succes!
Alleen kalmte kan ons redden.
https://www.gavinworth.com/index.html

Hier is de website van de kunstenaar die deze sculptures maakt.
Weet niet wat het kost maar er zit een contact button op zijn site.

Hij heeft meer hele mooie draadscultures gemaakt. Ik vind persoonlijk de handen mooier.
Marianne Wagemaker uit Amsterdam maakt draadkunst.

Weet niet of ze voor € 100 een draadsculptuur van het aanstaande bruidspaar wil maken.

Kijk eens op Etsy bij de bruidscadeautjes. Die kunnen vaak gecustomized worden, bv. met initialen van het paar.
Vivasviezesokken schreef:
30-09-2018 20:08
Denk niet dat een kunstenaar voor zo'n bedrag zn bed uit komt.
Pepermint_Patty schreef:
30-09-2018 20:33
https://www.gavinworth.com/index.html

Hier is de website van de kunstenaar die deze sculptures maakt.
Weet niet wat het kost maar er zit een contact button op zijn site.

Hij heeft meer hele mooie draadscultures gemaakt. Ik vind persoonlijk de handen mooier.
Dit is wel wat anders dan het gefröbelde ijzerdraad met plankje uit de OP.
redbulletje schreef:
30-09-2018 20:43
Denk niet dat een kunstenaar voor zo'n bedrag zn bed uit komt.
Klopt :) Ik maak zelf regelmatig persoonlijke dingen op bestelling en heb genoeg mensen in mijn netwerk die dat ook doen, maar €100.... daar gaat 6% voor btw er af, dan nog materiaalkosten, hou ik bijna niks over voor mijn uren. En je draait een portret met zo weinig lijnen ook niet in een half uurtje weg. Daar maakt je eerst verschillende lijn studies voor, overleggen of het wel lijkt, etc. Ga ik in elk geval niet aan beginnenvoor €100, sorry to.
pergamon wijzigde dit bericht op 30-09-2018 21:08
0.25% gewijzigd
doemediema schreef:
30-09-2018 20:18
Oké, die reactie hebben we gehad, hoeft niet 100 keer herhaald te worden. Dan kunnen we nu naar de helpende reacties.
Ik vind het heel leuk en zou erg blij zijn met dit cadeau. Ik ga er van uit dat TO het bruidspaar zo goed kent dat ze kan inschatten dat zij dit leuk vinden.
Helaas ben ik geen tekentalent, dus helpen kan ik je niet. Veel succes!
Nou 200 x dan? Enne, zo vaak is het nog niet gezegd dus bij deze. Geef ze lekker een envelop. :D
Je kan er een briefje indoen met afbeelding en suggestie.

Goh TO dat is wel heel persoonlijk en zeer aan smaak onderhevig. Jij dénkt ze te kennen maar of dat zo is? Een verfspatje meer kan toch wat voor de één hele gelijkwaardige schilderijen zijn voor de ander een dikke nee tegenover een dikke ja betekenen.
Ik zou het niet doen.
Btw krijg altijd zo'n spam gevoel bij iemands eerste post die wat zoekt en dan de tweede óók net lid die hoeps wat weet, zomaar spontaan toevallig. :D
Bespaar je de moeite, want over 5 à 10 jaar kan je dat kunstwerk toch in 2 laten snijden vanwege scheiding.

Ik zou voor 100 euro loten kopen.
Wij hebben een keer een zelfgemaakt olieverfschilderij gekregen.
Knap gemaakt hoor. Familieleden riepen Oooh.
En toen moesten we het aan de muur in de woonkamer ophangen.
*Zoekt mokkende smiley*

Na een paar jaar op zolder in het nieuwe huis is het schilderij verdwenen.
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 21:13
1.30% gewijzigd
Wat een gaaf eh...ding. Echt leuk.
100 euro lijkt me ergggg optimistisch.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
nina1966 schreef:
30-09-2018 21:09
Btw krijg altijd zo'n spam gevoel bij iemands eerste post die wat zoekt en dan de tweede óók net lid die hoeps wat weet, zomaar spontaan toevallig. :D
Als je op mijn doelt, ik kom al 10+ jaar op het forum, maar heb jaren een andere nick (plus herkenbare ava) gehad.
Pergamon schreef:
30-09-2018 21:17
Als je op mijn doelt, ik kom al 10+ jaar op het forum, maar heb jaren een andere nick (plus herkenbare ava) gehad.
Ik ben bijna een forumfossiel, nu teruggekeerd onder nieuwe nick.
En de laatste keer dat een bruidspaar een kunstwerk wilde, heb ik geld gegeven.
Vivasviezesokken schreef:
30-09-2018 20:08
Dan wordt het zoiets https://www.mollymains.com/portfolio/sc ... ire-faces/
Staatsmongool schreef:
30-09-2018 21:22
Dan wordt het zoiets https://www.mollymains.com/portfolio/sc ... ire-faces/
😃😃
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien op YouTube zoeken naar tutorials, bijvoorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=mtJbyR_QXxI
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
nina1966 schreef:
30-09-2018 21:09
Ik weet dat de bruid het Viva forum fanatiek gebruikt om haar bruiloft te plannen. Zelf een vova fossiel, maar nu dus onder een andere Nick omdat ik anders na het cadeau geven wel heel snel ontmaskerd ben hier :)
Caitriona* schreef:
30-09-2018 20:41
Marianne Wagemaker uit Amsterdam maakt draadkunst.

Weet niet of ze voor € 100 een draadsculptuur van het aanstaande bruidspaar wil maken.

Kijk eens op Etsy bij de bruidscadeautjes. Die kunnen vaak gecustomized worden, bv. met initialen van het paar.
Etsy ken ik nog niet, ga ik eens kijken!
jullie zijn duidelijk over het budget.

Even simpel nagedacht misschien, maar zou dit niet mogelijk zijn met een 3D printer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven