Idee verf muur
vrijdag 12 juli 2019 om 08:59
Ik vind het idee van het groene vlak in de woonkamer van dit huis erg leuk.
https://www.timvastgoed.nl/aanbod/wonin ... /#fotos-10
Nu hebben wij in ons nieuwe huis een houten vloer, witte keuken dus daar zou het denk ik wel bij passen. Grijze bank en een houten eettafel met grijze stoelen.
De muur is een muur van 8,5 meter lang die vanwege een rookkanaal gedeeltelijk naar voren komt.
Geen probleem lijkt me. Alleen in die muur zit een hoog in de muur een redelijk smal raam met glas in lood. Dat zou dan voor een deel in het groene vlak vallen. Zou dat eruit zien?
Ik vind trouwens specifiek deze groene kleur leuk. Iemand enig idee welke dat zou zijn?
https://www.timvastgoed.nl/aanbod/wonin ... /#fotos-10
Nu hebben wij in ons nieuwe huis een houten vloer, witte keuken dus daar zou het denk ik wel bij passen. Grijze bank en een houten eettafel met grijze stoelen.
De muur is een muur van 8,5 meter lang die vanwege een rookkanaal gedeeltelijk naar voren komt.
Geen probleem lijkt me. Alleen in die muur zit een hoog in de muur een redelijk smal raam met glas in lood. Dat zou dan voor een deel in het groene vlak vallen. Zou dat eruit zien?
Ik vind trouwens specifiek deze groene kleur leuk. Iemand enig idee welke dat zou zijn?
vrijdag 12 juli 2019 om 14:52
Waarom niet de groene kleur tot het plafond laten lopen, maar wel een lichte band op het onderste deel van de muur?
Op die manier valt het hele raam ook in het groene vlak lijkt me?
vrijdag 12 juli 2019 om 14:59
Ik zie wat ik zie.
Op de foto van de link van TO lijkt het alsof het plafond bij de bovenste witte band begint. Dus waar het groen eindigt.
Voor mij lijkt het dus alsof de kamer lager is.
vrijdag 12 juli 2019 om 15:01
Misschien komt dat omdat je maar één kant van de kamer ziet. Echt, als je de hele kamer zou zien dan lijkt hij een heel stuk groter en hoger.
Ik heb het jaren gehad in één van mijn andere huizen, dus ik weet waar ik het over heb.
vrijdag 12 juli 2019 om 15:18
Als ik Google raadpleeg dan vind ik ook dat een witte baan van minimaal 10cm onder het plafond de ruimte ruimtelijker maakt. Daaronder zou hè dan pas met kleur moeten beginnen.
Ik denk dat ik het gewoon probeer. Oververven kan altijd nog
vrijdag 12 juli 2019 om 15:23
Succes meid, het wordt vast heel mooi.
vrijdag 12 juli 2019 om 18:36
Hoe hoog was jouw muur?
Juist niet, zeker niet met een band van 20 a 30 cm.
Wel als je er een band van een paar cm 3 ofzo in dezelfde kleur van het plafond schildert.
zaterdag 13 juli 2019 om 09:40
zaterdag 13 juli 2019 om 10:17
Klopt.Pinda-Kaas schreef: ↑13-07-2019 09:40het probleem zit m dan ook in dat er aan de onderkant en niet aan de bovenkant
zaterdag 13 juli 2019 om 11:28
Dus geen wit vlak aan de onderkant?Pinda-Kaas schreef: ↑13-07-2019 09:40het probleem zit m dan ook in dat er aan de onderkant en niet aan de bovenkant