Idee verf muur

12-07-2019 08:59 39 berichten
Ik vind het idee van het groene vlak in de woonkamer van dit huis erg leuk.

https://www.timvastgoed.nl/aanbod/wonin ... /#fotos-10

Nu hebben wij in ons nieuwe huis een houten vloer, witte keuken dus daar zou het denk ik wel bij passen. Grijze bank en een houten eettafel met grijze stoelen.

De muur is een muur van 8,5 meter lang die vanwege een rookkanaal gedeeltelijk naar voren komt.
Geen probleem lijkt me. Alleen in die muur zit een hoog in de muur een redelijk smal raam met glas in lood. Dat zou dan voor een deel in het groene vlak vallen. Zou dat eruit zien?
Ik vind trouwens specifiek deze groene kleur leuk. Iemand enig idee welke dat zou zijn?
Dat het het de plafond lager zal laten lijken zou kunnen kloppen.
Eigenlijk een andere manier verzinnen waarop ik die kleur zou kunnen gebruiken en toch de kamer ruimtelijk kan laten
lisbeth schreef:
12-07-2019 14:50
Dat het het de plafond lager zal laten lijken zou kunnen kloppen.
Eigenlijk een andere manier verzinnen waarop ik die kleur zou kunnen gebruiken en toch de kamer ruimtelijk kan laten
Waarom niet de groene kleur tot het plafond laten lopen, maar wel een lichte band op het onderste deel van de muur?
Op die manier valt het hele raam ook in het groene vlak lijkt me?
Door een hoge lambrisering te schilderen, zo'n 40 cm. van het plafond maak je juist dat de kamer hoger lijkt en breder.
Jullie zitten er dus hemelsbreed naast.
Cateautje schreef:
12-07-2019 14:53
Door een hoge lambrisering te schilderen, zo'n 40 cm. van het plafond maak je juist dat de kamer hoger lijkt en breder.
Jullie zitten er dus hemelsbreed naast.
Ik zie wat ik zie.
Op de foto van de link van TO lijkt het alsof het plafond bij de bovenste witte band begint. Dus waar het groen eindigt.
Voor mij lijkt het dus alsof de kamer lager is.
Rosalind schreef:
12-07-2019 14:59
Ik zie wat ik zie.
Op de foto van de link van TO lijkt het alsof het plafond bij de bovenste witte band begint. Dus waar het groen eindigt.
Voor mij lijkt het dus alsof de kamer lager is.
Misschien komt dat omdat je maar één kant van de kamer ziet. Echt, als je de hele kamer zou zien dan lijkt hij een heel stuk groter en hoger.

Ik heb het jaren gehad in één van mijn andere huizen, dus ik weet waar ik het over heb.
Onze kamer zal 1 lange wand hebben met een gekleurde muur. De wand er tegen over zal wit blijven en geeft voor de helft toegang tot de open keuken.
Als kijkt naar het punt dat de overgang vormt van muur naar plafond, zul je zien dat de kamer dan veel groter wordt.
Cateautje schreef:
12-07-2019 15:16
Als kijkt naar het punt dat de overgang vormt van muur naar plafond, zul je zien dat de kamer dan veel groter wordt.
Als ik Google raadpleeg dan vind ik ook dat een witte baan van minimaal 10cm onder het plafond de ruimte ruimtelijker maakt. Daaronder zou hè dan pas met kleur moeten beginnen.

Ik denk dat ik het gewoon probeer. Oververven kan altijd nog
lisbeth schreef:
12-07-2019 15:18
Als ik Google raadpleeg dan vind ik ook dat een witte baan van minimaal 10cm onder het plafond de ruimte ruimtelijker maakt. Daaronder zou hè dan pas met kleur moeten beginnen.

Ik denk dat ik het gewoon probeer. Oververven kan altijd nog
Succes meid, het wordt vast heel mooi. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
12-07-2019 15:01
Misschien komt dat omdat je maar één kant van de kamer ziet. Echt, als je de hele kamer zou zien dan lijkt hij een heel stuk groter en hoger.

Ik heb het jaren gehad in één van mijn andere huizen, dus ik weet waar ik het over heb.
Hoe hoog was jouw muur?
Juist niet, zeker niet met een band van 20 a 30 cm.

Wel als je er een band van een paar cm 3 ofzo in dezelfde kleur van het plafond schildert.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
12-07-2019 14:53
Door een hoge lambrisering te schilderen, zo'n 40 cm. van het plafond maak je juist dat de kamer hoger lijkt en breder.
Jullie zitten er dus hemelsbreed naast.
het probleem zit m dan ook in dat er aan de onderkant en niet aan de bovenkant
Pinda-Kaas schreef:
13-07-2019 09:40
het probleem zit m dan ook in dat er aan de onderkant en niet aan de bovenkant
Klopt.
Pinda-Kaas schreef:
13-07-2019 09:40
het probleem zit m dan ook in dat er aan de onderkant en niet aan de bovenkant
Dus geen wit vlak aan de onderkant?
lisbeth schreef:
13-07-2019 11:28
Dus geen wit vlak aan de onderkant?
Nee, is beter van niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven