Iemand al ervaring met de VK-fiets?

23-09-2010 09:24 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben erg geneigd om het studentenabonnement van de Volkskrant af te sluiten, waarbij je op het oog een hele toffe fiets krijgt! Nu neem ik dit abonnement ook grotendeels vanwege deze fiets en nu vraag ik me af of iemand deze fiets al heeft en of deze goed bevalt?
even gekeken..

deze fietsen zijn heel hip en ik denk dat een beetje stevige trapper de fiets uit elkaar trapt..
Kicke fiets!

Hoe wil je hem gaan gebruiken?

Ik wilde ook zoiets en mijn fietsenmaker raadde het toen af omdat ik elke dag 20 km moest fietsen, daar zijn ze niet erg voor geschikt. (ze zijn zwaar en niet zo'n prettige fietshouding)

Voor ritjes in de stad schijnt hij dan wel weer leuk te zijn.
Kicke fiets?

Mijn hemel.
Nou zeg... ik vind 'm leuk!

Ik wil m vooral gebruiken als stadsfiets. Ik heb ook nog een gewone stevige fiets, maar ik zie mezelf wel stylish hierop door de straten gaan Ik twijfelde inderdaad ook aan de stevigheid van het geheel.

Dus ik gebruik m niet echt voor tourtochten of boodschappen doen ofzo, maar zo het toch wel leuk vinden als ie wat langer meegaat.
Leuke fiets, en als je de krant toch graag leest, waarom niet.
Ik zie dat ie een open kettingkast heeft. Dat is wel jammer, gaat snel roesten als je hem buiten stalt (wat de meeste studenten doen).
Heb zelf een Johnny Loco (niet de vivafiets, maar wel vergelijkbaar) en dit soort fietsen fietsen heerlijk maar zijn wel snel áf inderdaad. Heb em nu drie jaar als stadsfiets gebruikt en binnen gestald maar begint al aardig wat mankementjes te vertonen en ook binnen roest ie snel.
Even gegoogled en ik vind 'm lelijk! En verschrikkelijk dat logo van de VK er op. Dan zou ik nog liever met 'n telegraaflogo rondrijden.
quote:Sybil schreef op 23 september 2010 @ 10:36:

Ik zie dat ie een open kettingkast heeft. Dat is wel jammer, gaat snel roesten als je hem buiten stalt (wat de meeste studenten doen).

Deze student beschikt over een woning met schuurtje :D

Oh, maar binnen roest ik ook snel zie ik net.
quote:gympie26 schreef op 23 september 2010 @ 10:45:

[...]

Oh, maar binnen roest ik ook snel zie ik net.Ga jij binnen roesten of die fiets?
Hier even de link, voor de mensen die hem ook graag willen zien:

http://messagent.volkskra ... L7p8fCbnaQCFdcr3godKmBlEg

Ik zou eerst kijken of je de krant vaak leest, of je de Volkskrant leuk vindt en of je er geld voor hebt. Is het antwoord op alle vragen ja: doen!
Ooit zo'n fiets gebruikt, rampending was het! Ten eerste was ie al half uit elkaar geroest, en allemaal gammele onderdelen erop. Bovendien is die houding echt niet prettig en je neemt in je eentje het hele fietspad in beslag omdat het stuur zo breed is. Om dezelfde reden kan je 'm in geen enkel fietsenrek kwijt. Niet doen dus!
Ik vind 'm ook lelijk, maar die reclame bracht me wel op het idee een studentenabonnement te nemen op nrc next
quote:potsiedikkie schreef op 23 september 2010 @ 10:32:

Leuke fiets, en als je de krant toch graag leest, waarom niet.Eens. Waarom zo moeilijk doen, als je een goede fiets wilt zal je ervoor moeten betalen. Of een oerdegelijke tweedehands omafiets moeten kopen. Als je graag de Volkskrant leest is dit toch een leuk cadeau erbij?
Tsja. Als je het gratis bij een krantenabo krijgt, hoe degelijk zal het dan zijn denk je? Lijkt me de ruimte in je schuur niet waard.
Ik zag toevallig net DE fiets staan in een fietsenrek. Heb m dus even aan een grondige inspectie onderworpen en hij lijkt inderdaad minder stevig dan op het plaatje. In het echt viel ie toch een beetje tegen.

Ik wilde opzich wel een krantenabonnement en de fiets deed me overhalen er ook echt een te nemen, maar ik denk toch dat ik krant+ fiets laat schieten.

Misschien maar gaan sparen voor een goede, duurdere, stevigere

Thanx voor alle reacties!
Om nou alleen een fiets voor het uiterlijk te nemen, begrijp ik niet. Voor mij is een fiets gewoon een handig, maar ietwat lullig vervoermiddel. In elk geval toch geen showmiddel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven