iemand ervaring met de furminator?
woensdag 30 juni 2010 om 10:46
Op zoek naar een oplossing voor het gigantische haarverlies van onze labrador kwam ik op internet de furminator tegen..de plaatjes en filmpjes op hun site zien er veelbelovend uit maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ding behoorlijk prijzig vind voor een hondenborstel.\
Aan de andere kant ben ik al dat haar echt zat en heb ik het er wel voor over,mocht het werken.
Mijn vraag is dus nu of iemand misschien ervaring heeft met dat ding en of het bevalt of niet.
Wie kan me helpen?
Aan de andere kant ben ik al dat haar echt zat en heb ik het er wel voor over,mocht het werken.
Mijn vraag is dus nu of iemand misschien ervaring heeft met dat ding en of het bevalt of niet.
Wie kan me helpen?
zaterdag 25 september 2010 om 22:57
Ik ben ook onwijs tevreden, zowel voor katten, hond als paard. Hond is een x-beagle, kortharig, maar krijg hiermee inderdaad die losse ondervacht goed mee weg. Hond vind het heerlijk, als ik de borstel pak, ligt hij al klaar. Kat iets minder, maar die is ook kleiner en meer "botjes", dus gevoeliger. Scheelt veel haren in huis! Paard ging ook prima, snel uit wintervacht hierdoor.
maandag 27 september 2010 om 21:08
Bij Pet's place hebben ze de variant van de Furminator en scheelt heel wat in euro's. Ik vind het een zegen dat ding , ideaal voor kortharige honden.
Hoor uit de omgeving dat voor langharige honden dit geen ideale kam is omdat het de haren afsnijdt en dus je hond in eens kortharig wordt ipv langharig blijft..
Hoor uit de omgeving dat voor langharige honden dit geen ideale kam is omdat het de haren afsnijdt en dus je hond in eens kortharig wordt ipv langharig blijft..
donderdag 30 september 2010 om 20:05
Wij hebben een retriever/herder achtige hond, kort, ruw en langharige vacht.Van alles wat dus.
Via MP een nieuwe furminator gekocht en is echt ideaal, scheelt een trimbeurt per keer, dus nu 1x per half jaar ipv 1 x per kwartaal.
Bij de dierenwinkel waren ze er ook enthousisast over maar zij vertelde dat je het niet elke week moet kammen met dat ding, maar ook de vacht rust gunnen, Alleen dat lieve beest van ons gaat elke keer liggen op zijn rug, dus het gaat niet zo makkelijk. Maar ik ben blij dat we hem hebben.
Via MP een nieuwe furminator gekocht en is echt ideaal, scheelt een trimbeurt per keer, dus nu 1x per half jaar ipv 1 x per kwartaal.
Bij de dierenwinkel waren ze er ook enthousisast over maar zij vertelde dat je het niet elke week moet kammen met dat ding, maar ook de vacht rust gunnen, Alleen dat lieve beest van ons gaat elke keer liggen op zijn rug, dus het gaat niet zo makkelijk. Maar ik ben blij dat we hem hebben.
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat