Iemand verstand van ratten?

03-12-2018 22:55 102 berichten
Hallo dames,

Heeft hier iemand verstand van ratten? 2 een week geleden heb ik een ratje in huis genomen die anders als slangenvoer had gediend, nu viel mij vanavond op dat ze ineens flink aan het uitdijen is en behoorlijk pieperig is naar haar vriendinnetje toe (we hebben haar vriendin een dag of twee later erbij genomen zodat ze niet alleen zou zijn.) t zijn beide 100% vrouwtjes, nu las ik dat ratten vrouwtjes vanaf 5 weken al geslachtsrijp worden en ik ben bang dat we prijs hebben.

Nu de vraag wat moet ik doen? Moet ik mijn twee dames even scheiden of gaat dat niet ivm opnieuw introduceren? Ik heb een kleinere kooi dus ze kan appart als dat beter is. Waar moet ik verder op. Letten? Wat kan ik als nestmateriaal gebruiken?

Alvast bedankt!
Hallo allemaal, inmiddels zijn alle rattekindjes naar een goed huisje gegaan, we hebben zelf 1 dame er nog bij gehouden, dus de eindscore is 3. Van de vrouwtjes had ik maar 3 rittens en daarom de keuze om haar zelf te houden. Het was een hele leuke ervaring en iedere keer als er 2 weg gingen brak mijn hart weer een beetje, maar we hebben allemaal heel veel contact (groepsapp) met veel foto's etc dus dat maakt het allemaal wel heel leuk.

Ik zal proberen vd week weer een paar foto's te plaatsen

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk en wat fijn dat jullie nog contact hebben! Ik kijk uit naar de foto's . Hard gegaan ook zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven