Iets om door de schutting te weven?

22-07-2013 18:37 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan een kant van mijn tuin is een paadje achter de huizen langs. Daar heb ik zo'n schutting waarvan de planken om en om iets naar voren en naar achteren staan. Je weet wel, van doe standaard goedkope schuttingdelen die je bij iedere bouwmarkt kunt kopen. Hierdoor kan je behoorlijk mijn tuin inkijken als je langsloopt. Bestaat daar een oplossing voor? Bijvoorbeeld iets om door de schutting te weven?
Zeg maar Spijker.
Een mooie klimop ertegenaan planten? Met van die mooie bloemen? Sla je 2 vliegen in een klap.

Voor een 'op stel en sprong' oplossing moet ik even nadenken.
Een rietmat? Kost niet de hoofdprijs. Na verloop van tijd vergaat het materiaal misschien een beetje, maar dan zijn die klimplanten volgroeid.
Of anders van die goedkope strandmatjes, voor een paar euro bij Xenos? Al lijkt me dat minder mooi.
Een schutting plaatsen met de planken dichter op elkaar?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Nieuwe schutting of begroeien zijn allebei even geen oplossing. Het is een heel lange tuin en ik heb vorig jaar deze schutting geplaatst omdat ik andere delen met de planken wel tegen elkaar niet kan betalen. Dat zou echt direct 2 a 3 keer zo duur worden. (en de schutting die er daarvoor stond rotte weg en viel om, dus langer sparen was ook geen optie)

Rietmatjes, tja... Niet echt fraai ben ik bang. Ik hoopte dat meer mensen dit probleem zouden hebben en er daarom iemand een ideale oplossing bedacht zou hebben...?
Zeg maar Spijker.
Begroeien gaat overigens niet omdat de tuin daar bestraat is.
Zeg maar Spijker.
Kun je er niet zo'n buitenschilderij ophangen? Of zo'n soort zeil met een mooie bedrukking? Kan ook gelijk een hoop sfeer geven, je hebt ze in allerlei maten en soorten dus er zit er vast wel een naar je smaak tussen!
Grote potten neerzetten en van daaruit de schutting laten begroeien? Of grote potten met grote planten erin?
Je zoekt dus echt een goedkope oplossing begrijp ik?

Mijn buren hebben de 'open' stukken dicht gemaakt met op maat gemaakte planken van oude pallets die ze gratis op de kop hebben getikt. Toen geverfd, het ziet er best netjes uit, en geen inkijk meer.
.
Nou ja goedkoop... Het is echt een heel lange tuin, dus door de hoeveelheid meters is het al snel best prijzig. En ik wil er inderdaad liever geen hnderden euro's aan uitgeven.

Ik vind mijn schutting nu ook best mooi. Hij is net nieuw, en geverfd, ik be er blij mee. Tuinschilderijen enzo vind ik eigenlijk ontzettend lelijk.

Ik heb alleen een ongelovelijk nieuwsgierige buurvrouw die iedere keer weer bij me naar binnen loopt te kijken en dat ben ik zo zat...
Zeg maar Spijker.
Stof er tussendoor weven? En dan vastzetten aan de kant van het paadje.
Ik zou een grote spiegel ertegen aan zetten. Kan de buuf zichzelf begluren.
Wilgentakken?
Kijk hier ns Spijker: www.haagjekopen.nl

Die hebben allerlei soorten matten (dopheide, wilgetenen, bamboe, boomschors) om tegen schuttingen te plaatsen. Is echt heel erg mooi, en ik vond t persoonlijk nog wel enigszins betaalbaar. Maar als je het over 30 meter ofzo hebt wordt t alsnog behoorlijk prijzig..
En trouwens, klimop of kamperfoelie of blauwe regen doet t ook prima als je her en der een tegel weghaalt en daar een plantje in zet. Of is dat ook geen optie?
Je kunt natuurlijk ook iets aan de achterkant tegen de schutting spijkeren, Zit jij er niet tegenaan te kijken en de mensen die door het poortje lopen zullen heus niet vreselijk veel last hebben van je matjes/ riet/ whatever je er tegenaan zet.
quote:Spijk-er schreef op 22 juli 2013 @ 19:26:

Nou ja goedkoop... Het is echt een heel lange tuin, dus door de hoeveelheid meters is het al snel best prijzig. En ik wil er inderdaad liever geen hnderden euro's aan uitgeven.

Ik vind mijn schutting nu ook best mooi. Hij is net nieuw, en geverfd, ik be er blij mee. Tuinschilderijen enzo vind ik eigenlijk ontzettend lelijk.

Ik heb alleen een ongelovelijk nieuwsgierige buurvrouw die iedere keer weer bij me naar binnen loopt te kijken en dat ben ik zo zat...

Ik bedoelde goedkoop niet negatief hoor Zo'n lange tuin kan aardig wat geld kosten ja, ik weet het (tuin hier 40 meter lang).

Misschien over het 'gluurgedeelte' een schaduwdoek spannen (vertikaal dus)?

Aan stof zat ik ook te denken, soort van canvas of zo, maar dat wordt denk ik snel lelijk doordat het weer er in gaat zitten.
.
Nog even doordenkend op het haagjeskopen-concept: Je hoeft natuurlijk niet je hele schutting te coveren, alleen een strook op ooghoogte is voldoende. Dus als je er een beetje werk in wilt steken zou je telkens korte eindjes van zo'n rol dopheide/bamboe/wilg/whatever af kunnen knippen en in de breedte op je schutting spijkeren. Dat kan vrij makkelijk, het zit allemaal met ijzerdraad in elkaar gevlochten, moet je alleen telkens de ijzerdraadeindjes weer in mekaar draaien. Dan heb je aan 1 rol genoeg en ben je voor onder de ¤40 klaar. En ik kan me voorstellen dat het hartstikke mooi is, als je de rust hebt om het netjes te doen.
Als je voor de achterkant gaat:

Heb je iig een jaartje voor weinig de gluurbuur buiten gesloten, kun je in de tussentijd bedenken wat je wil/ sparen voor iets mooiers.
quote:Moosey schreef op 22 juli 2013 @ 20:15:

Nog even doordenkend op het haagjeskopen-concept: Je hoeft natuurlijk niet je hele schutting te coveren, alleen een strook op ooghoogte is voldoende..

Heel flauw maar ik zie nu iets voor me met een heel smal strookje precies op ooghoogte van die ene buuf

Ik weet geen simpele oplossing, sorry. Kan me voorstellen dat zo'n buurvrouw irritant is.
Hahaha Moonlight Moet je wel weten hoe lang ze is.. Nee, ik dacht meer aan iets van 40 cm ofzo
quote:Spijk-er schreef op 22 juli 2013 @ 19:00:

Nieuwe schutting of begroeien zijn allebei even geen oplossing. Het is een heel lange tuin en ik heb vorig jaar deze schutting geplaatst omdat ik andere delen met de planken wel tegen elkaar niet kan betalen. Dat zou echt direct 2 a 3 keer zo duur worden. (en de schutting die er daarvoor stond rotte weg en viel om, dus langer sparen was ook geen optie)

Rietmatjes, tja... Niet echt fraai ben ik bang. Ik hoopte dat meer mensen dit probleem zouden hebben en er daarom iemand een ideale oplossing bedacht zou hebben...?Hier hetzelfde probleem. Daarom zelf de schutting getimmerd ipv kant en klaar gekocht. Verder wilden we niet alleen maar die schutting, tis hier ook een enorme lap, dus hebben we aan de andere kant palen gezet met daar tegen ...de rieten matjes van xenos. Staat hartstikke leuk. Matjes vergaan wel dus moeten ieder jaar vervangen worden. De matjes naturel gelaten en de palen heel donker gebeitst.
Is een zwarte stof/worteldoek oid niet iets om er doorheen te weven?
quote:Moosey schreef op 22 juli 2013 @ 20:28:

Hahaha Moonlight Moet je wel weten hoe lang ze is.. Nee, ik dacht meer aan iets van 40 cm ofzo

Ja dat moet je dan op één of andere sneaky manier te weten zien te komen.

En dan plak je op die hoogte ducttape.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven