Iets om door de schutting te weven?
maandag 22 juli 2013 om 18:37
Aan een kant van mijn tuin is een paadje achter de huizen langs. Daar heb ik zo'n schutting waarvan de planken om en om iets naar voren en naar achteren staan. Je weet wel, van doe standaard goedkope schuttingdelen die je bij iedere bouwmarkt kunt kopen. Hierdoor kan je behoorlijk mijn tuin inkijken als je langsloopt. Bestaat daar een oplossing voor? Bijvoorbeeld iets om door de schutting te weven?
Zeg maar Spijker.
maandag 22 juli 2013 om 21:28
quote:sokkie schreef op 22 juli 2013 @ 21:25:
Parthenocissus. Groeit als een jekko, in de zomer groen en in de herfst rood. Alleen niet bladhoudend in de winter.
Ook wintergroen:
Lonicera Henryi
Kamperfoelie
Deze bladhoudende klimmer bloeit van mei t/m augustus met geel/witte bloemen in de vorm van een trompetje. De bladeren zijn glanzend donkergroen.
Na de bloei krijgt de plant kleine zwarte vruchten/bessen. Op de bloemen van deze plant komen veel insecten af.
U kunt deze plant gebruiken voor het begroeien van een pergola, muur of schutting. Hij houdt van een humusrijke/normale grond.
Parthenocissus. Groeit als een jekko, in de zomer groen en in de herfst rood. Alleen niet bladhoudend in de winter.
Ook wintergroen:
Lonicera Henryi
Kamperfoelie
Deze bladhoudende klimmer bloeit van mei t/m augustus met geel/witte bloemen in de vorm van een trompetje. De bladeren zijn glanzend donkergroen.
Na de bloei krijgt de plant kleine zwarte vruchten/bessen. Op de bloemen van deze plant komen veel insecten af.
U kunt deze plant gebruiken voor het begroeien van een pergola, muur of schutting. Hij houdt van een humusrijke/normale grond.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 22 juli 2013 om 22:14
Mijn schutting is dus niet lelijk, vind ik! Dus ik wil liever niet begroeien en ook geen tuinschilderij. Een tuinschilderij van meters lang, zie je dat voor je? Wat zou dat in vredesnaam moeten afbeelden; 28 boeddha's of de complete provence?
Dus dat zijn niet echt oplossingen nee.
Iets aan de buitenkant maken ipv aan de binnenkant is eigenlijk wel een idee! Is wel een beetje obvious tegen de inkijk alleen... Maar misschien moet ik me daar dan maar niets van aantrekken.
Kijk je door zo'n rietmat echt niet heen?
Dus dat zijn niet echt oplossingen nee.
Iets aan de buitenkant maken ipv aan de binnenkant is eigenlijk wel een idee! Is wel een beetje obvious tegen de inkijk alleen... Maar misschien moet ik me daar dan maar niets van aantrekken.
Kijk je door zo'n rietmat echt niet heen?
Zeg maar Spijker.
maandag 22 juli 2013 om 22:23
http://www.tuinieren.nl/t ... /zelf-maken-theemuur.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 22 juli 2013 om 22:25
http://www.ecoweetjes.nl/ ... ak-je-een-verticale-tuin/
hebben? Koop dan een kant-en-klare verticale tuin bij bijvoorbeeld Waschbaer.
Stappenplan: hoe maak je een verticale tuin?
Kant-en-klare modules
Vertigarden verkoopt kant en klare bakken met plastic en metalen frames.
Voor de doe-het-zelver: maak het op maat
Dankzij Rob Verlinden (ja, ken je hem nog?) staat dit stappenplan op de site van Goed en wel.
1. Bekleed de schutting waar je de verticale tuin wilt maken met een plastic folie. Dat is om te voorkomen dat de schutting gaat rotten.
2. Hierna bekleed je de schutting met een bevloeiingsmat. Deze is nodig om een vochtige omgeving voor de beplantingswortels te houden. Deze is verkrijgbaar in een tuincentrum.
3. Maak extra planken horizontaal op de schutting. Op een schutting van 1.80 hoog zijn dat er drie. Dit is nodig om de begroeiingszakken op te bevestigen.
4. De begroeiingszakken die gebruikt worden voor oeverbeplanting van vijverranden bevestig je nu op de schutting. Doe dit niet te strak.
5. Vul de beplantingszakken met potgrond. Doe hier een voedingspil in. Deze geeft gedurende de hele zomer de juiste hoeveelheid meststof af.
6. Breng drie horizontale lagen druppelslang aan op de schutting en bevestig deze met een tijdklok op een kraan. Zorg dat hij elke nacht tien minuten druppelt.
7. Ga de planten van je keuze in de zakken planten.
hebben? Koop dan een kant-en-klare verticale tuin bij bijvoorbeeld Waschbaer.
Stappenplan: hoe maak je een verticale tuin?
Kant-en-klare modules
Vertigarden verkoopt kant en klare bakken met plastic en metalen frames.
Voor de doe-het-zelver: maak het op maat
Dankzij Rob Verlinden (ja, ken je hem nog?) staat dit stappenplan op de site van Goed en wel.
1. Bekleed de schutting waar je de verticale tuin wilt maken met een plastic folie. Dat is om te voorkomen dat de schutting gaat rotten.
2. Hierna bekleed je de schutting met een bevloeiingsmat. Deze is nodig om een vochtige omgeving voor de beplantingswortels te houden. Deze is verkrijgbaar in een tuincentrum.
3. Maak extra planken horizontaal op de schutting. Op een schutting van 1.80 hoog zijn dat er drie. Dit is nodig om de begroeiingszakken op te bevestigen.
4. De begroeiingszakken die gebruikt worden voor oeverbeplanting van vijverranden bevestig je nu op de schutting. Doe dit niet te strak.
5. Vul de beplantingszakken met potgrond. Doe hier een voedingspil in. Deze geeft gedurende de hele zomer de juiste hoeveelheid meststof af.
6. Breng drie horizontale lagen druppelslang aan op de schutting en bevestig deze met een tijdklok op een kraan. Zorg dat hij elke nacht tien minuten druppelt.
7. Ga de planten van je keuze in de zakken planten.
maandag 22 juli 2013 om 22:30
http://www.paulschramatuinontwerp.nl/Afscheidingen.htm
maandag 22 juli 2013 om 22:40
Moet u nieuwe hekken aanschaffen?
Dan kunt u eens kijken op Winkelkraam.nl want hier worden hekken ook 2dehands aangeboden. Is het zo dat u geld wilt besparen en toch een nieuw hekwerk nodig heeft? Dan is het goed dat u bij de tweedehands exemplaren gaat kijken. Gaat u eerst eens nadenken welke hekken u mooi vindt qua model en qua kleur, deze kunt u op Winkelkraam.nl gaan zoeken en wie weet tegen welke tarieven u deze hekken kunt aanschaffen. U kunt er vanuit gaan dat het op Winkelkraam.nl een koopje gaat worden
maandag 22 juli 2013 om 23:39
http://ingridgaat.blogspot.nl/2011/06/s ... impen.html
maandag 22 juli 2013 om 23:41
http://www.fret.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=8361
maandag 22 juli 2013 om 23:42
http://www.detuingids.be/pages/detail.asp?Id=3885
dinsdag 23 juli 2013 om 00:07
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 juli 2013 @ 23:38:
[afbeelding]
Dit vind ik zo leuk; knikkers in gaatjes stoppen. Leuk als de zon er door schijnt.
Oh, dat is inderdaad heel leuk.
Is het niet mogelijk om daar op één of andere manier een verticale 'strip' van te maken en die tussen de planken te verwerken?
Hoe zou je zoiets kunnen maken?
[afbeelding]
Dit vind ik zo leuk; knikkers in gaatjes stoppen. Leuk als de zon er door schijnt.
Is het niet mogelijk om daar op één of andere manier een verticale 'strip' van te maken en die tussen de planken te verwerken?
Hoe zou je zoiets kunnen maken?
dinsdag 23 juli 2013 om 00:18
quote:Éowyn_68 schreef op 23 juli 2013 @ 00:07:
[...]
Hoe zou je zoiets kunnen maken?Zeker leuk! Misschien een kolom er tussen maken van kippenren-gaas en deze dan opvullen?
[...]
Hoe zou je zoiets kunnen maken?Zeker leuk! Misschien een kolom er tussen maken van kippenren-gaas en deze dan opvullen?