Ik heb het hier zo gehad!

30-12-2013 20:51 80 berichten
Hier als in: het huis en de buurt waar ik woon.

We wonen hier nu al 10 jaar. Wat waren we blij toen we de mogelijkheid hadden dit huis te kopen! We woonden in een piepklein flatje en vielen tussen wal en schip, dwz teveel inkomen om wat anders te huren, te weinig voor particuliere huur of kopen. En toen dit project.

Maar al gauw doken er nadelen op: de ongunstige ligging van de tuin (in de winter geen zon, in de zomer maar kort.), steeds verstoppingen in de keukenafvoer. Hierdoor is onze vloer geruineerd (lekkage) en hebben we 3 vaatwassers en 1 keuken in 10 jaar moeten vervangen.

De lullige gipsen wandjes die niks houden (keukenkastjes en kapstokken die gewoon van de muur kletteren).

De rotsfeer in de buurt, getreiter en gepest, parkeeroverlast.

De eerste jaren dachten we nog: komt goed!

Daarna: we gaan goed sparen en verhuizen

Toen kwam de crisis, werkloosheid en onverkoopbare huizen en ik heb nu het gevoel muurvast te zitten.

Ik wil hier zo graag weg, maar het kan niet. Omdat we het huis goedkoop hebben kunnen kopen, lopen we hoogstwaarschijnlijk geen restschuld op (àls we zouden kunnen verkopen), maar door langdurige werkloosheid en nu allebei een tijdelijke baan krijgen we nooit een hypotheek voor een ander huis. Ik heb gekeken voor sociale huurwoningen....daar betalen we meer huur voor dan we nu aan hypotheek kwijt zijn, en we hebben al moeite om dat op te brengen.

Pfff, ik zit er gewoon zo doorheen nu twee weken geleden wéér de afvoer verstopt zat en net vanavond wéér een keukenkast naar beneden is gedonderd. Nog meer beschadigingen op de vloer, die we niet kunnen vervangen (geen geld), weer een kapotte kast die we niet kunnen vervangen.

Er is geen oplossing, alleen onze tijd uitzitten en verhuizen zodra het ooit kan (ooit!).

(oja: ja ik ben blij dat ik een dak boven mijn hoofd heb hoor, maar ik baal van al die pech)
Alle reacties Link kopieren
ik kan me voorstellen dat je het zat bent. En dat het beste ervan maken ook niet meer opgaat op een gegeven moment

Is er iemand in jullie familie die samen met je man eens goed kan kijken naar die muren en bijvoorbeeld vloer. Er zijn vaak simpele oplossingen (maar goed die laat ik hier aan manlief en zijn oom over)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
aldus itsman zijn er speciale gipsbeton pluggen te koop. Dat zijn pluggen met ankers

(ik typ wat hij zegt). Wij hebben hier namelijk ook zo een wandje en daar valt echt niets uit

oh correctie je moet op celbeton googlen zegt hij
ik zal het hem morgen eens voorleggen (die pluggen enzo)

Ik heb nu een shitsalaris, maar over 2 jaar heb ik een diploma erbij en een beter salaris. Hopelijk is er dan weer iets mogelijk qua hypotheken. Want ook al wordt het huis een paleisje, de ligging en buurt blijven shit.
Dan trekt de woningmarkt vast weer aan (hoop ik, want dan groeien we hier ook echt het appartement uit)
quote:Starshine schreef op 30 december 2013 @ 21:56:

ohja, de gas en waterleiding zitten in die gipsmuur verwerkt.

edit: en elektra

Dat betekent dat je het nergens uit hoeft te hakken, want het zit tussen twee lagen platen. Is alleen maar een voordeel.

Ja, tegels, behang en dergelijke komen er inderdaad bij.

Het is wel een investering van zo'n 1000 tot 1500 euro, maar dan heb je ook wat.
in elk huis tref je wel problemen aan.

ik denk dat het bij jou de buurt is die je tegenstaat.

daar valt niet tegen te verbouwen.
wij slapen nooit.
Same here. Lekkende badkamer, schuur, alles begeeft het en ahhhhh. Gelukkig kan ik over 3 maanden weg, sterkte!
Je zal het lekkageprobleem hoe dan ook door een professional moeten laten fiksen. Anders verkoop je je huis met een verborgen gebrek, dat gaat je net zo goed geld kosten als de volgende bewoner er later achter komt.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 30 december 2013 @ 22:16:

Je zal het lekkageprobleem hoe dan ook door een professional moeten laten fiksen. Anders verkoop je je huis met een verborgen gebrek, dat gaat je net zo goed geld kosten als de volgende bewoner er later achter komt.en bij wie kan ik het claimen?
quote:valentinamaria schreef op 30 december 2013 @ 22:13:

in elk huis tref je wel problemen aan.

ik denk dat het bij jou de buurt is die je tegenstaat.

daar valt niet tegen te verbouwen.eens, maar we zitten hier nog minstens 2 (heel optimistisch) en maximaal de rest van ons leven. Dan mag de binnenboel wel een beetje leuk zijn?
Wat misschien ook kan, is latten plaatsen over de breedte van de muur (vastmaken aan de rachels) en daar dan weer de keukenkastjes aan ophangen. Dan verdeel je het gewicht.
@TO

Is je huis verkopen en hypotheek meenemen geen optie...
Geen oplossing, wel
De lekkage zul je inderdaad of zelf moeten aanpakken of eerlijk moeten zijn bij verkoop, en in prijs zakken. Anders is t geborgen gebrek. Kun je dan beter snel doen dan heb je er zelf nog plezier van, toch? Plus nu is t nog lage btw.

Volgens man hebben wij trouwens de tv ook met die gipsbetonplaatpluggen hangen, hebben jullie die niet gebruikt?
even voor de goede orde: het lekt hier niet. De afvoer zit dusdanig slecht in elkaar dat er heel snel verstopping ontstaat (waarschijnlijk te weinig afschot en een s-bocht onder de vloer). Door een verstopping is een aantal keer lekkage ontstaan (gescheurde leiding, overlopende wasbak etc)

Wel 'prettig' dat toekomstige kopers ons verantwoordelijk kunnen gaan houden voor ene gebrek dat de aannemer veroorzaakt heeft. En wij kunnen nergens verhaal halen.
even gegoogled op die pluggen

zijn dit ze:

zo ja, die hebben we gebruikt.
quote:Starshine schreef op 30 december 2013 @ 22:28:

[...]

en bij wie kan ik het claimen?

dat ligt eraan wanneer de lekkage onstaan is he. Je bent huiseigenaar dus zelf verantwoordelijk.

Hoe dan ook kun je het zo niet verkopen, zonder het duidelijk aan te geven dat er een structurele lekkage/afvoerprobleem is.
Soms krijg je ook een hypotheek zonder vast contract. Bij de Nationale Hypotheek Garantie kijken ze bij een tijdelijk contract zonder uitzicht op een vaste aanstelling naar je gemiddelde inkomen over de afgelopen 3 jaar. Nationale Nederlanden volgt die regels. Ze willen dan nog wel een verhaal waaruit blijkt dat de toekomst enigszins gunstig is. Een huidige baan met opleiding en daarmee garantie op werk en loonstijging in de toekomst is dan een goed verhaal.

Gewoon vrijblijvend gesprekje met een hypotheekadviseur aangaan. (Ze moeten tegenwoordig advieskosten rekenen maar veel hebben nog een gratis eerst oriënterend gesprek).

Ik heb nota bene een hypotheek gekregen met deels werk op een tijdelijk contract en deels een uitkering.
Als de lekkage structureel is, kun je dan toch niet eens navragen bij de verzekering of zij daar wat mee kunnen? Vragen kan altijd immers....
Hmmmm onze pluggen hebben vleugels zeg maar. Even gegoogled, wij gebruiken kennelijk holle wand pluggen.

Ja t is bagger, als je een gebrek hebt. Je kunt t proberen te verhalen op de aannemer die t heeft aangelegd, en als t was aangelegd voordat jullie t huis kochten is t dus een verborgen gebrek, dus kosten voor de vorige eigenaars. Maar niets doen én niet zeggen bij verkoop brengt een hoop bagger met zich mee als de nieuwe eigenaars bij jullie komen claimen. En niets doen en wel zeggen drukt de vraagprijs en maakt het huis lastiger te verkopen.
http://www.eigenhuis.nl/juridisch/kopen ... -gebreken/
wij slapen nooit.
quote:Starshine schreef op 30 december 2013 @ 22:50:

even gegoogled op die pluggen

zijn dit ze:

[afbeelding]

zo ja, die hebben we gebruikt.Ja dat zijn ze. Je kunt ook nog keilbouten overwegen. Die zijn voor echt zware dingen
quote:hiltje schreef op 30 december 2013 @ 23:01:

Soms krijg je ook een hypotheek zonder vast contract. Bij de Nationale Hypotheek Garantie kijken ze bij een tijdelijk contract zonder uitzicht op een vaste aanstelling naar je gemiddelde inkomen over de afgelopen 3 jaar. Nationale Nederlanden volgt die regels. Ze willen dan nog wel een verhaal waaruit blijkt dat de toekomst enigszins gunstig is. Een huidige baan met opleiding en daarmee garantie op werk en loonstijging in de toekomst is dan een goed verhaal.

Gewoon vrijblijvend gesprekje met een hypotheekadviseur aangaan. (Ze moeten tegenwoordig advieskosten rekenen maar veel hebben nog een gratis eerst oriënterend gesprek).

Ik heb nota bene een hypotheek gekregen met deels werk op een tijdelijk contract en deels een uitkering.hm, allebei een parttime baan met minimumloon...misschien krijgen we wel een hypotheek maar kunnen we daarvan ook een huis kopen? (een huis waar een gezin in past, ik ga niet met z'n vieren in een studiootje zitten)
quote:linjmh schreef op 30 december 2013 @ 23:22:

Hmmmm onze pluggen hebben vleugels zeg maar. Even gegoogled, wij gebruiken kennelijk holle wand pluggen.

Ja t is bagger, als je een gebrek hebt. Je kunt t proberen te verhalen op de aannemer die t heeft aangelegd, en als t was aangelegd voordat jullie t huis kochten is t dus een verborgen gebrek, dus kosten voor de vorige eigenaars. Maar niets doen én niet zeggen bij verkoop brengt een hoop bagger met zich mee als de nieuwe eigenaars bij jullie komen claimen. En niets doen en wel zeggen drukt de vraagprijs en maakt het huis lastiger te verkopen.

we hebben het als nieuwbouwhuis gekocht. En hoe gaan die dingen....eerst denk je nog: ja kut zo'n verstopping. We lossen het op. De keren daarna denk je dat het aan jezelf ligt (omdat we de wasbak perse op die plek wilden en dan hadden we een lange afvoer nodig die ook weinig afschot had), de zoveelste keer vervang je de keuken en zet je de wasbak pal boven de afvoer vanwege die verstoppingen. Dan ben je al 8 jaar bezig en blijkt het na een jaar dus gewoon een constructiefout.

Ik weet niet wat we ermee moeten behalve de vloer openbikken.
Laat alsjeblieft je leidingen vervangen, dat scheelt een boel ellende.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven