Ik krijg mijn huis niet verkocht!!

25-09-2020 16:43 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enkele maanden heb ik een appartement dat ik graag wil verkopen. De verplichte maandelijkse kosten zijn behoorlijk hoog en dat maakt de groep potentiële kopers al kleiner. Degenen die komen kijken haken vervolgens allemaal af.
Een medeeigenaar van een andere woning in het appartementencomplex heeft hetzelfde probleem. Diens woning van de markt afhalen en daarna aanbieden voor minder heeft al niet gewerkt.

Iemand tips om van mijn (moeilijk verkoopbare) huis af te komen?
anoniem_400964 wijzigde dit bericht op 25-09-2020 21:14
3.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nagaan of je mag verhuren van de bank?

Als zelfs een prijs-daling weinig gevolgen heeft wordt het immers behoorlijk moeilijk om te verkopen binnen een redelijke termijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je het appartement pas een paar maanden hebt.
Is het een serviceflat (uit een erfenis misschien) waarvoor maar en hele beperkte markt is vanwege bijzonder hoge servicekosten?
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat het niet verkoopt? Huizen vliegen overal weg. Dus waarom bij jou niet? Slechte buurt, lawaai onderhoud etc?
Alle reacties Link kopieren
Navragen bij makelaar en kijkers waarom ze afhaken en kijken of je dat op kunt lossen.
Alle reacties Link kopieren
Nee het is geen serviceflat. Wel een appartement in een complex met erg hoge maandelijkse kosten.

Het zit al vanaf het begin een ton onder de vraagprijs van een andere flat in hetzelfde complex.

Kopers haken veelal af vanwege de maandelijkse kosten te hoog vinden.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
25-09-2020 20:17
Wat maakt dat het niet verkoopt? Huizen vliegen overal weg. Dus waarom bij jou niet? Slechte buurt, lawaai onderhoud etc?
Ik wil vanwege privacy niet plaatsen waar precies maar het is een nette buurt in een grote stad en dicht bij alle voorzieningen. En in het Westen van het land.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben jij er WEL gaan wonen? kan je dat niet beter benadrukken voor de potentiele kopers?
Alle reacties Link kopieren
-Rosings- schreef:
25-09-2020 21:10
Waarom ben jij er WEL gaan wonen? kan je dat niet beter benadrukken voor de potentiele kopers?
Ik woon er niet het is alleen maar mijn huis maar meer niet.

En ik heb het nooit gekocht maar betaal nu onvrijwillig de maandelijkse kosten!
Nog meer zakken en dan opnieuw in de verkoop zetten
Alle reacties Link kopieren
https://huispromotie.nl/11-redenen-waar ... -verkocht/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Salami123 schreef:
25-09-2020 21:07
Nee het is geen serviceflat. Wel een appartement in een complex met erg hoge maandelijkse kosten.

Het zit al vanaf het begin een ton onder de vraagprijs van een andere flat in hetzelfde complex.

Kopers haken veelal af vanwege de maandelijkse kosten te hoog vinden.

Het is alvast niet de reden waarom kijkers afhaken, anders hadden ze namelijk al niet de moeite genomen om te kijken. Dus waarom haken die kijkers af?
Nadruk op totale maandelijkse kosten leggen? Dus 'voor 1400 all inclusief'? Men betaalt hier 600 euro voor een kamer. Kun je er met meer wonen?
Alle reacties Link kopieren
https://huispromotie.nl/11-redenen-waar ... -verkocht/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn die maandelijkse kosten zo hoog en over welk bedrag hebben we het. Lijkt me toch dat mensen van tevoren die kosten weten en op basis daarvan beoordelen dat het toch de moeite is om te komen kijken.

Kun je wat meer informatie geven, wat is de vraagprijs (om en nabij) is het gedateerd? Wat is het oppervlak, heeft het buitenruimte?

Zeker in deze huidige tijd moet een appartement toch verkoopbaar zijn. Heb je nog marge om te zakken?
Salami123 schreef:
25-09-2020 21:07
Nee het is geen serviceflat. Wel een appartement in een complex met erg hoge maandelijkse kosten.

Het zit al vanaf het begin een ton onder de vraagprijs van een andere flat in hetzelfde complex.

Kopers haken veelal af vanwege de maandelijkse kosten te hoog vinden.
Heb ervaring in de sector. Ook voor huizen in Nederland. Neem mij niet kwalijk dat ik het vrank en vrij zeg: als een pand niet verkocht geraakt, ligt dat maar aan één ding: de prijs. Mensen zijn bereid de afschuwelijkste dingen erbij te nemen als ze maar een eigen stek hebben. En niet iedereen kan evenveel betalen, dus voor een buitenkans gaan ze heel ver in het erbij nemen van de nadelen. Echt, geloof me.

Het feit dat jouw flat al ruim 100.000 euro onder de vraagprijs van een aanpalend appartement zit, zegt niets. Dan vragen die mensen degoutant veel te veel. Trouwens, vraagprijs is iets heel anders dan verkoopprijs.

Ik heb het meegemaakt dat een huis werd geschat voor x-aantal euro. Ja, zegden die mensen, maar daar moet nog zoveel bijgeteld worden want wij hebben destijds kosten koper gehad. :rofl: Als iedereen zo denkt, dan heeft een rijtjeshuis dat al 10 keer is verkocht, op den duur 5 miljoen euro als vraagprijs, want telkens komen er kosten koper bij.

Uw geburen hun pand zal nog héél lang te koop staan, en als u niet nog zakt met de prijs dat van u waarschijnlijk ook.
Dit is misschien een harde post, maar ik bedoel het goed en wil u totaal niet choqueren. Geloof me: een pand is slechts waard wat een koper ervoor wil geven.

Ik wens u succes!
Alle reacties Link kopieren
https://nlverhuist.nl/waarom-wordt-mijn ... -verkocht/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
S-Groot schreef:
25-09-2020 21:20
Het is alvast niet de reden waarom kijkers afhaken, anders hadden ze namelijk al niet de moeite genomen om te kijken. Dus waarom haken die kijkers af?
Inderdaad, die kosten waren vooraf bekend en toch kwamen ze kijken. Welke andere feedback geven de kijkers?
Zijn er andere appartementen in het complex wel verkocht en kun je nagaan voor hoeveel en hoe die appartementen er uit zagen van binnen ten opzichte van jouw appartement?
Hoe komt het dat de kosten zo hoog zijn trouwens? Lift, blokverwarming, veel onderhoud op korte termijn?
Vervelend. Ik heb dit probleem zeven jaar geleden gehad. Er kwamen niet eens kijkers maandenlang... Enige optie voor mij was zakken zakken zakken.
Alle reacties Link kopieren
Ruikt het er een beetje gek misschien? Dat was voor mij en vriend altijd direct een reden om af te haken, hoe geweldig het huis ook was.
Alle reacties Link kopieren
Als je er vanaf wilt dan moet je dus nog verder zakken.

Laat de makelaar aan kopers vragen hoeveel ze wel willen betalen. Hoeveel is het pand waard volgens de makelaar?

Beter iets met wat verlies verkopen dan een maandelijks blok aan je been.

En waarom zijn de servicekosten zo hoog?
Jammer dat je niet wat specifieker bent, TO. Mijn ervaring is dat mensen op dit forum heel scherp mee kunnen denken over dit soort zaken, maar dat moet je wel durven delen.

Heb je een verkoopmakelaar in de arm?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een makelaar?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De maandelijkse kosten staan er duidelijk bij
Alle reacties Link kopieren
Stom idee misschien hoor, maar als je wilt zou je hier eens wat foto's kunnen plaatsen. Ik heb al eens eerder een topic met zo'n onderwerp gezien, toen ging het om een huis van de ouders van de TO.

Er kwam behoorlijk veel commentaar op dingen die echt wel beter konden, wij forummers kunnen soms best raak uit de hoek komen. Ze hebben (uiteraard) niet alles opgevolgd, een complete renovatie gaat gewoon te ver, maar als ik me goed herinner was het een week of twee later wel weg.
ceylon wijzigde dit bericht op 26-09-2020 16:08
6.05% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven