Ik krijg mijn huis niet verkocht!!
vrijdag 25 september 2020 om 16:43
Sinds enkele maanden heb ik een appartement dat ik graag wil verkopen. De verplichte maandelijkse kosten zijn behoorlijk hoog en dat maakt de groep potentiële kopers al kleiner. Degenen die komen kijken haken vervolgens allemaal af.
Een medeeigenaar van een andere woning in het appartementencomplex heeft hetzelfde probleem. Diens woning van de markt afhalen en daarna aanbieden voor minder heeft al niet gewerkt.
Iemand tips om van mijn (moeilijk verkoopbare) huis af te komen?
Een medeeigenaar van een andere woning in het appartementencomplex heeft hetzelfde probleem. Diens woning van de markt afhalen en daarna aanbieden voor minder heeft al niet gewerkt.
Iemand tips om van mijn (moeilijk verkoopbare) huis af te komen?
anoniem_400964 wijzigde dit bericht op 25-09-2020 21:14
3.18% gewijzigd
zaterdag 26 september 2020 om 17:51
viva-amber schreef: ↑26-09-2020 17:39Met 1000 euro servicekosten begrijp ik niet dat je deze erfenis dan aanvaart.
Kan je te laat achterkomen natuurlijk.

zaterdag 26 september 2020 om 18:38
Misschien had ze gedacht het snel te verkopenviva-amber schreef: ↑26-09-2020 17:39Met 1000 euro servicekosten begrijp ik niet dat je deze erfenis dan aanvaart.
zaterdag 26 september 2020 om 18:52
Misschien goed om die servicekosten eens uit te splitsen en kijken of je wat kunt schuiven. Als er 500 euro voorschot voor de verwarming en warm water bij zit en je krijgt daar aan het eind van het jaar nog 200 euro (x12) van terug, klinkt het al minder heftig als je er 800 euro per maand van maakt. Een parkeerplaats in een garage hartje centrum van een grote stad scheelt weer een vergunning om op straat te parkeren, etc. Meestal zit er een opstalverzekering bij, soms ook onderhoud en verfwerk kozijnen, beglazing, schoonmaak algemene ruimten, onderhoud lift, etc.
(Ook al vind ik het nog steeds belachelijk veel geld, 300 euro vind ik wel de max.)
(Ook al vind ik het nog steeds belachelijk veel geld, 300 euro vind ik wel de max.)
zaterdag 26 september 2020 om 19:55
Jeetje, net als de rest van de reageerders en dus ool je kopers snap ik dat €1000 euro servicekosten afschrikt.
Dr vraag is al eerder gesteld maar nogmaals, wat zit er bij die servicekosten ingegerepen en vertel iets meer over je appartement. Waar hebben we het over. Daarnaast de vraag hoe kom je hieraan is het een erfenis en moet jij nu die servicekosten betalen, want dat lijkt me ook zwaar klote.
Misschien kunnen wr meedenken.
Dr vraag is al eerder gesteld maar nogmaals, wat zit er bij die servicekosten ingegerepen en vertel iets meer over je appartement. Waar hebben we het over. Daarnaast de vraag hoe kom je hieraan is het een erfenis en moet jij nu die servicekosten betalen, want dat lijkt me ook zwaar klote.
Misschien kunnen wr meedenken.

zaterdag 26 september 2020 om 20:10
300 euro voor gas, water en licht? Beetje duur. Daar betaal ik 150 euro voor.huisduif schreef: ↑26-09-2020 18:52Misschien goed om die servicekosten eens uit te splitsen en kijken of je wat kunt schuiven. Als er 500 euro voorschot voor de verwarming en warm water bij zit en je krijgt daar aan het eind van het jaar nog 200 euro (x12) van terug, klinkt het al minder heftig als je er 800 euro per maand van maakt. Een parkeerplaats in een garage hartje centrum van een grote stad scheelt weer een vergunning om op straat te parkeren, etc. Meestal zit er een opstalverzekering bij, soms ook onderhoud en verfwerk kozijnen, beglazing, schoonmaak algemene ruimten, onderhoud lift, etc.
zaterdag 26 september 2020 om 20:16
-Darkside- schreef: ↑26-09-2020 20:10300 euro voor gas, water en licht? Beetje duur. Daar betaal ik 150 euro voor.
Tja, bij gebrek aan respons van TO gaan mensen speculeren hè...
Ben benieuwd of Salami nog terug komt.

zaterdag 26 september 2020 om 20:41
1000 p maand is nogal wat. Waarom niet eens met de vve in overleg wat er gebeurt met dat geld en of het omlaag kan. Van service kan ik alleen schoonmaak trappenhuis, licht en lift bedenken.Salami123 schreef: ↑26-09-2020 16:08Appartement is te luxe. Het totaalbedrag aan verplichte maandelijkse kosten (service en vve) is rond de 1000 euro en dat willen kijkers die al de moeite nemen om te kijken dan toch niet betalen dus haken ze af.
Opmerkelijk genoeg zit het appartement dat IK aanbied ook nog eens met een vraagprijs héél ver onder de WOZ-waarde.
Boden voor een lagere prijs zijn er nooit geweest.
De makelaar weet net als bij het andere appartement in hetzelfde appartementencomplex dat voor een ton meer wordt aangeboden niets anders dan af en toe de advertentie eraf halen en dan zakken maar dat biedt tot op heden geen soelaas.
zaterdag 26 september 2020 om 21:16
Voor een groot appartement ben je vast wel meer kwijt maar geen idee wat. De vorige bewoonster (oude vrouw) moest hier ook altijd bijbetalen omdat ze de verwarming hele dagen hoog aan had en altijd thuis was. Je kan het maandelijkse bedrag ook naar boven zetten zodat je niet hoeft bij te betalen. Als TO nu net zoiets heeft en daardoor nu idioot veel betaalt, kan dat misschien nog naar beneden. Anders krijg je na een jaar vanzelf een eindafrekening en krijg je het dan terug. Of met pech betaal je bij.-Darkside- schreef: ↑26-09-2020 20:10300 euro voor gas, water en licht? Beetje duur. Daar betaal ik 150 euro voor.
zaterdag 26 september 2020 om 21:29
Maar dit is speculatie TO heeft het over servicekosten. Lijkt mij dat gas en licht per huishouden hier niet bij inbegrepen zijn. Servicekosten zijn toch meer zaken als schoonhouden, reservepotje voor gezamelijke objecten zoals dak en kozijnen etc., onderhoud van lift en gezamenlijk groen en bijv zwembad, fitness etc. Maar goed hoop dat TO nog terugkomt om meer informatie te geven.huisduif schreef: ↑26-09-2020 21:16Voor een groot appartement ben je vast wel meer kwijt maar geen idee wat. De vorige bewoonster (oude vrouw) moest hier ook altijd bijbetalen omdat ze de verwarming hele dagen hoog aan had en altijd thuis was. Je kan het maandelijkse bedrag ook naar boven zetten zodat je niet hoeft bij te betalen. Als TO nu net zoiets heeft en daardoor nu idioot veel betaalt, kan dat misschien nog naar beneden. Anders krijg je na een jaar vanzelf een eindafrekening en krijg je het dan terug. Of met pech betaal je bij.

zaterdag 26 september 2020 om 21:29
Zulke servicekosten horen bij dit soort appartementen. Daar liggen de kopers niet wakker van dit soort maandelijkse lasten.
https://www.funda.nl/koop/amsterdam/app ... rlaan-256/
zaterdag 26 september 2020 om 21:39
Wat een sfeerloos hok! Ook al ga ik er van uit dat de meubels er alleen voor de show staan voor de verkoop.ShaunTheSheep schreef: ↑26-09-2020 21:29Zulke servicekosten horen bij dit soort appartementen. Daar liggen de kopers niet wakker van dit soort maandelijkse lasten.
OT, ik denk dat je een makelaar moet zoeken die wel succesvol appartementen in dit gebouw heeft verkocht. Als het deze makelaar ook niet lukt het andere appartement binnen een redelijke termijn te verkopen zou ik er weinig vertrouwen in hebben.
zaterdag 26 september 2020 om 21:45
ShaunTheSheep schreef: ↑26-09-2020 21:29Zulke servicekosten horen bij dit soort appartementen. Daar liggen de kopers niet wakker van dit soort maandelijkse lasten.
Ja precies. En dan kan je ook best even een tonnetje zakken in vraagprijs.
Als het echt om zoiets gaat, dan is dit vragen op het viva-forum natuurlijk een tikje apart.
Dus either way... raar.
zondag 27 september 2020 om 12:44
Ik vraag me dan af waarom de kijkers erop af komen, bij TO. Of is het uit nieuwsgierigheid?ShaunTheSheep schreef: ↑26-09-2020 21:29Zulke servicekosten horen bij dit soort appartementen. Daar liggen de kopers niet wakker van dit soort maandelijkse lasten.
Van te voren is al bekend wat de S-kosten zijn, toch?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
zondag 27 september 2020 om 12:49
Dit klinkt als een type woning waar je alleen maar kan afwachten tot iemand het koopt omdat er eigenlijk bijna niemand op zit te wachten. En ook typisch als een woning voor een ouder echtpaar dat hun vorige, te grote en afbetaalde woning verkocht heeft en de maandelijkse kosten makkelijk kan betalen van hun kapitaaltje...
Zo wordt de kunstmatige woonnood in Nederland wel goed in stand gehouden.
Zo wordt de kunstmatige woonnood in Nederland wel goed in stand gehouden.

dinsdag 29 september 2020 om 09:00
Zou ik in elk geval aanraden, ze betaalt er nu toch voor.
Maar die servicekosten worden zo wel wat inzichtelijker:
De centrale entree wordt 24/7 bemand en bewaakt. Het complex is uitgerust met tal van voorzieningen. Er is een Health Club met zwembad, fitness en sauna te vinden, en er is ook mogelijkheid om gebruik te maken van de laundry service.
Overigens hoort er bij het gelinkte appartement nog een privé huur parkeerplaats in de parkeergarage en daar moet je nog huur over betalen, bovenop die servicekosten dus. En dan rust er ook nog erfpacht op...
Ik zou even een paar dollartekens uit mijn ogen halen en wat tonnetjes zakken in de vraagprijs.

dinsdag 29 september 2020 om 14:50
Wat ik niet begrijp is dat iemand een vraag op het forum gooit en dan na een tijd niets meer van zich laat horen.
Ik ga het niet natellen, maar zeker 15 mensen (en dan zit ik er misschien nog 10 naast) hebben al gevraagd wat die servicekosten inhouden.
TO reageert met oorverdovende stilte.
Vanuit de wetenschap wàt die servicekosten inhouden, kunnen we allemaal samen weer verder denken.
Maar dat mag niet want wij hebben de vinger op de zere wonde gelegd. Intussen denk ik dat TO toen ze/hij dit topic opende al lang zelf wist waar het varken luizen had: punt 1 de vraagprijs, punt 2 de servicekosten.
Ik stel mij dan ook de vraag wat mensen zoals TO bedoelen met:
'Iemand tips om van mijn (moeilijk verkoopbare) huis af te komen?'
Verwachten die mensen dan tips als: maak eens andere foto's, adverteer eens ergens anders, ..., ...?
Wij doen ons best om mee te denken, maar als de antwoorden niet bevallen dan zijn ze weg. Triestig.
Ik ga het niet natellen, maar zeker 15 mensen (en dan zit ik er misschien nog 10 naast) hebben al gevraagd wat die servicekosten inhouden.
TO reageert met oorverdovende stilte.
Vanuit de wetenschap wàt die servicekosten inhouden, kunnen we allemaal samen weer verder denken.
Maar dat mag niet want wij hebben de vinger op de zere wonde gelegd. Intussen denk ik dat TO toen ze/hij dit topic opende al lang zelf wist waar het varken luizen had: punt 1 de vraagprijs, punt 2 de servicekosten.
Ik stel mij dan ook de vraag wat mensen zoals TO bedoelen met:
'Iemand tips om van mijn (moeilijk verkoopbare) huis af te komen?'
Verwachten die mensen dan tips als: maak eens andere foto's, adverteer eens ergens anders, ..., ...?
Wij doen ons best om mee te denken, maar als de antwoorden niet bevallen dan zijn ze weg. Triestig.
dinsdag 29 september 2020 om 15:02
dit soort flats heeft een heel specifieke doelgroep - vaak is verhuur aan een internationale instelling een goede optie
in mijn gebouw (lang niet zo erg luxe hoor) is de voertaal Engels omdat er veel internationale ambtenaren (tijdelijk) wonen
dus de juiste makelaar met de juiste contacten zoeken
in mijn gebouw (lang niet zo erg luxe hoor) is de voertaal Engels omdat er veel internationale ambtenaren (tijdelijk) wonen
dus de juiste makelaar met de juiste contacten zoeken
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
dinsdag 29 september 2020 om 15:23

dinsdag 29 september 2020 om 15:51
https://www.funda.nl/koop/rotterdam/app ... t-348-350/
1000 servicekosten, Dan zit je toch in dit soort miljoenenpanden.
dinsdag 29 september 2020 om 16:00
Met die bedragen kun je gerust een paar tonnetjes zakken in vraagprijs!Candy2020 schreef: ↑29-09-2020 15:51https://www.funda.nl/koop/rotterdam/app ... t-348-350/