Ik vind het niet leuk :-(

03-02-2012 10:00 67 berichten
Ik zag gisteren twee honden met een winterjas. Ze hebben een lekker vacht. Ze hebben dan geen jas nodig, toch? Ik vind dat mensen die hun honden aankleden, de waardigheid van de honden aantasten. Wat denken jullie?

Hondenkleding?

Totaal aantal stemmen: 26

Ja, leuk (12%)
Nee, puur dierenmishandeling (35%)
Ik vind het niet nodig, maar het is geen dierenmishandeling (50%)
Ja, als het leuk is (4%)
Ik weet het niet Geen stemmen
Alle reacties Link kopieren
Arme hondjes! Ze kijken er zelfs zielig bij.
Nou.......... ik heb heule stoere honden, maar wel met Blote Buiken en weinig tot geen ondervacht, dus die krijgen wel iets aan met dit weer en in de sneeuw.

Pure noodzaak.

Een Staffie met Luis Fietton lijkt me dan weer overdreven, hier hebben ze gewoon een dekentje van Harries Horse in fleece.
bij sommige honden kan er een medische reden zijn,waarom zij een jas dragen.
Ik vind het enig. Waarom zou het de waardigheid van het dier aantasten?

Als de hond nou helemaal in de make-up zou zitten; okee. De kleding moet ook voornamelijk voor het comfort zijn en de hond niet belemmeren.

Maar een lekker jasje aan, zeker met deze moordende kou, lijkt mij alleen maar goed.
Een jas, zoals de blotebuikenreuzen van Nastik, ja daar kan ik mij iets bij voorstellen, maar een "Little house on the prairy" jurk?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:desteny schreef op 03 februari 2012 @ 10:09:

echt?

Als het zo is, dan is het natuurlijk anders.
Dus ik mis in de poll de optie "Indien noodzakelijk".
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik wist niet dat het noodzakelijk zou kunne zijn. Jammer dat ik de poll niet kan wijzigen.
Als een hond een dikke vacht en ondervacht heeft is het onzin, misschien is het wel zinvol wanneer hij wat ouder is. Oudere mensen hebben het ook eerder koud, bij mijn moeder kun je je boterham roosteren op de radiator. Die "hondenkleding" vind ik echt afgrijselijk, gewoon een dekje zodat ie bovenop droog blijft, dat is wel fijn bij een hond met lang haar.
verba volant, scripta manent.
Kwam gister nog een dame tegen die met haar windhond liep zónder jas, dat vind ik pas zielig.
anoniem_6363c002a3d7c wijzigde dit bericht op 04-05-2017 12:16
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
nou Mefs, soms is het gewoon nodig.

mijn kleinste hond heeft blote buik en geen ondervacht, trilt over haar hele lijffie als ze buiten is of in de auto zit.

moet ik dan omdat ik het zo ontzettend stom en lelijk vind haar kou laten lijden of toch maar zo`n jasje aan doen...

heb dat wel een stoere pik-zwarte genomen, dat dan weer wel
Mijn hond is kortharig zonder ondervacht en ook een bijna bloot buikje, ik heb speciaal voor zulk koud weer een wollen vestje aangeschaft zodat ie warm blijft, anders wandelen we 10 minuutjes en begint ie al te rillen.

Ook smeer ik zijn voetkussentjes in met uierzalf.
Ooh ik heb wel een cremekleurige genomen valt iets minder op.
quote:

desteny schreef op 03 februari 2012 @ 10:09:

Dat vind ik iets anders. Maar ik denk niet dat t t geval is bij deze hondjes op de plaatjes.
Mijn hond rilde in de zomer ook al na een wandeling van tien minuten. Hij is gewoon oud.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Wat een scheetje!
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:la_tua_cantante schreef op 03 februari 2012 @ 10:14:

Ik heb honden met een enkele vacht en ook blote buiken, die krijgen nu een lekkere winterjas aan. Kwam gister nog een dame tegen die met haar windhond liep zónder jas, dat vind ik pas zielig.

WTF

Zijn we nu in de maatschappij al zover met de vermenselijking van onze huisdieren..

Nogmaal dit zijn dieren he geen mensen.

Ik vind het altijd al een beetje eng als mensen dieren zo op een voetstuk plaatsen, er tegen praten, net doen of het zijn/haar kind is. Brrrr Krijg er een beetje rillingen van.
Dat was de eerste keer dat ie hem aanhad, hij vond het echt helemaal niks, durfde zijn behoefte niet te doen. Nu heeft ie inmiddels wel door dat het voor de warmte is.
Mijn hondje moest ook altijd een jasje/vestje/truitje aan met de winter. Hij had een kale buik en is bijna bezweken aan een longontsteking en dus moest hij iets aan. Een jasje vond hij niet prettig want te stug en dus had hij dan een soort van sweatertje aan... Geen gezicht maar het hield hem wel gezond ... Ik mis hem nog iedere dag
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Anthonius schreef op 03 februari 2012 @ 10:24:

[...]

WTF

Zijn we nu in de maatschappij al zover met de vermenselijking van onze huisdieren..

Nogmaal dit zijn dieren he geen mensen.

Ik vind het altijd al een beetje eng als mensen dieren zo op een voetstuk plaatsen, er tegen praten, net doen of het zijn/haar kind is. Brrrr Krijg er een beetje rillingen van.

Ik lees nergens dat ze de hond vermenselijkt.

Niet alleen mensen vriezen dood in deze kou hoor, dieren ook.

En dat praten tegen beesten... sjah voor ik een hond had praatte ik tegen mezelf als ik alleen in huis was.. hij fungeert dus als excuus.
Het is toch juist heel errug leuk?

en in de zomer kun je nog veel meer leuke dingen met je hond doen:

of:

en deze is ook leuk:

Ik weet niet die twee honden van gisteren. Ze hadden lang haar, maar ik weet natuurlijk niet of ze een 'blote' buik hebben. Een hond met weinig vacht kan ik me wel een beetje voorstellen, zoals de hond van vrouwke_theelepel. Maar die foto's van de OP... nee, dat kan ik nog steeds niet begrijpen en het zou verboden moeten zijn, vooral dat jurkje (iiiiieeeeeuuuuwwww)
Een gezonde fitte hond heeft geen kleding nodig als hij/zij maar in beweging blijft. Zelfs bij extreme kou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven