Ik vind het niet leuk :-(
vrijdag 3 februari 2012 om 10:33
quote:vrouwke_theelepel schreef op 03 februari 2012 @ 10:29:
[...]
Ik lees nergens dat ze de hond vermenselijkt.
Niet alleen mensen vriezen dood in deze kou hoor, dieren ook.
En dat praten tegen beesten... sjah voor ik een hond had praatte ik tegen mezelf als ik alleen in huis was.. hij fungeert dus als excuus.Ik praat tegen mijn konijnen en mijn hamster. De hamster luistert alleen naar zijn maag (hij weet dat als iemand in de buurt is, hij wat lekkers krijgt), maar ik heb het gevoel dat de konijnen de aandacht wel waarderen.
[...]
Ik lees nergens dat ze de hond vermenselijkt.
Niet alleen mensen vriezen dood in deze kou hoor, dieren ook.
En dat praten tegen beesten... sjah voor ik een hond had praatte ik tegen mezelf als ik alleen in huis was.. hij fungeert dus als excuus.Ik praat tegen mijn konijnen en mijn hamster. De hamster luistert alleen naar zijn maag (hij weet dat als iemand in de buurt is, hij wat lekkers krijgt), maar ik heb het gevoel dat de konijnen de aandacht wel waarderen.
vrijdag 3 februari 2012 om 10:36
vrijdag 3 februari 2012 om 10:37
Nou, een chihuahua zonder jas in dit weer (hier sneeuwt 't gigantisch) vind ik wel écht heel zielig. Dat beest zit zo laag bij de grond, daar moet je toch wel echt een jasje voor hebben.
Zolang het comfortabel zit en niet te strak, is er niets zieligs aan hoor. Je doet toch ook een riem om? Ook onnatuurlijk. Zo is voor alles wel wat te zeggen.
Huisdieren lopen niet hele dagen buiten zoals in de natuur, de omstandigheden waarin ze gefokt worden en leven zijn zo onnatuurlijk.
Zolang het comfortabel zit en niet te strak, is er niets zieligs aan hoor. Je doet toch ook een riem om? Ook onnatuurlijk. Zo is voor alles wel wat te zeggen.
Huisdieren lopen niet hele dagen buiten zoals in de natuur, de omstandigheden waarin ze gefokt worden en leven zijn zo onnatuurlijk.
vrijdag 3 februari 2012 om 10:43
quote:NepBlond schreef op 03 februari 2012 @ 10:37:
Nou, een chihuahua zonder jas in dit weer (hier sneeuwt 't gigantisch) vind ik wel écht heel zielig. Dat beest zit zo laag bij de grond, daar moet je toch wel echt een jasje voor hebben. Mijn konijnen zitten ook laag bij de grond, en die hebben echt geen last van de kou met hun dikke wintervacht. Zelfs als het tientallen graden vriest zitten ze liever in de ren dan in hun comfortabele blokhut met stro. Niks zieligs aan!
Nou, een chihuahua zonder jas in dit weer (hier sneeuwt 't gigantisch) vind ik wel écht heel zielig. Dat beest zit zo laag bij de grond, daar moet je toch wel echt een jasje voor hebben. Mijn konijnen zitten ook laag bij de grond, en die hebben echt geen last van de kou met hun dikke wintervacht. Zelfs als het tientallen graden vriest zitten ze liever in de ren dan in hun comfortabele blokhut met stro. Niks zieligs aan!
vrijdag 3 februari 2012 om 10:45
Ik praat tegen alle dieren hier in huis... De katten, de vissen, de kreeften én de garnalen...
De grote discusvissen "kus" ik door het glas heen... En de kreeften en garnalen krijgen altijd te horen wat voor leuke ijverige mooie lieve beessies het zijn...
De katten, daar heb ik hele gesprekken mee, over vanalles en nog wat...
Maar ja... Ik ben ook een beetje gek...
De grote discusvissen "kus" ik door het glas heen... En de kreeften en garnalen krijgen altijd te horen wat voor leuke ijverige mooie lieve beessies het zijn...
De katten, daar heb ik hele gesprekken mee, over vanalles en nog wat...
Maar ja... Ik ben ook een beetje gek...
vrijdag 3 februari 2012 om 10:45
vrijdag 3 februari 2012 om 10:49
quote:yvonjaspers schreef op 03 februari 2012 @ 10:43:
[...]
Mijn konijnen zitten ook laag bij de grond, en die hebben echt geen last van de kou met hun dikke wintervacht. Zelfs als het tientallen graden vriest zitten ze liever in de ren dan in hun comfortabele blokhut met stro. Niks zieligs aan!Een konijn en een chihuahua vergelijken.
[...]
Mijn konijnen zitten ook laag bij de grond, en die hebben echt geen last van de kou met hun dikke wintervacht. Zelfs als het tientallen graden vriest zitten ze liever in de ren dan in hun comfortabele blokhut met stro. Niks zieligs aan!Een konijn en een chihuahua vergelijken.
vrijdag 3 februari 2012 om 10:51
quote:Anthonius schreef op 03 februari 2012 @ 10:24:
[...]
WTF
Zijn we nu in de maatschappij al zover met de vermenselijking van onze huisdieren..
Nogmaal dit zijn dieren he geen mensen.
Ik vind het altijd al een beetje eng als mensen dieren zo op een voetstuk plaatsen, er tegen praten, net doen of het zijn/haar kind is. Brrrr Krijg er een beetje rillingen van.
Jij vindt zeker ook dat een hond in de zomer best even een uurtje in de auto kan zitten? Omdat het een dier is?
Je verwart vermenselijking van huisdieren met je verantwoordelijkheid nemen als eigenaar.
[...]
WTF
Zijn we nu in de maatschappij al zover met de vermenselijking van onze huisdieren..
Nogmaal dit zijn dieren he geen mensen.
Ik vind het altijd al een beetje eng als mensen dieren zo op een voetstuk plaatsen, er tegen praten, net doen of het zijn/haar kind is. Brrrr Krijg er een beetje rillingen van.
Jij vindt zeker ook dat een hond in de zomer best even een uurtje in de auto kan zitten? Omdat het een dier is?
Je verwart vermenselijking van huisdieren met je verantwoordelijkheid nemen als eigenaar.
vrijdag 3 februari 2012 om 11:04
vrijdag 3 februari 2012 om 11:10
Ik zat afgelopen week toevallig dogs 101 te kijken op animal planet (volgens mij was het daarbij dacht ik) en daarin werd uitgelegd dat sommige honden wel degelijk een jas nodig hebben met koud weer. Een windhond heeft een dunne vacht en weinig vetreserves, die hebben dus eigenlijk wel een jas nodig. Wij vergeten nogal eens dat heel veel hondenrassen hier helemaal niet thuis horen in ons klimaat. Er zijn genoeg rassen die oorspronkelijk uit warme landen komen en die wij hierheen hebben gehaald. Maar de vacht is dan niet gemaakt voor dit soort weer, dus een jas is echt niet alleen maar een fashion statement van de baas. Kijk, een keeshond met een jas aan is overdreven. Die hebben een dubbele vacht dus dat is warm genoeg.