Ik word gek van dat dekbedovertrek!
donderdag 15 juli 2010 om 19:21
Ik weet natuurlijk ook wel dat dit een heel suffe vraag is, maar ik word echt gestoord van mijn dekbed dat aan de wandel gaat in het overtrek. Ik kan sowieso niet zo goed tegen losse flappen en een opgevouwen dekbed in hoes, maar met mijn nieuwe Ikea-dekbed is het helemaal een ramp. En dat terwijl ik hem juist gekocht heb omdat het de juiste maat is voor mijn overtrekken. Dekbed is 220x240, overtrekken ook, lits-jumeaux dus. Ons winterdekbed is van dons en 240x200, dus dat schuift wel eens. Maar die schuift nog minder dan dit nieuwe zomerdekbed (synthetisch). Vriend vindt het totaal onbelangrijk waar ie onder ligt, maar ik word gek van dat gedoe en het opmaken. Ik weet dat er speciale klemmetjes zijn, maar die werken niet. Ook heb ik al eens klittenband in het overtrek gemaakt, maar dat werkt ook niet. Dan heb je op drie punten een dekbed vast zitten en schuift ie links/rechts/op de rest evengoed weg.
Nou ja, ik kan heel lang doorvertellen, maar wie herkent dit en heeft de gouden tip tegen deze frustratie?
Nou ja, ik kan heel lang doorvertellen, maar wie herkent dit en heeft de gouden tip tegen deze frustratie?

donderdag 15 juli 2010 om 19:25
quote:Yavanna schreef op 15 juli 2010 @ 19:23:
Ja ik heb dit ook altijd. Ik heb geen tips, ik loop alleen altijd 's nachts te schelden! Ik ken mezelf tegenwoordig ook niet meer terug, ik scheld en tier ook, zowel bij het opmaken als 's nachts . Blij dat ik niet de enige ben. In mijn omgeving heeft alleen mijn broer hetzelfde. Maar die slaapt altijd zo snel dat hij er geen echt probleem mee heeft.
Ja ik heb dit ook altijd. Ik heb geen tips, ik loop alleen altijd 's nachts te schelden! Ik ken mezelf tegenwoordig ook niet meer terug, ik scheld en tier ook, zowel bij het opmaken als 's nachts . Blij dat ik niet de enige ben. In mijn omgeving heeft alleen mijn broer hetzelfde. Maar die slaapt altijd zo snel dat hij er geen echt probleem mee heeft.
donderdag 15 juli 2010 om 19:25
quote:leveke schreef op 15 juli 2010 @ 19:23:
Dekbedhoezen kopen met knoopjes aan de onderkant. Kan je dekbed nergens meer heen.O jawel hoor.......mijn winterdekbed (dubbel/4seizoenen) zakt 's winters aan de bovenkant gewoon omlaag. Dus bovenaan bij de schouders niks, dan bij het middel een 6-dubbele laag en bij de voeten normaal.......
Dekbedhoezen kopen met knoopjes aan de onderkant. Kan je dekbed nergens meer heen.O jawel hoor.......mijn winterdekbed (dubbel/4seizoenen) zakt 's winters aan de bovenkant gewoon omlaag. Dus bovenaan bij de schouders niks, dan bij het middel een 6-dubbele laag en bij de voeten normaal.......
donderdag 15 juli 2010 om 19:26
donderdag 15 juli 2010 om 19:28
quote:flatscreen schreef op 15 juli 2010 @ 19:25:
Kennut.
Tip waar wel een beetje werk voor nodig is;
Klitteband naaien aan je denkbed en aan je overtrekken aan de binnenkant en huppatee bij opmaak ze aan elkaar klitten!Dan zou ik dus echt alle kanten met klittenband moeten doen, want alleen de bovenkant werkt ook niet . En aangezien overtrekken vaak scheef trekken na zoveel keer wassen, is dat ook geen succes, denk ik.
Kennut.
Tip waar wel een beetje werk voor nodig is;
Klitteband naaien aan je denkbed en aan je overtrekken aan de binnenkant en huppatee bij opmaak ze aan elkaar klitten!Dan zou ik dus echt alle kanten met klittenband moeten doen, want alleen de bovenkant werkt ook niet . En aangezien overtrekken vaak scheef trekken na zoveel keer wassen, is dat ook geen succes, denk ik.

donderdag 15 juli 2010 om 19:28
in alle hoeken vd hoes aan de binnenkant lintjes naaien. Aan het dekbed zelf ook op de punten. Dekbed binnenstebuiten op bed leggen, lintjes aan elkaar knopen, hoes goed doen en onderste lintjes vastknopen. Klaaar.
Elf doe ik dit niet hoor, mijn dekbed blijft meestal prima zitten.
Elf doe ik dit niet hoor, mijn dekbed blijft meestal prima zitten.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
donderdag 15 juli 2010 om 19:30
quote:leveke schreef op 15 juli 2010 @ 19:28:
@ Honnieponnie en Sterre, is het dekbedovertrek dan te groot voor het dekbed?
Misschien ligt het wel aan de manier van het dekbed in de hoes stoppen. Iedere week 4 dekbedden verschonen en nooit problemen met dekbedden die gaan schuiven in de hoes.Ik heb het idee dat het nu eerder andersom is, al kloppen de maten gewoon.
@ Honnieponnie en Sterre, is het dekbedovertrek dan te groot voor het dekbed?
Misschien ligt het wel aan de manier van het dekbed in de hoes stoppen. Iedere week 4 dekbedden verschonen en nooit problemen met dekbedden die gaan schuiven in de hoes.Ik heb het idee dat het nu eerder andersom is, al kloppen de maten gewoon.