Ik word gek van dat dekbedovertrek!

15-07-2010 19:21 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet natuurlijk ook wel dat dit een heel suffe vraag is, maar ik word echt gestoord van mijn dekbed dat aan de wandel gaat in het overtrek. Ik kan sowieso niet zo goed tegen losse flappen en een opgevouwen dekbed in hoes, maar met mijn nieuwe Ikea-dekbed is het helemaal een ramp. En dat terwijl ik hem juist gekocht heb omdat het de juiste maat is voor mijn overtrekken. Dekbed is 220x240, overtrekken ook, lits-jumeaux dus. Ons winterdekbed is van dons en 240x200, dus dat schuift wel eens. Maar die schuift nog minder dan dit nieuwe zomerdekbed (synthetisch). Vriend vindt het totaal onbelangrijk waar ie onder ligt, maar ik word gek van dat gedoe en het opmaken. Ik weet dat er speciale klemmetjes zijn, maar die werken niet. Ook heb ik al eens klittenband in het overtrek gemaakt, maar dat werkt ook niet. Dan heb je op drie punten een dekbed vast zitten en schuift ie links/rechts/op de rest evengoed weg.

Nou ja, ik kan heel lang doorvertellen, maar wie herkent dit en heeft de gouden tip tegen deze frustratie?
quote:Ligeia schreef op 15 juli 2010 @ 23:41:

Omdat ik met dit warme weer mijn overtrekken wat vaker was dan normaal, zit ik geregeld met een dekbed zonder overtrek en dat slaapt geweldig! Ik wil eigenlijk helemaal geen overtrek meer in de zomer...Ik slaap onder overtrek zonder dekbed.....is ook wat makkelijker wassen
quote:leveke schreef op 15 juli 2010 @ 19:23:

Dekbedhoezen kopen met knoopjes aan de onderkant. Kan je dekbed nergens meer heen.

Daarom koop ik ze altijd bij IKEA, daar zitten die knoopjes al op! Heb je ook niet zo'n grote ongemakkelijke flap (ik heb boxspring, valt niks in te stoppen).

Kan je niet drukknoopjes in de hoeken en dekbed vastmaken?
Dank voor alle tips, ik lees er nog wat waar ik misschien wel wat mee kan. Oa de veiligheidsspelden en drukknoopjes in de hoes.

Ik heb ook veel hoezen van Ikea, Hema, ed. Of eigenlijk geen ed :-), alleen maar Ikea en Hema nu. Hoe dan ook, ik heb ook met gaten aan de bovenkant (dat worden er steeds minder bij Ikea, lijkt wel), met knoopjes aan de onderkant en met half dichtgestikte instopstroken. Ik schud elke dag (vriend wordt weer gek van mij) en stop niet voor ie goed ligt , maar da's vaak dus maar even. Het is wel erger geworden sinds ik het nieuwe zomerdekbed van Ikea heb. Misschien toch maar een andere aanschaffen (vriend is niet blij met die tip, haha).
Grappig trouwens dat sommigen het herkennen en anderen juist helemaal niet. Zou een onderzoekje waard zijn :-).
Het komt vooral door het over je heen trekken van het beddengoed in je slaap. Volgens mij dan, want dan pak ik blijkbaar alleen de hoes, ipv de hele zooi. Als ik wakker ben let ik er op dat ik de hoes inclusief het dekbed zelf pak. Nu slaap ik alleen onder overtrek, dat scheelt wel ergernis. Hoewel ik eigenlijk dat geborgen gevoel van een dik overtrek het allerlekkerst vind. Maar niet met deze temperaturen.
kijk is op de website van Huis en Comfort.

daar staan clipjes in die aan de bovenkant van je dekbedhoes doet.

Zit dan vast samen met de dekbed.

Werkt als een tierelier...

Die van mij er net weer aan vast gemaakt.

het is maar een tip maar werkt echt super...
http://www.huis-en-comfor ... /Dekbed-clips.a833.0.html

dit bedoel ik....
@Quacker: ik denk inderdaad ook dat ik onrustig slaap, maar heb geen idee. Vriend slaapt te diep om te merken wat ik allemaal doe.

@Jet38: dank voor de link. Ik ga ze bestellen. Heb er nu veiligheidsspelden aangemaakt en ook dat helpt al een beetje. Al zakt het dekbed tussen de spelden evengoed weg. Maar er zitten 8 van die klemmetjes in een set, dus ik maak gewoon de hele bovenkant vast :-).

(ben vanaf morgen op vakantie, dus als ik niet meer reageer, dan is dat het)
van die grote veiligheidsspelden met zo'n beschermhoesje erover heen (voor luiers) 3 aan de onderkant
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
graag gedaan Sterre75.

Ze werken bij mij prima.

Ik had er ook altijd zo last van maar dat is nu over.

geniet van je vakantie.

Gr jet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven