Ik word oma!

18-02-2009 11:06 1206 berichten
Mijn grijze poes is zwanger!

Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.

Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.

Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.

Kunnen jullie met me meedenken?
Alle reacties Link kopieren
Heel spannend Leo! Overigens had ik bij de eerste bevalling van Poezewoes'poes wel iemand in huis, ik moest ook weg. Die eerste keer is toch wel spannend, hoe doet ze het enzo. De andere keren was ik er wat geruster op, omdat ik wist dat ze het heel goed zelf kon, maar toen was ik er gelukkig wel bij. Het is zo bijzonder!

Fijn dat ze zo dicht bij je blijft, dat is een goed teken. Waarschijnlijk wil ze je dan ook bij de bevalling hebben. Van P'p mocht ik nooit bij de doos weg, dan kwam ze me achterna, of ze er op dat moment nu een poesje aan het uitwurmen was of niet.... De laatste keer mocht Kitty er ook bij zijn, dat was wel fijn want dan kon ik tenminste plassen. Als Kitty er naast zat bleef ze ook liggen.

Joh, als ze nu aan het nestelen is dan komen ze waarschijnlijk binnen twee dagen. Dat doen ze meestal niet een week van te voren. Hou dr maar goed in de gaten!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik verlies haar praktisch niet uit het oog inderdaad
Spannend hoor! Hoop dat je er gewoon bij kunt zijn!
Stressed is just desserts spelled backwards
Bloem wat een prachtige naam!!!
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Leo, weet je zeker dat jou dochter niet met Winx is besmet en dat het dus Bloom moet zijn?
Ik weet het zeker Poez, ik hou Fien angstvallig bij zoiets gruwelijks als Winx vandaan!
Ik hoop het ook Male! Ik wil er heel graag bij zijn....

Ja he Maeijken, ik vind het ook een supernaam, Bloem.
quote:Sarah Scott schreef op 17 maart 2009 @ 11:36:

[...]

Mochten jullie nog een nieuw thuis zoeken voor 1 of 2 kittens, dan hou ik me aanbevolen!

Beetje late reactie...: maar ik hou het in gedachten. Geen idee hoeveel er uit gaan komen Het is wel het ras HTK trouwens
quote:eleonora schreef op 25 maart 2009 @ 20:02:

Ik weet het zeker Poez, ik hou Fien angstvallig bij zoiets gruwelijks als Winx vandaan!

Lieve schat, ze gaat naar school.....
Er wordt gebaard!

Nummer drie was net geboren toen ik naar beneden ging om jullie te informeren!

Klassiek: Ik had steeds gekscherend gezegd tegen mijn man, 'let op, ze gaat traditioneel in ons bed werpen, aan jouw kant....'

Een het wás zo! Vanmorgen om 04.13 uur gaf ze één kreet, haar buik was aan het pulseren en ik zeg, ze is aan het weeën hoor. Ze lag languit in mijn mans bed. Dus Wé staat op, pakt de pulserende poes voorzichtig op en legt haar in mijn walk in closet in het door mij met (nieuwe) Ikea handoeken en een fluwelen enorme jurk beklede nest (een doos wil ze niet) en op de plek waar ze lag lag vruchtwater en bloed! Als we niet wakker waren geworden (onmogelijk tuurlijk) dan waren de kittens inderdaad aan zijn kant van het bed geboren hahahaha!

Er zijn er nu drie. Ik heb Fien om 05.30 uur wakker gemaakt. Zij neemt het doula-en even over (ik heb geen knieën meer....) en ik zei dat ik even zou gaan spuien bij jullie. Ik heb bij één poesje een beetje geholpen, een nat, warm, doorzichtig zakje, daar zaten ze in. Het was prachtig! Ik heb foto's gemaakt maar of ze gelukt zijn kon ik niet nakijken, dat zien we later wel.

Fien weet al welke Bloem is, nummer drie is dat, maar je ziet alleen nog maar wat zwart en wit, nog niet echt de kleuren of zo. Ze zijn zo kleinnnnnnnn!

Ik ga weer snel kijken of ik met gescheurde lakens en warm water iets kan betekenen voor HKH moederpoes en de kinderen. Ze gaat wel borstvoeding geven zei ze, dus geen gedoe met flessen. Ze is niet bang haar figuur kwijt te raken en als haar borsten gaan hangen dan gaat ze naar Schumacher, daar kun je (schijnt) onder de tafel betalen, zonder BTW dus, scheelt toch!

Tot later!

PS

Hoe zal ik de poesjes 'merken'? Nagellak? Stift? Bandje?
Gefeliciteerd!!!

Geboren:

Bloem, Kootje, Doortje, Lena en Lucas (Blijdschap), tussen 04.57 uur en 07.04 uur.

Oma is in de wolken!
Wat een lieve kaart Miss Kip!
Ooooooooooow Lucas Blijdschap is vernoemd!!!
Ooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhh, ze zijn er!!!!

Dat meeeeen je! Dit is me helemaal ontgaan

Wat snel ineens, hoe kan dat nou! Is alles goed gegaan, zijn ze allemaal gezond en wel?

Drie meiden en twee jongens als ik het goed begrijp?

Jeetje wat mooi, goed, geweldig en super leuk dit! Ik ben echt heel erg benieuwd naar de foto’s!!

Gefeliciteerd oma Leo en gezin en uiteraard mama poes!

Hoe heeft ze het ervaren?

I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:Ik ga weer snel kijken of ik met gescheurde lakens en warm water iets kan betekenen voor HKH moederpoes en de kinderen. Ze gaat wel borstvoeding geven zei ze, dus geen gedoe met flessen. Ze is niet bang haar figuur kwijt te raken en als haar borsten gaan hangen dan gaat ze naar Schumacher, daar kun je (schijnt) onder de tafel betalen, zonder BTW dus, scheelt toch!Whahaha
Correctie; vier vrouwtjes en één mannetje?

Lena, wat een mooie naam!!
ah wat schattig gefeliciteerd

we hebben zelf een nestje kittens gehad en het blijft toch iedere keer weer iets moois.

Wij hadden ze gemerkt met een beetje naggellak daar hebben ze het minste last van.

Heb je een keukenweegschaaltje ofzo zodat je bij kan houden of ze goed groeien?
Gefeliciteerd Leo!
Ja Kippie, leuk he? De namen van 't Schaep? Alleen Bloem dus niet, want dat heeft de Fien bedacht...Daar is geen stok tussen te krijgen. Zij noemt ze trouwens anders dan Wé en ik. Voor haar heten de katjes: Bloem. Denzel, Dex, Roos en Larissa. Ze vindt de mijne niet mooi.
Roos, jij ook ge feli ci teerd! Je bent poezenadoptiemoeder geworden!

De namen zijn niet sexe gebonden hoor....we hebben nog geen idee hoeveel mannen of vrouwen we hebben gekregen. Jij gaat toch ook weer je eigen na(a)m(en) verzinnen neem ik aan.

Hier heten de poezen allemaal Kees eigenlijk, om het makkelijk te maken en we hebben er een die heet ook Kees maar haar eigenlijke naam is Gijs en dat is een meisje, dus het zou zomaar kunnen dat Kootje en Lucas meiden blijken te zijn hahaha! Nah ja, we zien wel.

Op zit moment zijn ze niet uit elkaar te houden nog. Het is één grote wriemelboel van mini, mini, minipootjes en neusjes en staartjes en navelstrengetjes en ze wurmen blind over elkaar heen op zoek naar tepels.

Moeder heeft het zo geweldig gedaan....Ik heb geen idee hoe het gewoonlijk gaat maar ze gaf geen kik tijdens de weeën en was meteen op en top mama. Ik heb drie van de poesjes een beetje geholpen door ze uit het vlies te halen. Ze ligt er nu dik en spinnend van tevredenheid bij, helemaal met van die roze melktepels, zo nu en dan zo'n minipoesje opzijduwend heel zachtjes....Zo mooi om te zien.

Ik ga foto's mailen maar pas als (hopelijk) vanmiddag de Ziggo kabel eindelijk geïnstalleerd is. Want nu dongel ik nog en foto's sturen is dan peperduur. Goed?

Nou meid, ze zijn er hoor, de poesjes, we maken een afspraak over wanneer je komt kijken he?

Hahaha, ja jeetje, bedankt! Voelt best raar zeg

Oh ok, jullie weten nog niet of het mannetjes of vrouwtjes zijn, dat dacht ik inderdaad wel even door de namen. Dat komt later wel, is nu nog niet belangrijk. Ze zijn nu nog zó klein, het is nog eigenlijk niet echt kat te noemen of wel? Het zijn meer wurmpjes inderdaad

Wij gaan inderdaad een eigen naam geven alhoewel ik Lena erg leuk vind!! Maar mijn dochter mag kiezen.

Doe maar rustig aan met de foto’s hoor, dat heeft geen haast! Kom eerst maar eens bij, haha. Jullie zullen nu ook wel moe zijn.

Wat goed van de mama poes zeg. Mooi hoe dat toch zo geregeld is in de natuur, het gaat gewoon vanzelf.

We mailen inderdaad wel voor een afspraak, ik zou het erg leuk vinden om tussendoor een keertje te komen kijken, misschien over een week of vier/ vijf?

gefeliciteerd Leo!!! Te gek!!!
Dank jullie allemaal meiden, voor de felicitaties, ik voel me jarig, zoals je je vroeger jarig kon voelen, als kind, kennen jullie dat gevoel?

Ja, Roosje, is prima hoor, we mailen de details wel even goed? Ik zal je ook mijn telefoonnummer geven, kun je bellen als je dat niet eng vindt.
Jahoe! Wat een leuk nieuws

Leo en Roos, gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven