Ik word oma!

woensdag 18 februari 2009 om 11:06
Mijn grijze poes is zwanger!
Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.
Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.
Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.
Kunnen jullie met me meedenken?
Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.
Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.
Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.
Kunnen jullie met me meedenken?
donderdag 26 maart 2009 om 11:14

donderdag 26 maart 2009 om 11:55
Goh.....ben helemaal vol van jullie reacties. Beetje omfloerst zeg maar (gewoon jankerig maar dat staat weer zo overemotioneel). Ik was toch wel bang dat er iets mis zou gaan dus dokter Poes stond onder de speeddial. En toen ging alles goed.
Wat hebben we gescoord:
Zoals het er nu naar uitziet zijn het 4 wit, grijs, zwarte poesjes en 1 zwart/witte die volgens Fien (toch maar, met d'r hand over haar hart gestreken voor d'r oude gekke moeder) 'Lena' heet.
Die zwart/witte heeft zulke scheetige pootjes, lijken wel héle kleine handjes.....
Vanavond ga ik ze wegen en dan neem ik van het hele clubje afzonderlijk even een foto. Ik zal ze op een warm lapje leggen (niet vergeten vooraf het lapje te wegen Lé!) anders liggen ze met die kleine buikjes op een koude plaat glas.
Ik verheug me er zo op dat ik ze straks allemaal even vast kan houden!
Wat hebben we gescoord:
Zoals het er nu naar uitziet zijn het 4 wit, grijs, zwarte poesjes en 1 zwart/witte die volgens Fien (toch maar, met d'r hand over haar hart gestreken voor d'r oude gekke moeder) 'Lena' heet.
Die zwart/witte heeft zulke scheetige pootjes, lijken wel héle kleine handjes.....
Vanavond ga ik ze wegen en dan neem ik van het hele clubje afzonderlijk even een foto. Ik zal ze op een warm lapje leggen (niet vergeten vooraf het lapje te wegen Lé!) anders liggen ze met die kleine buikjes op een koude plaat glas.
Ik verheug me er zo op dat ik ze straks allemaal even vast kan houden!

donderdag 26 maart 2009 om 16:24
Wat een ontzettend leuk topic!
Allereerst gefeliciteerd Leo & La Vie met jullie nieuwe aanwinsten!
Een ontzettende leuke tijd voor jullie alle 2!!
Ik had nooit kunnen bedenken dat dit topic ging over oma worden van kittens.. dacht iedere keer als ik de topic titel las.. dat gaat over oma worden van kindjes.. wat nog ver van mijn bedshow is haha..!
Maar uit nieuwsgierigheid ging ik toch even kijken..
En in 1x het hele topic gelezen..
Heel toevallig heb ik gister een kitten topic geopend hier op het forum! heel erg toevallig..
Ik vind dat heel veel mensen een voorbeeld mogen nemen aan Leo hoe je voor een huisdier hoort te zorgen! wat doe jij dat met zo ontzettend veel liefde!
Ook ik ga binnekort kittens in huis halen (zie kittentopic).. en ga daarom dit topic met veel plezier volgen..
En hopelijk plaats je snel fotos van je kleine baby kindjes..
Good luck "oma' met je kleine schatjes!!
Allereerst gefeliciteerd Leo & La Vie met jullie nieuwe aanwinsten!
Een ontzettende leuke tijd voor jullie alle 2!!
Ik had nooit kunnen bedenken dat dit topic ging over oma worden van kittens.. dacht iedere keer als ik de topic titel las.. dat gaat over oma worden van kindjes.. wat nog ver van mijn bedshow is haha..!
Maar uit nieuwsgierigheid ging ik toch even kijken..
En in 1x het hele topic gelezen..
Heel toevallig heb ik gister een kitten topic geopend hier op het forum! heel erg toevallig..
Ik vind dat heel veel mensen een voorbeeld mogen nemen aan Leo hoe je voor een huisdier hoort te zorgen! wat doe jij dat met zo ontzettend veel liefde!
Ook ik ga binnekort kittens in huis halen (zie kittentopic).. en ga daarom dit topic met veel plezier volgen..
En hopelijk plaats je snel fotos van je kleine baby kindjes..
Good luck "oma' met je kleine schatjes!!
donderdag 26 maart 2009 om 20:53
Ooow gefeliciteerd!!! Oma Eleonora en adoptief mama La Vie. Word hier zo vrolijk van alsof ik er zelf bij ben geweest. Eleonora zet je hier ook een foto van je trots neer of vind je dat te privé? En je houdt ons toch wel op de hoogte he. En La Vie wat moet het moeilijk zijn om nu nog zoveel weken te moeten wachten.

donderdag 26 maart 2009 om 21:49
Dank jullie wel San en Touch en Sound (kom jij weer eens langs bij de BEO Sound? Ik mis je!)
Ik zal morgen een paar foto's van het gebroed via 'mijn album' op het forum zetten, ik ben nu echt uitgeput. Om 04.15 uur opstaan en meteen vól aan het doula-en gaan en verder de hele dag gordijnen ophangen, Ziggo meneren hun werk goed laten doen en onbeschofte deurenleveranciers de les lezen doe je niet ongestraft haha!
La Vie en Rose......
Nee, wacht, ik open even een nieuw reactievenster.....
Ik zal morgen een paar foto's van het gebroed via 'mijn album' op het forum zetten, ik ben nu echt uitgeput. Om 04.15 uur opstaan en meteen vól aan het doula-en gaan en verder de hele dag gordijnen ophangen, Ziggo meneren hun werk goed laten doen en onbeschofte deurenleveranciers de les lezen doe je niet ongestraft haha!
La Vie en Rose......
Nee, wacht, ik open even een nieuw reactievenster.....

vrijdag 27 maart 2009 om 17:42
Lieve Leo,
Ik heb je al gemaild, dat weet je. Maar hierbij nogmaals:
YESSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!
Hier zijn we heel erg blij mee thuis en de katjes weet ik zeker ook!
Ze krijgen het heel goed bij ons, dat beloof ik je!!
Bedankt!
xxx
Ik heb je al gemaild, dat weet je. Maar hierbij nogmaals:
YESSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!
Hier zijn we heel erg blij mee thuis en de katjes weet ik zeker ook!
Ze krijgen het heel goed bij ons, dat beloof ik je!!
Bedankt!
xxx
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.