Ik word tante ! Maar welk cadeau?

06-07-2010 17:09 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Over ongeveer 8 weken word ik voor het eerst tante!

Ik ben er nog helemaal ondersteboven van en ben nu al verliefd op mijn a.s. nichtje.

Mijn zus en ik hebben geen andere broers/zussen en mijn zwager is enig kind. Ik word dus haar enige tante; een hele eer en verantwoordelijkheid!

Maar nu de geboorte dichterbij komt, blijkt het moeilijker dan gedacht om een perfect geboortecadeau te vinden. Ik weet niet precies of er te weinig keus is, of juist teveel.. . Ik wil een echt "tante-cadeau" geven, wat ook later voor haar betekenis kan hebben.

Maar geen cliché-cadeau, wel iets origineels, en waaruit mijn liefde voor haar en haar ouders zal blijken.

Dus HULP gezocht; laat jullie horen! Alle tips, ideeën en gekke invallen zijn welkom!
Een geboorteboek is erg leuk, maar ook een armbandje is mooi.

Ik heb mijn bedelarmbandje nog van vroeger, ben er nog steeds heel erg blij mee.
Een muziekdoosje. Die heb je in zoveel verschillende soorten, kleuren en maten. Daar hebben ze als kind heel lang plezier van en ik denk als ze ouder is dit als leuke herinnering ziet.
Hallmark heeft voorleesboeken met opnamefunctie.

Ik weet niet of ze er al in het Nederlands zijn, ik kon ze zo snel niet vinden.

Maar ik vind het zo'n leuk kado, ik wilde het toch even noemen.

Terwijl je het verhaal uit het boek voorleest, neemt het boek je stem op.

Elke keer als het kind het boek leest, lees jij het kind voor.

Hier staan ze in het engels.
quote:Greenleaf schreef op 06 juli 2010 @ 18:01:

Hallmark heeft voorleesboeken met opnamefunctie.

Ik weet niet of ze er al in het Nederlands zijn, ik kon ze zo snel niet vinden.

Maar ik vind het zo'n leuk kado, ik wilde het toch even noemen.

Terwijl je het verhaal uit het boek voorleest, neemt het boek je stem op.

Elke keer als het kind het boek leest, lees jij het kind voor.

Hier staan ze in het engels.Die is wel erg leuk!!
Een geboortedeken ?

Met de naam/namen en geboortedatum van het kindje.

Heb deze tip al eens in dit topic gegeven, ook een topic van iemand op zoek naar een mooi cadeau voor haar zus/nichtje.

Gefeliciteerd trouwens, tante zijn is heeeel leuk!
Ik gaf aan de kinderen van mijn zusje, en het kind van zwager en schoonzus een verzilverde rammelaar met de naam en/of geboortedatum. Heel 'ouderwets' maar ik vind dat leuk om als tante te geven. Ik heb er zelf ook nog eentje die ik als baby heb gehad, en ik vind dat een bijzonder cadeau. Verzilverde bestekjes, bekertjes, borstel/kam e.d. vind ik ook heel leuk om te geven.
*
Ik heb mijn nichtje een armbandje gegeven met haar naam erin gegraveerd.. Nu is ze 2.5 en draagt ze het nog steeds
quote:julia7 schreef op 06 juli 2010 @ 18:20:

Ik heb mijn nichtje een armbandje gegeven met haar naam erin gegraveerd.. Nu is ze 2.5 en draagt ze het nog steeds Wat schattig!
Ik weet niet of het origineel is, maar ik heb mijn zus en kleine nichtje een fotoreportage voor haar geboorte gegeven.
Toen mijn eerste nichtje geboren werd, heb ik boek laten maken waarin zij de hoofdrol speelde: prinses L****. Het verhaal was standaard, maar dan moest je wat vragen beantwoorden: naam, gewicht, lengte e.d., naam van de kraamverzorgster, je eigen naam enz... dat werd vervolgens allemaal in het verhaal verwerkt.

Heel leuk, al zeg ik het zelf.
quote:Christiane04 schreef op 06 juli 2010 @ 18:27:

Ik weet niet of het origineel is, maar ik heb mijn zus en kleine nichtje een fotoreportage voor haar geboorte gegeven.Das ook leuk of met z'n allen....
quote:flatscreen schreef op 06 juli 2010 @ 18:31:

[...]

Das ook leuk of met z'n allen....Uiteindelijk 6 foto's van mijn nichtje. 4 van haar oudere broertje. En 2 van hen samen. Is erg leuk geworden.
Ja leuk en blijvend kado!! En je zou er ook als tante nog bijkunnen als iedereen dat wil.

Zeker zusjes is toch speciaal lijkt me.
Ik reageer zonder de andere reactie te lezen dus misschien herhaal ik anderen.

Een 10 dagen kraammand is super leuk om te krijgen. Dat is voor elke dag een kadootje voor het kindje maar ook een kadootje voor de nieuwe moeder en vader. Daar kan je van alles in doen. En je kan het zo duur maken als je zelf wil en kan.

Verder hebben ze bij bijzzzzzonder.com hele leuke persoonlijke kadootjes. Ik vind met name de spiegel van het geboortekaartje heel gaaf. En dat is ook later heel bijzonder om te hebben natuurlijk.
Ik ken dat verliefde gevoel maar al te goed, ik ben vorig jaar voor het eerst tante geworden en het is echt geweldig! *kwijl* Mijn nichtje is over ongeveer een maand jarig, al weer 1 jaar!!

Verder wil ik zeggen dat een klein baby'tje veel centen gaat kosten, je ziet gewoon óveral zulke leuke dingen dat je het wel moet kopen op een of andere manier haha!!

Een rompertje met de naam of het geboortekaartje erop laten drukken is bijv erg persoonlijk en leuk!
Wat een geweldige ideeën zitten ertussen!! Begon ik nog met: "Is er te weinig keus, of juist te veel?", dan is dat nu wel duidelijk!!

Ik ga eens een avondje googlen om alles na te trekken.

Ja, het is echt geweldig; mijn zus die dit nieuwe leven in zich draagt.

Ik hoop zo erg dat ik op een dag ook moeder zal worden, maar alleen de tijd zal dat leren, (32, single en geen zicht op verandering daarin in de nabije toekomst ).

Dus dit kindje is niet alleen door de ouders, maar ook door opa, oma en mij ontzettend gewenst.

Aan liefde zal het haar nooit ontbreken.
Vanmorgen kregen wij het telefoontje dat we voor de 2e keer oom en tante zijn geworden! (broer van mijn vriend is de vader)

We zijn direct gaan shoppen en hebben een fotolijst gekocht met plaats voor 12 foto'tjes, waarin ze foto's kunnen plakken van hun zoontje van 1 maand, 2 maanden etc tot 1 jaar.

Aan de linkerkant kan dan een gipsen afdrukje worden gemaakt van handje of voetje.

We zijn vanmiddag langs geweest en ze vonden het erg leuk!

Daarnaast hebben we een oranje WK-speen gegeven (voor baby's vanaf 1 dag) dus maar hopen dat Nederland wint vanavond anders kan die de kast in!
Laat je nog weten wat het is geworden?

(kindje en kado :-)
mijn nichtje hbe ik destijds een houten poppenwagen gegeven met haar naam erop. (Janod) Echt zo schattig!
Toen mijn zoontje geboren werd kreeg mijn zoontje van mijn broer en schoonzus interactief Nijntje en een Winnie de Pooh tol. Zus van mijn broer had een kraammand gegeven waar ondere andere een vriendenboekje, krant van de dag van geboorte en ingelijste horoscoop in zat.

Een bestek zou ik niet doen. Wij hebben een stuk of 3 kinderbestekjes gehad en met de doop kreeg hij van mijn schoonouders nog eens een kinderbestek met de boodschap: "Hopelijk heeft hij die nog niet want het is ingegraveerd met zijn naam." We hebben inmiddels 2 van de 3 niet ingegraveerde setjes als kraamkado aan andere gegeven.

Mijn broer en schoonzus verwachten over 2 weken de eerste. Ik weet nog niet wat we gaan geven. Zat te denken aan een loopwagen die je kunt ombouwen naar een loopfiets. Andere ideeen:

-via simply colors kun je niet alleen t-shirts met naam (en eventueel geboortedatum) bestellen maar bijv ook een slaapzak met naam.

-Een luiertaart, als je deze zelf maakt kun je er allerlei kleine kadootjes in verstoppen

-Een glazen kannetje met naam en geboortedatum (heb ik gekregen bij de geboorte van een tante en heb hem nog steeds)

-Als je een beetje kunt borduren of schilderen zou je daar iets mee kunnen doen met leuke plaatjes, naam en geboortedatum en dan ingelijst.

-Bij de geboorte een klein kadootje. Als je dan gelijk een paar foto's van de kleine maakt kun je de mooiste of groot af laten drukken en inlijsten of op canvas laten drukken
Nog een ideetje. Een bedelarmbandje (evt met naam er in gegraveerd), zo kun je elk jaar een nieuw bedeltje geven op de verjaardag voor het armbandje
Voor mijn neefje heb ik een mooi boek gekocht en daarin een boodschap geschreven. Ik vind boeken altijd geweldig om te geven en te krijgen.

Sieraden en bestek zou ik niet snel kiezen, is zo persoonlijk, daar moet de ander echt van houden. Oftewel ik houd er niet van
quote:keeprunning schreef op 08 juli 2010 @ 09:31:

Voor mijn neefje heb ik een mooi boek gekocht en daarin een boodschap geschreven. Ik vind boeken altijd geweldig om te geven en te krijgen.

Sieraden en bestek zou ik niet snel kiezen, is zo persoonlijk, daar moet de ander echt van houden. Oftewel ik houd er niet van Dit had ik kunnen schrijven (als je neefje in nichtje verandert )
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Leuk topic, ik lees ook even mee. Ook ik word een enige tante van een eerste. Neefje of nichtje is nog onbekend, maar aangezien dat kruimeltje pas in 2011 geboren wordt is dat ook nog niet te zien.

Zelf zit ik nog wat te dubben. Ik wil mijn broer en zus niet iets in de maag 'splitsen', maar neig zelf wel heel erg naar iets willen geven met een 'betekenis'. Net iets meer dan iets puur praktisch. Maar goed, zoals gezegd wil ze niet iets in de maag splitsen waar ze echt niet op zitten te wachten.

Speel daarom met het idee ze zelf de keuze te laten. Ze een aantal keuzes te geven en dan mogen ze daaruit kiezen wat ze het liefste willen voor die kleine krum.

Opties die hier al op de 'misschien een idee'-lijst staan; fotoreportage, geboorteboom, schilderij voor op de babykamer. Kortom die lijst moet nog wel even aangevuld worden.

En het 'kleinere' werk? Dat komt evengoed wel goed. Wie kan het nu weerstaan om voor een eerste neefje of nichtje dat prachtige kledingstuk -waarvan je weet dat het ouders smaak ook wel zal zijn-, of te leuke speelgoedje te laten liggen? Neuh, die kleintjes komen niets te kort.
vandaag ga ik van alles kunnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven