Ikea banken
vrijdag 8 juli 2011 om 19:53
hallo,
Ik ben op zoek naar een bank waarbij je de hoes kan verwisselen, nu kom ik al snel op de klippan bank uit maar vind ik niet zo lekker zitten, nu heb ik de kramfors bank op het oog en op internet kan je daar ook hoezen voor bestellen maar ik vraag me of dat wel kan. Heeft iemand een kramfors bank en verschillende hoezen ervoor?
Misschien beetje onduidelijk topic maar de klippan bank bestaat uit een deel dus gewoon een kwestie van andere hoes maar de kramfors bank heeft ook kussens dus ik ben benieuwd hoe dat dan in zijn werk gaat met een andere hoes eromheen.
Ik ben op zoek naar een bank waarbij je de hoes kan verwisselen, nu kom ik al snel op de klippan bank uit maar vind ik niet zo lekker zitten, nu heb ik de kramfors bank op het oog en op internet kan je daar ook hoezen voor bestellen maar ik vraag me of dat wel kan. Heeft iemand een kramfors bank en verschillende hoezen ervoor?
Misschien beetje onduidelijk topic maar de klippan bank bestaat uit een deel dus gewoon een kwestie van andere hoes maar de kramfors bank heeft ook kussens dus ik ben benieuwd hoe dat dan in zijn werk gaat met een andere hoes eromheen.
vrijdag 8 juli 2011 om 19:57
Hoezen verwisselen is erg makkelijk.
Ik heb de Ektorp en daar is het nog wel een beetje tricky.
Had ik een mooie hoes op marktplaats gekocht bleek dat hij voor de ektorp slaapbank was. Zo zonde! Nu zit hij erg rommelig om de bank.
Kramfors zakt volgens mij wel door als je er lang op zit.
Ik heb alle banken zo'n beetje uitgeprobeerd en zat bij de kramfors al snel op de latten.
Ik heb de Ektorp en daar is het nog wel een beetje tricky.
Had ik een mooie hoes op marktplaats gekocht bleek dat hij voor de ektorp slaapbank was. Zo zonde! Nu zit hij erg rommelig om de bank.
Kramfors zakt volgens mij wel door als je er lang op zit.
Ik heb alle banken zo'n beetje uitgeprobeerd en zat bij de kramfors al snel op de latten.
vrijdag 8 juli 2011 om 20:23
vrijdag 8 juli 2011 om 20:40
Ik heb een kramforts... zit goddelijk maar verwisselen van de hoezen is niet heul erg makkelijk (moet het onderstel met ompussleutel losdraaien) en voor de stoffen versie is volgens mijn geen extra hoezen meer te krijgen. Althans ik kan ze nergens meer vinden. Ow en ik was de hoes zelf koud in mijn wasmachine, gaat prima!
vrijdag 8 juli 2011 om 20:42
http://forum.viva.nl/forum/Thuis/Help_D ... es/32911/4
In dit topic staat beschreven hoe je een Kramfors bank in elkaar zet
In dit topic staat beschreven hoe je een Kramfors bank in elkaar zet
vrijdag 8 juli 2011 om 20:49
Hier 2 kramfors banken en het bevalt prima! Merk nu, na 4 jaar dat 1 van de banken een beetje een kuil begint te krijgen.
Hoezen wisselen is niet echt handig, je moet het onderstel losschroeven.
Met de klippan die ik in mijn studententijd had was dat een makkie!
Heb ook nog een paarse hoes in de aanbieding voor wie het wil... (Maar die zal ik maar eens op het prikbord gaan zetten... )
Hoezen wisselen is niet echt handig, je moet het onderstel losschroeven.
Met de klippan die ik in mijn studententijd had was dat een makkie!
Heb ook nog een paarse hoes in de aanbieding voor wie het wil... (Maar die zal ik maar eens op het prikbord gaan zetten... )
vrijdag 8 juli 2011 om 20:52
vond na googlen deze site overigens http://www.bemz.com/products/2/
Als je een extra set hoezen koopt krijg je de hoezen voor de kussens EN de hoes voor de bank... heb je bijvoorbeeld ook nog een poef/hocker dan moet je die los kopen.
Als je een extra set hoezen koopt krijg je de hoezen voor de kussens EN de hoes voor de bank... heb je bijvoorbeeld ook nog een poef/hocker dan moet je die los kopen.
vrijdag 8 juli 2011 om 21:03
Ik heb ook ektorp banken, tweedehands zelfs (met nieuwe hoezen) en zitten nog fantastisch!
Ja, als je een nieuwe hoes koopt voor een bank (in ieder geval bij de ektorp) krijg je in het pakket een hoes voor de buitenkant en hoezen voor de losse kussens. Je hoeft dus niks apart van elkaar te kopen. Neem aan dat dat bij de andere banken met losse kussens dus ook is.
Ja, als je een nieuwe hoes koopt voor een bank (in ieder geval bij de ektorp) krijg je in het pakket een hoes voor de buitenkant en hoezen voor de losse kussens. Je hoeft dus niks apart van elkaar te kopen. Neem aan dat dat bij de andere banken met losse kussens dus ook is.
vrijdag 8 juli 2011 om 21:06
vrijdag 8 juli 2011 om 21:10
quote:Claudia2010 schreef op 08 juli 2011 @ 20:44:
Liebling, die hoezen zijn helemaal niet duur. Gewoon een nieuwe kopen?
Voor mijn tweedehands hoes heb ik al 50 euro moeten betalen.
Dat is de helft van wat ik voor mijn bank heb betaald.
Ik kocht mijn 3zitter op MP ; 100 euro. 2 hoezen erbij (mijn o zo geliefde rode ribfluwelen hoes en een beige hoes).
Mijn 2 zitter (3 maanden oud ) voor 120 euro met een rode stoffen hoes.
Die hoes was na een half jaar zon zwaar verkleurd; vandaar nieuwe 2p hoes, maar helaas een verkeerde.
50 euro is voor mij trouwens veel geld hoor.
Liebling, die hoezen zijn helemaal niet duur. Gewoon een nieuwe kopen?
Voor mijn tweedehands hoes heb ik al 50 euro moeten betalen.
Dat is de helft van wat ik voor mijn bank heb betaald.
Ik kocht mijn 3zitter op MP ; 100 euro. 2 hoezen erbij (mijn o zo geliefde rode ribfluwelen hoes en een beige hoes).
Mijn 2 zitter (3 maanden oud ) voor 120 euro met een rode stoffen hoes.
Die hoes was na een half jaar zon zwaar verkleurd; vandaar nieuwe 2p hoes, maar helaas een verkeerde.
50 euro is voor mij trouwens veel geld hoor.
vrijdag 8 juli 2011 om 23:00
Ik heb ook een Ektorp bank, voor mij is hij eigenlijk te ondiep. (ben 1.80)
Hoezen verwisselen is wel makkelijk, heb 3 soorten witte hoezen, dus ze worden regelmatig gewassen.
En een rode, wat een miskoop!
Volgende bank wordt er wel weer eentje met losse hoezen, dat wel.
Hoezen verwisselen is wel makkelijk, heb 3 soorten witte hoezen, dus ze worden regelmatig gewassen.
En een rode, wat een miskoop!
Volgende bank wordt er wel weer eentje met losse hoezen, dat wel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”