Ikea Besta ervaringen?

13-08-2010 20:22 16 berichten
Heeft iemand ervaring met de Ikea Besta serie. Wij hebben nu een allegaartje aan niet-bij-elkaar-pasende-meubels uit mijn studententijd (die ook alweer 6 jaar achter me ligt) en ik ben toe aan wat nieuws. Mag niet te duur zijn want vanwege het werk van mijn man verhuizen we vaak en dan komen er toch krassen op. En we hebben straks 2 zoontjes, die waarschijnlijk ook voor de nodige krassen gaan zorgen.

Nu kwam ik op de Ikea Besta serie uit. Houden de meubels lang? Goeie kwaliteit? Staat het ook mooi?

Het zou gaan om 2 hoge kasten met daartussen in aan de bovenkant een soort langwerpig kastje en beneden een tv-bank met de tv erop.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een besta-kast. 2 middelhoge kasten met daartussen een tv meubel. Combi: witte basis, hooglans zwarte schuifdeuren.

De ene kant hebben we helemaal gevuld met dvd'd. Daar hebben ze speciale lades voor. De andere kant met planken. Gehele kast staat op aluminium pootjes.

Hij staat er nu ruim een jaar en ziet er nog prima uit. Heb een dochter van anderhalf die het erg leuk vind om haar spiegelbeeld te bewonderen in de deuren. meestal met een blok duplo in haar hand. Krassen vallen reuze mee.

Ik ben er nog elke dag blij mee.
Hier ook Besta, hoogglans wit. Heb 'm al sinds hij net in de collectie was opgenomen en ziet er nog prima uit.
Al vijf jaar best friends met mijn Besta meubelen :-)
Ook ik ben helemaal tevreden met mijn besta kast!
Toevallig gisteren twee Besta kastjes gekocht. Ik moet ze nog in elkaar zetten.. dus geen advies nog.. Wat bij mij keuze wel meespeelde is dat ik het meubel mogelijk later kan uitbreiden met hoge kasten etc.. (nu weinig ruimte maar volgend jaar waarschijnlijk meer ruimte vandaar)
Hier ook tot volle tevredenheid een Besta. Inderdaad ideaal, die uitbreidingsmogelijkheden.
Hier ook een Besta wand.3,5 kastje hoog (2 meter) en 4 kastjes breed.

Links en rechts 3,5 kastje, in het midden een tv meubel met lades eronder en 2 kastjes erop.

In mat wit, zonder greepjes, met push-systeem.
Al een jaar heeeel erg tevreden met onze besta kast (tv + 2 opzetkasten en 2 ernaast) en eettafel.

Zw/br. trouwens.

Wel goed opletten met in elkaar zetten. Ik zie ze regelmatig bij de koopjeshoek met beschadigingen staan (blijft natuurlijk een fineerlaagje)
Als je vaak moet verhuizen zou ik geen Ikea meubels kopen.

Ik heb ook Bestakasten en het TV meubel en het is prima hoor, maar als je het echt vaak uitelkaar gaat halen.... zou ik niet doen.
Het is juist handig, het zijn allemaal losse componenten.
Bedankt voor jullie ervaringen! Jufkip ziet er netjes uit!!

@icetea, heb goede ervaringen met m'n Billy's. Die zijn al van hot naar her gesleept en ik kan ze nog steeds goed in elkaar zetten.

Wij hebben nog geen flatschreen tv dus het wordt waarschijnlijk de besta tv-bank die dan een beetje uitsteekt.

Heb al helemaal zin mijn woonkamer 'volwassen' in te richten ipv het zootje wat er nu staat.
Hier ook al drie jaar een besta. De hoogglans versie, ziet er niet zo goedkoop uit. Nog steeds mooi en zonder krassen. Ook na een verhuizing, maar we hebben hem toen niet uit elkaar gehaald
Helaas niet bestand tegen konijnentanden, maar die van ons ziet er verder na drie jaar ook nog prima uit
quote:IceTea schreef op 14 augustus 2010 @ 09:32:

Als je vaak moet verhuizen zou ik geen Ikea meubels kopen.

Ik heb ook Bestakasten en het TV meubel en het is prima hoor, maar als je het echt vaak uitelkaar gaat halen.... zou ik niet doen.Ben ik het niet mee eens. Natuurlijk moet je het niet tig keer in en uit elkaar halen, maar het Ikea spul kan best wat hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven