Ikea dekbed

01-10-2012 09:40 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een 4seizoenen dekbed, en ik zag dat ikea goedkope heeft. Iedereen zegt echter dat ikea rare maten heeft, en dat je dan enkel ikea beddengoed kan gebruiken.aar de dekbedden zijn toch standaardmaten? Op de webiste staat 200x200, dat is toch een normale maat? Hoe zit dat dan met die dekbedden? Of kan ik toch beter bij de hema halen?
Ik heb gewoon 200x200 van Ikea. Is gewone maat. Alleen de kussens van Ikea zijn raar, die zijn kleiner. Maar dekbedden is dus gewoon normaal.
Volgens mij hebben ze dat pas aangepast Yvette. Het recent daar gekochte kussen is in ieder geval gewoon de normale maat.
Ze hadden eerder rare maten, nu niet meer.

Voor mijn dekbed met een rare maat kan ik nu dus zelfs bij de ikea geen overtrek meer kopen....
Klopt helemaal, de kussens zijn tegenwoordig normale maat, net als de dekbedden! Ik heb er een heeeeerlijk donzen 4 seizoenendekbed vandaan!
Je kan gewoon alles om de ikea dekbedden heen gooien. Misschien hier en daar een beetje ruimte over, maar dat merk je niet als je ligt te slapen. (heb ik iig met de hoezen van de action)

Hema doet het prima.

En last but not least...het is een heeeeel fijn dekbed!
De Aldi krijgt vanaf woensdag 4 seizoendekbedden. Die zijn prima kwaliteit en goed betaalbaar,

Je kan even in de online folder kijken.
Dat van die kussens wist ik niet! Ik heb 2 van die kleine dingen hier liggen

Het dekbed is idd heerlijk! Ik heb ook een donzen en wil geen andere meer. Qua temperatuur is hij altijd goed.
Zijn de kussens ook aangepast ja? Dat is de reden dat ik er nooit dekbedhoezen wil kopen, ik word altijd gek van dat geklungel met die kleine rothoesjes.
Ha, mijn man is juist blij met 'die kleine rothoesjes', wordt zijn kussen lekker stevig van.

(Ik heb ook liever de grote hoor!)
De dekbedhoezen zijn inmiddels ook op normaal formaat.
quote:nellaaa schreef op 01 oktober 2012 @ 09:56:

De dekbedhoezen zijn inmiddels ook op normaal formaat.

Ook de kussenslopen? Zou leuk zijn. Wil er dan gelijk van de week even langs om wat te kopen. Koop nu bij de Hema, maar dit is toch een stuk goedkoper.

Sorry voor de topicvervuiling, TO!
Ja, voor zo ver ik weet wel. Heb een paar maanden geleden daar zo'n dekbedovertrek set gekocht en die past gewoon om mijn dekbed en kussen die ik gekocht heb bij een beddenspeciaalzaak.
Leuk, thanks!
ik heb het 4 seizoenendekbed van ikea en die passen prima in mijn hoezen (covers en co)
quote:Confiture schreef op 01 oktober 2012 @ 10:10:

[...]

Ook de kussenslopen? Zou leuk zijn. Wil er dan gelijk van de week even langs om wat te kopen. Koop nu bij de Hema, maar dit is toch een stuk goedkoper.

Sorry voor de topicvervuiling, TO!Mijn kussenslopen, maandje of zes geleden aangeschaft, zijn nog van die kleintjes. Weet niet of dat nu aangepast is maar zeer recent dus nog niet.
Mag ook iets vragen over 't Ikea dekbed.

Wij hebben nu een simpel synthetisch dekbed en willen nu voor een echt fijn dekbed gaan. Welk dekbed van Ikea is echt fijn, en is een 4 seizoenen dekbed fijner of gewoon een extra dik dekbed voor de winter en een dunner voor de zomer?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Lunax schreef op 01 oktober 2012 @ 10:44:

[...]

Mijn kussenslopen, maandje of zes geleden aangeschaft, zijn nog van die kleintjes. Weet niet of dat nu aangepast is maar zeer recent dus nog niet.

Ik zag op de site dat de slopen nu 60x70 zijn. Is dat een normale kussenmaat? Ja toch?

Hoop dat je dan ook kleine kussentjes hebt, anders is het toch reteirritant. Tenzij je ook van een stevig kussen houdt, net als de man van Ka32.
quote:Gatti schreef op 01 oktober 2012 @ 10:47:

Mag ook iets vragen over 't Ikea dekbed.

Wij hebben nu een simpel synthetisch dekbed en willen nu voor een echt fijn dekbed gaan. Welk dekbed van Ikea is echt fijn, en is een 4 seizoenen dekbed fijner of gewoon een extra dik dekbed voor de winter en een dunner voor de zomer?Een 4-seizoenendekbed is een dunner dekbed voor de zomer, een dikker dekbed voor de herfst en lente en beide dekbedden voor de winter. En je kan ze met drukkertjes aan elkaar vastmaken.

Ik ben in elk geval erg blij met de onze!
Als het voor een 2persoonsbed is zou ik je wel de litsjumeaux maat aanraden, en dan de extra lange maat, dus 240x220 cm.
quote:Lunax schreef op 01 oktober 2012 @ 10:44:

[...]

Mijn kussenslopen, maandje of zes geleden aangeschaft, zijn nog van die kleintjes. Weet niet of dat nu aangepast is maar zeer recent dus nog niet.Ik denk dat ze het een maand of 3 geleden hebben ingevoerd. Hingen toen ook overal bordjes bij de schappen. Dus zeer zeer recent wel
quote:Confiture schreef op 01 oktober 2012 @ 10:49:

[...]

Ik zag op de site dat de slopen nu 60x70 zijn. Is dat een normale kussenmaat? Ja toch?

Hoop dat je dan ook kleine kussentjes hebt, anders is het toch reteirritant. Tenzij je ook van een stevig kussen houdt, net als de man van Ka32.Dat is inderdaad de normale kussenmaat. Je kunt gewoon gaan shoppen
Ik heb ook een 4seizoenendekbend van Ikea, 200 bij 240 de lits-jumeaux

Dekbedhoezen niet van Ikea, want daar heb ik nog nooit leuke hozen gezien
quote:nellaaa schreef op 01 oktober 2012 @ 11:12:

[...]

Ik denk dat ze het een maand of 3 geleden hebben ingevoerd. Hingen toen ook overal bordjes bij de schappen. Dus zeer zeer recent wel Goed nieuws
quote:Confiture schreef op 01 oktober 2012 @ 10:49:

[...]

Hoop dat je dan ook kleine kussentjes hebt, anders is het toch reteirritant. Tenzij je ook van een stevig kussen houdt, net als de man van Ka32.Die kleintjes zijn bij ons in de kast beland. Inderdaad heel irritant. Ik gebruik nu oude kussenslopen bij een nieuw dekbedovertrek. Best zonde dus fijn dat Ikea het heeft aangepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven