ikea keuken

05-11-2011 21:07 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft er hier een ikea keuken en hoe bevalt die? Heb je hem door hen in laten bouwen en zo ja; wat kost dat?

Wij hebben na lang gezoek ons oog, ook gezien ons budget op een inbouw keuken incl alle apparaten van de ikea laten vallen.

We gaan voor het stenen blad, gas op glas koken, de oven, magnetron en koffie maker. Inbouw grote koelkast, grote vriezer, en vaatwasser. Er komt een inbouw kasten wand van 5 kasten lang. Kleur; magnolia hoogglans.

Is het duur om via ikea alles te laten inbouwen, en hoe bevalt de keuken?

Ik hoor het graag.
wij hebben een ikea keuken en ben er erg tevreden over. Nadeel is wel dat hun online bouwprogramma minder beperkingen heeft dan de werkelijkheid. Wij hadden een hele keuken gepland en toen bleken diverse verschillende keuken apparaten niet samen te kunnen en dat gaf dat ding niet aan.

Hebben hem niet door hun in laten zetten dat vond ik wel erg prijzig (dacht meer dan 1000) Wat heel netjes was dat we een gratis nieuwe onderlade van de oven kreeg toen wij hem zelf beschadigd hadden met het inzetten.
Wij hebben sinds een paar mnd een ikea keuken. Het laten inbouwen door een 'officieel' klusbedrijf is duur. Erg duur. Wij hebben 2.20x3.5 m met standaard apparatuur erin. Geen topluxe dingen ofzo. De keuken zelf kostte 4950 euro en en het inbouwen ruim 2500 euro. Voor dat geld kan je net zo goed naar een keukenboer.

Wat je beter kan doen: op werkspot een advertentie zetten. Of een paar handige zwagers inzetten

Op de site kun je geloof een berekening maken. Wat het zo reteduur maakt, is het meerwerk.

Verder is de keuken helemaal prima, alleen de vaatwasser zou ik mss anders hebben gedaan. Ik vind hem niet zo handig indelen.
ooow ja, en reken wel op 600 dozen/doosjes/pakjes e.d.

En als je hem zelf in elkaar gaat zetten, moet je allerlei artikelnummers bij elkaar zoeken... dan is de meegeleverde indelingslijst (even geen idee meer wat voor naam dat had) erg handig. Op volgorde van keuken alle onderdelen met artikelnummer.
wij hebben een ikea-keuken en die bevalt goed.

Zelf samengesteld thuis en bij de ikea lopen ze hem nog helemaal na voor je.

Wij hebben hem zelf geplaatst en dat was eigenlijk niet zo moeilijk, maar het is ook niet een fluitje an een cent hoor, alle kastjes moet je zelf in elkaar schroeven. Maar als je een beetje handig bent is het goed te doen.

Onze vorige keuken kwam van een echte keukenboer en toen kregen we kant en klare kastjes (ook zelf geplaatst toen).

Tip: neem ladedempers en deurdempers erbij, gaat alles heerlijk geruisloos mee dicht.
quote:swiertje schreef op 05 november 2011 @ 21:16:

ooow ja, en reken wel op 600 dozen/doosjes/pakjes e.d.

En als je hem zelf in elkaar gaat zetten, moet je allerlei artikelnummers bij elkaar zoeken... dan is de meegeleverde indelingslijst (even geen idee meer wat voor naam dat had) erg handig. Op volgorde van keuken alle onderdelen met artikelnummer.haha ja, ik wist even niet waar ik het zoeken moest toen we alles binnen hadden gezet. Maar even logisch nadenken en toen lukte het wel.
Ik heb ook een IKEA keuken sinds een jaar en bevalt prima! Samen met vader en oom de oude keuken eruit gesloopt, leidingen omgelegd en keuken in elkaar gezet. Keuken zelf zat er binnen een dag in! En ik heb een oud huis met schuine wanden dus dat maakte het wat moeilijker.

Ouders hebben ook een IKEA keuken, een enorm grote haha. Maar geen schuine muren en ook binnen een dag gezet incl. enorm kookeiland. Stenenblad wordt later geleverd en door monteurs erop gezet.

Qua service ben ik heel tevreden, ladedemper was kapot en kon direct een nieuwe halen.

Ouders hadden wat kleurverschil op het stenenblad en er werd een nieuwe geleverd en geïnstalleerd binnen een week en zonder kosten.
Hier ook ikea keuken, zelf geplaatst, ging goed. Wel een ander blad, vonden ikea bladen niet mooi. Heb belgisch hardsteen. Gasfornuis los, zo n grote, afzuigkap, vaatwasser wel ikea. Alles doet het prima. Als we uitgekeken raken op deurtjes en greepjes is dat zo te vervangen. Man heeft hem wel verhoogd ivm zijn lengte (hij is de keukenprins) maar dat ging ook prima.
Wij hebben een hoogglans antraciet keuken van Ikea. De apparatuur hebben we niet allemaal van Ikea, de vaatwasser en magnetron hebben we ergens anders via internet besteld, maar de andere apparatuur is wel Ikea. Bevalt tot nu toe supergoed.

Onze keuken is niet zo groot als die van jullie zo te lezen, dus de plaatsingskosten vielen ons wel mee, ik geloof rond de 1200 euro (als je je keuken bij een superkeukens oid besteld komst het plaatsen rond de 1000 euro uit. Maar bij Ikea betaal je per kastje/apparaat een bepaald bedrag en voor extra handelingen ook weer, dus dat pakt niet altijd heel voordelig uit.

Maar de keuken zelf vind ik super.
Hier ook een Ikea keuken, zelf gebouwd, was een hels karwei. Maar mijn man is geen oerklusser, dus daar zal het wel aan hebben gelegen.

We hebben de apparatuur ergens anders gekocht.

Ik zou nu geen Ikea keuken meer nemen. Er zijn tegenwoordig ook keukenzaken die voor gelijke prijzen als bij de Ikea een keuken leveren, en dan is het niet zo typisch Ikea. Want dat staat me toch wel tegen op de een of andere manier.
Ik heb een ikeakeuken, tenminste, de kastjes en de afzuigkap.

Blad, vaatwasser, koelkast, oven, tegels en gasfornhuis komen ergens anders vandaan.

Juis doordat je alles los kunt kopen ben ik voor ikea gegaan. Ik heb alles wat ik wilde in 1 keuken kunnen plaatsen voor zo'n 3000 euro

(zelf gezet, 1 dag leidingen omleggen, 1 dag keuken zetten.)

Als ik dat wat ik hebben wilde bij de keukenboer had moeten kopen was ik dik 9000 euro kwijt geweest...

Tevreden? absoluut, ik vind ook dat het niet te zien is dat het 'maar' en bijeengeraapt ikeakeukentje is. Juist heel persoonlijk en helemaal wat ik wilde binnen mijn budget.
Ik heb 5 jaar geleden de witte hoogglans keuken gekocht met inbouwapparatuur. Koelkast, vaatwasser, combi magnetron en gas op glas. De keuken bevalt prima en blijft mooi. Ik als vrouw heb de keuken zelf geplaatst, had alleen een sterke man nodig om de vaatwasser op zijn plaats te tillen.

Van te voren goed bedacht wat ik wilde hebben en met hulp van een Ikea medewerker nog wat aangepast. Kreeg zelfs de tip om de (standaard) keuken wat hoger te zetten ivm met mijn lengte ook daar waren prima tips en oplossingen voor.

Oude keuken gesloopt in 1 dag, leidingen omgelegd in een halve dag en de nieuwe in 1,5 dag geplaatst. De kastjes in elkaar zetten was het meeste werk.

In totaal was ik toen iets van 4500 euro kwijt.
Ik heb lang een Ikea keuken gehad. Deze heb ik er overigens niet zelf in laten bouwen. Ik ben altijd erg tevreden geweest, hij zag er mooi uit en alles werkte prima!
Ik heb inmiddels mijn derde Ikea-keuken. Ze bevallen hier dus goed! Wij hebben ze wel allemaal laten inbouwen door het bedrijf waar Ikea mee samenwerkt (in ons geval een Belg). Dat kostte ongeveer 1000 euro, maar dan konden we er dezelfde avond al in koken ook. Ik zou alleen voor de apparatuur even verder kijken. Wij hebben in onze nieuwste keuken een vaatwasser ergens anders gekocht, omdat die van Ikea erg duur was en niet zo goed uit de test kwam. Elders hebben we een veel goedkopere en hele stille gekocht. Deze keer hebben we voor het eerst ook gekozen voor een stenen blad, en dat vinden we allebei erg mooi. Hou er rekening mee dat je bij steen geen waterkering kan kiezen, bij hout/kunststof kan dat wel.
..
Ik heb ook een Ikea keuken!! (via marktplaats!!) kosten 250 euro. De hoogglans witte... apparatuur ook via MP, en nieuwe tegels geplaatst.

Zelf bij iemand weggehaald en zelf geplaatst.

Ziet er strak uit, al zeg ik het zelf.
Ik heb mijn IKEA keuken nu drie jaar. Blijft erg mooi! Wel gaat de lak aan de binnenkant van de kastjes eraf door de deurdempers die ik op de kastjes heb zitten. Die specifieke deurdempers verkopen ze nu trouwens niet meer.

De kraan vind ik trouwens wel echt een onding (RINGSKÄR).

Ik zou een IKEA keuken absoluut weer in overweging nemen als ik een nieuwe keuken zou aanschaffen. Heerlijk transparant qua verkoop. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het van die keukenzaken.

Hoewel ik tevreden ben over de inbouwapparatuur (van IKEA zelf) zou ik dit waarschijnlijk niet weer bij IKEA kopen. Als je het los koopt heb je meer keuze en ben je waarschijnlijk goedkoper uit. Heb het maar bij IKEA gekocht omdat ik het op dat moment teveel geregel vond om dat ook nog eens los te regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven