Ikea vlonders Runnen - ervaring?
donderdag 10 mei 2018 om 23:49
Wie heeft er ervaring met de vlonders van Ikea, de houten variant? Ik overweeg deze voor mijn dakterras maar ben benieuwd naar de ervaringen. Een do of een don’t?
Is het lazuren goed te doen bijvoorbeeld? Alleen bovenkant of ook de onderzijde van de tegel? En het op maat zagen, hoe gaat dat?
Is het leggen een klusje van niets of moet ik er wel even de tijd voor uittrekken? (Ca 15m2)
Is het lazuren goed te doen bijvoorbeeld? Alleen bovenkant of ook de onderzijde van de tegel? En het op maat zagen, hoe gaat dat?
Is het leggen een klusje van niets of moet ik er wel even de tijd voor uittrekken? (Ca 15m2)
vrijdag 11 mei 2018 om 00:28
Ik denk dat het een beetje aan je dakterras ligt. Ik had ooit een terras waar het wat vochtig en schaduwrijk was omdat er een grote boom naast stond. Daar lagen vlonders op van de bouwmarkt maar die bleven niet lang mooi. Na een jaartje of zo waren ze spekglad door de groene aanslag en ze werden er ook echt lelijk van. Maar ik denk dat ze op een droge plek in de zon wel mooier blijven. Al vergrijzen ze dan misschien wel.
vrijdag 11 mei 2018 om 00:58
Er liggen van die standaard grijze ‘stoeptegels’ op het dakterras, ik was van plan ze er direct op te leggen eigenlijk. Geen ondervloer oid. Wel wil ik ze ‘s winters proberen in de berging te leggen. Hopelijk voorkom ik hiermee snelle veroudering maar ook schimmelvorming.Koffielepel schreef: ↑11-05-2018 00:49Wat ga je eronder leggen? Als je het gelijk op de bitumen/epdm/zwarte laagje-op-je-dak plakt of legt dan heb je wel kans dat er schimmel of houtrot onder ontstaat. Heb je de handleiding van het product al gelezen?
vrijdag 11 mei 2018 om 00:59
Ik moet helaas ivm een paar hoeken wel wat bijzagen. Hopelijk valt dat mee!Hippiemeisje schreef: ↑11-05-2018 00:37Ik heb ze en ben zeer tevreden. Het leggen was een makkie, je hoeft niets te zagen. De tegels zijn vrij klein, je bent er dus wel even mee bezig om ze te leggen maar het ziet er erg mooi uit! Lazuren heb ik nog niet gedaan.
Ik kan ze aanbevelen iig.
Hoelang heb jij ze nu? (Blijven ze mooi zonder te lazuren?)
vrijdag 11 mei 2018 om 01:00
Zonzijde, geen bomengroenteboerin schreef: ↑11-05-2018 00:28Ik denk dat het een beetje aan je dakterras ligt. Ik had ooit een terras waar het wat vochtig en schaduwrijk was omdat er een grote boom naast stond. Daar lagen vlonders op van de bouwmarkt maar die bleven niet lang mooi. Na een jaartje of zo waren ze spekglad door de groene aanslag en ze werden er ook echt lelijk van. Maar ik denk dat ze op een droge plek in de zon wel mooier blijven. Al vergrijzen ze dan misschien wel.
vrijdag 11 mei 2018 om 07:44
Je hoeft echt niet te zagen. Stukjes die te groot zijn kun je breken.
Ik wilde ze ook in de winter binnen opslaan maar vond het uiteindelijk teveel werk omdat ze zo klein zijn... ze zijn na 1 winter al behoorlijk verweerd, dat wel helaas. Ik heb ze overigens ook gewoon op een betonnen terrasvloer gelegd, geen ondervloer. Gaat prima.
Ik wilde ze ook in de winter binnen opslaan maar vond het uiteindelijk teveel werk omdat ze zo klein zijn... ze zijn na 1 winter al behoorlijk verweerd, dat wel helaas. Ik heb ze overigens ook gewoon op een betonnen terrasvloer gelegd, geen ondervloer. Gaat prima.
vrijdag 11 mei 2018 om 08:03
Daarom overweeg ik ook om de vlonders te oliën/lazuren. Hopelijk houd ik ze daarmee wat langer mooi. Maar het binnen opslaan is ook iets wat ik nu denk te gaan doen terwijl ik dat misschien 1 winter concreet doe en het jaar erna denk: het zal welHippiemeisje schreef: ↑11-05-2018 07:44Je hoeft echt niet te zagen. Stukjes die te groot zijn kun je breken.
dinsdag 15 mei 2018 om 22:07