In de knoop!

05-08-2014 17:19 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, dit klinkt misschien heel suf, maar ik wilde net van gewoon katoendraad een lang koord vlechten. Uiteindelijk moet het zo'n anderhalve meter lang worden.

Maar ik zit steeds in de knoop! Letterlijk en figuurlijk

Ik heb namelijk van die hele lange einden touw die ik over elkaar heen moet doen. Als ik bovenaan vlecht, dan zitten aan de onderkant de draden helemaal door de war. Ik heb al geprobeerd om kleine bolletjes van de draden te maken die ik over elkaar heen gooi, maar dat is wel een heel erg gedoe en uiteindelijk moet ik toch steeds na elke 'gooi' de boel bovenaan weer strak trekken...

Help? Hoe deed ik dit vroeger toch? Iemand de gouden tip? Of is dit gewoon iets wat niet op een andere manier kan dan ik het al deed

Oja, ik nomineer dit topic alvast voor meest waardevol en belangrijk topic van het jaar

(Is toch heul feministisch, zelf de touwtjes aan elkaar knopen?)
Heel wijd uitleggen?
Het begin hoog hangen, aan een deur of zo en dan kan je de onderkant steeds uit de knoop schudden.
quote:Cateautje schreef op 05 augustus 2014 @ 17:21:

Het begin hoog hangen, aan een deur of zo en dan kan je de onderkant steeds uit de knoop schudden.Die ga ik ff testen..
Moet het gevlochten zijn of mag het ook gedraaid? In het laatste geval maak je een paar lussen over een deurknop of iets dergelijks, pakt de mixer (geen staafmixer), maakt het "koord", lengte ongeveer vier meter want het gaat in elkaar zitten, aan één van de deeghaken vast en draaien maar. Dan naar het midden van het koord gaan en het van daaruit langzaam in elkaar draaien. Duidelijker kan ik het helaas niet uitleggen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 05 augustus 2014 @ 17:27:

Moet het gevlochten zijn of mag het ook gedraaid? In het laatste geval maak je een paar lussen over een deurknop of iets dergelijks, pakt de mixer (geen staafmixer), maakt het "koord", lengte ongeveer vier meter want het gaat in elkaar zitten, aan één van de deeghaken vast en draaien maar. Dan naar het midden van het koord gaan en het van daaruit langzaam in elkaar draaien. Duidelijker kan ik het helaas niet uitleggen.Ow, das ook een idee! Maar ik ben nu al een eindje op weg met vlechten, dus denk dat ik dat maar afmaak. maar ik ga m onthouden!
Gewoon even nieuwsgierig: wat ga je met dat koord doen?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:MarianneDavids schreef op 05 augustus 2014 @ 17:27:

Moet het gevlochten zijn of mag het ook gedraaid? In het laatste geval maak je een paar lussen over een deurknop of iets dergelijks, pakt de mixer (geen staafmixer), maakt het "koord", lengte ongeveer vier meter want het gaat in elkaar zitten, aan één van de deeghaken vast en draaien maar. Dan naar het midden van het koord gaan en het van daaruit langzaam in elkaar draaien. Duidelijker kan ik het helaas niet uitleggen.Wij deden dat vroeger zonder mixer, gewoon met 2 tegenover elkaar staan en maar draaien, voor je naar het midden van het koord gaat is het handig iets aan het koord te hangen, wij deden het meestal door het oog van een schaar. Door het gewicht krijg je dan minder snel last van allerlei extra kronkels in je koord.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Draaien deden wij ook: Gewoon 1 stukje aan de deur knopen en met de hand draaien.

Als je perse wil vlechten idd cateau's idee doen. En dan hoog blijven vlechten, en steeds straktrekken.
Er is hier een lichtschakelaar waar het touwtje van gebroken is, dus ik dacht 'even' er eentje te vlechten

Volgende keer ga ik sowieso voor de draaimethode!
quote:LoiseauCoureur schreef op 06 augustus 2014 @ 17:14:

Er is hier een lichtschakelaar waar het touwtje van gebroken is, dus ik dacht 'even' er eentje te vlechten

Volgende keer ga ik sowieso voor de draaimethode!Volgende keer haal je gewoon gordijnkoord of hoe dat ook heten mag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven