indelen kledingkast
donderdag 12 augustus 2010 om 15:17
Ik heb een hele grote inloopkast (van de IKEA) zodat er orde blijft en alles overzichelijk blijft, ik hou er niet van om kleding te vouwen, omdat ik dan vaak vergeet wat er onderin de stapel ligt en als je een shirt van onder pakt worden de bovenste kledingstukken zo rommelig. ik hang dus alles op, op categorie en op kleur. En dan heb ik ook nog voor mezelf een categorie gemaakt met zakelijke kleding en vrijetijdskleding.
Zo hoef ik me nooit druk te maken om m'n kleding en weet ik al gauw wat ik wil dragen.
Zo hoef ik me nooit druk te maken om m'n kleding en weet ik al gauw wat ik wil dragen.
donderdag 12 augustus 2010 om 15:46
Heb ook een pax, 2 grote delen en 1 klein deel.
in het linkse deel heb ik van boven naar beneden;
1 plank
1 roede voor alle jassen
1 roede voor alle broeken
daaronder staan mijn schoenen los op de bodem
het deel ernaast;
1 plank
1 roede voor alle rokjes en jurken
1 ladenblok(die hadden ze toen nog voor ondergoed, voor sokken, voor bikini's, pyama's
het kleine deel ernaast;
1 plank voor tassen
1 plank voor truien
1 plank voor shirts lange mouw
1 plank voor shirts korte mouw
1 plank voor beddegoed
En stapeltjes liggen dus wel achter elkaar ook, waarbij goede dingen voor minder goede dingen achter.
in het linkse deel heb ik van boven naar beneden;
1 plank
1 roede voor alle jassen
1 roede voor alle broeken
daaronder staan mijn schoenen los op de bodem
het deel ernaast;
1 plank
1 roede voor alle rokjes en jurken
1 ladenblok(die hadden ze toen nog voor ondergoed, voor sokken, voor bikini's, pyama's
het kleine deel ernaast;
1 plank voor tassen
1 plank voor truien
1 plank voor shirts lange mouw
1 plank voor shirts korte mouw
1 plank voor beddegoed
En stapeltjes liggen dus wel achter elkaar ook, waarbij goede dingen voor minder goede dingen achter.
donderdag 12 augustus 2010 om 16:39
quote:yoyo2 schreef op 11 juli 2008 @ 15:26:
Mijn systeem is vooral heel overzichtelijk en geen dertigduizend verschillende mandjes en opbergdoosjes.
Ik heb 2 grote planken.
Bovenste plank truien, sportkleren e.d.
Plank eronder 5 stapels met shirtjes (gesorteerd op lange mouwen, korte mouwen, topjes, hemdjes en vervolgens ook nog op kleur )
Daaronder hanger met alle broeken, rokjes en jurkjes en onderin dozen met schoenen.
Er hangt wel een sokkenmandje in.
Ondergoed en bh's in nachtkastje (ook gestapeld en gesorteerd op kleur )
Yoyo... het lijkt mijn kast wel, die je beschrijft!!!
Helaas is de ruimte tussen de planken in mijn (vaste kast) wat te klein, dus mag ik maar heel weinig kleren hebben... of is de stapel te hoog voor de plank. MAar volgend jaar nieuw huis, nieuwe kast... Joepie!!!
Mijn systeem is vooral heel overzichtelijk en geen dertigduizend verschillende mandjes en opbergdoosjes.
Ik heb 2 grote planken.
Bovenste plank truien, sportkleren e.d.
Plank eronder 5 stapels met shirtjes (gesorteerd op lange mouwen, korte mouwen, topjes, hemdjes en vervolgens ook nog op kleur )
Daaronder hanger met alle broeken, rokjes en jurkjes en onderin dozen met schoenen.
Er hangt wel een sokkenmandje in.
Ondergoed en bh's in nachtkastje (ook gestapeld en gesorteerd op kleur )
Yoyo... het lijkt mijn kast wel, die je beschrijft!!!
Helaas is de ruimte tussen de planken in mijn (vaste kast) wat te klein, dus mag ik maar heel weinig kleren hebben... of is de stapel te hoog voor de plank. MAar volgend jaar nieuw huis, nieuwe kast... Joepie!!!
donderdag 12 augustus 2010 om 16:41
donderdag 12 augustus 2010 om 21:33
Hier ook een propper, maar probeer ook zoveel mogelijk op te hangen. Bij elke grote schoonmaak hang ik alle hangers met de opening naar buiten. Als ik het kledingstuk dan draag gaat de opening naar binnen. Na een jaar gaat alles met de opening naar buiten naar de kringloop.
Oh, en ik houd ook elk seizoen een 'modeshow' voor mijn man, hij is erg eerlijk en zegt dus of iets mij staat of niet (kan nogal eens lompe kleren kopen omdat het zo makkelijk is met de kinderen maar zie er dan ook meteen heel bleugh uit) en als hij het echt niks vind gaat het ook naar de kringloop omdat ik dan weet dat ik het echt niet meer zal dragen.
Helpt niet zozeer met de indeling maar misschien wel met het opruimen van de enorme hoeveelheid kleding die je kunt verzamelen.
Oh, en ik houd ook elk seizoen een 'modeshow' voor mijn man, hij is erg eerlijk en zegt dus of iets mij staat of niet (kan nogal eens lompe kleren kopen omdat het zo makkelijk is met de kinderen maar zie er dan ook meteen heel bleugh uit) en als hij het echt niks vind gaat het ook naar de kringloop omdat ik dan weet dat ik het echt niet meer zal dragen.
Helpt niet zozeer met de indeling maar misschien wel met het opruimen van de enorme hoeveelheid kleding die je kunt verzamelen.
donderdag 12 augustus 2010 om 22:27
Stapels werken niet bij mij. Ik heb altijd precies het shirtje nodig dat in het midden van zo'n stapel ligt. Stapels worden in no-time bij mij een grote berg. Hier hangen de shirtjes en hemdjes allemaal op hangertjes op kleur. Ideaal! Ik kan alles vinden en de shirtjes blijven netjes. Daaronder de broeken op zo'n uitschuifbare broekenhanger. Mijn jurken, rokken, jasjes en blouses hangen op een hoge roede (in een andere kast, dat wel). Planken heb ik alleen bovenin en daarop staan kratten met kleding uit andere seizoenen.
Ik vind hier dingen van.
dinsdag 17 augustus 2010 om 11:52
Ik krijg wel de indruk dat iedereen hier heel veel kleren heeft! Een hele roede voor jurkjes en rokjes? Ik heb er denk ik 6 ofzo, broeken ook ongeveer, bloesjes, vestjes en jasjes iets meer. Al met al past alles bij elkaar op 1 roede van 1,30 en dan nog 4 stapeltjes op de plank met shirtjes met langen mouw, korte mouw, hemdjes en truien. Schoenen staan beneden in een schoenenkast.

dinsdag 17 augustus 2010 om 20:23
Mag ik jullie even lastigvallen? Ik heb een kleine kledingkast (nou ja, twee inbouwkasten, maar die moet ik delen )
Nu wil ik graag van die mandjes (vaak draadmandjes) die je aan een plank kan hangen. Maar ik weet niet hoe dat heet en dus kan ik het ook niet googlen. En 'mand aan plank', 'draadmand aan plank', 'opberger aan plank', nog steeds vind ik niet eens een plaatje die ik kan laten zien zodat jullie kunnen roepen 'oh ja, dat heet zo-en-zo!'
Weet iemand wat ik bedoel, hoe het heet en nog beter: waar ik het kan vinden? Want de Xenos/Blokker/Leen Bakker/Ikea/Hema lijken ze niet te verkopen...
Nu wil ik graag van die mandjes (vaak draadmandjes) die je aan een plank kan hangen. Maar ik weet niet hoe dat heet en dus kan ik het ook niet googlen. En 'mand aan plank', 'draadmand aan plank', 'opberger aan plank', nog steeds vind ik niet eens een plaatje die ik kan laten zien zodat jullie kunnen roepen 'oh ja, dat heet zo-en-zo!'
Weet iemand wat ik bedoel, hoe het heet en nog beter: waar ik het kan vinden? Want de Xenos/Blokker/Leen Bakker/Ikea/Hema lijken ze niet te verkopen...
dinsdag 17 augustus 2010 om 20:57
Captain obvious: volgens mij worden die hangdraadmanden wel bij ikea verkocht! In ieder geval in het zwart maar geloof ook in het wit.
Ik ga even zoeken!
Edt: gevonden!! http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70093307
Ik ga even zoeken!
Edt: gevonden!! http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70093307

dinsdag 17 augustus 2010 om 21:00

dinsdag 17 augustus 2010 om 21:13
quote:mariap schreef op 17 augustus 2010 @ 11:52:
Ik krijg wel de indruk dat iedereen hier heel veel kleren heeft! Een hele roede voor jurkjes en rokjes? Ik heb er denk ik 6 ofzo, broeken ook ongeveer, bloesjes, vestjes en jasjes iets meer. Al met al past alles bij elkaar op 1 roede van 1,30 en dan nog 4 stapeltjes op de plank met shirtjes met langen mouw, korte mouw, hemdjes en truien. Schoenen staan beneden in een schoenenkast.
*Geeft toe dat ze veel kleren heeft*
Maar manlief heeft eenzelfde kast dus ik ben niet alleen
Om maar niet te spreken over nog een dubbele kast met schoenen en tassen, ahums....
Wel handig die ikea kasten
*Geeft toe dat ze veel kleren heeft*
Maar manlief heeft eenzelfde kast dus ik ben niet alleen
Om maar niet te spreken over nog een dubbele kast met schoenen en tassen, ahums....
Wel handig die ikea kasten

dinsdag 17 augustus 2010 om 21:17