Indeling kleerkast/dressing

10-09-2010 11:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, wij verhuizen volgend jaar en ik moet (binnenkort) beslissen of ik een kleerkast of een dressing kies. Dus ik heb 2 vraagjes voor jullie:

1. hoe delen jullie je kleerkast / dressing in? Hangen jullie alles omhoog, of heb je liever alles opgevouwen? Wat doen jullie met ondergoed, sokken, bh's en schoenen?

2. ben je blij met de keuze van een dressing of ga je de volgende keer toch terug naar een kleerkast?
Ehm. Wat is het verschil?
Mijn kleding hang en leg ik in mijn kledingkast. Sokken zitten in een bak. Ondergoed ook.

Dressing (bij voorkeur met balsamicoazijn en mosterd) doe ik over de sla.
Ah, dressing is een walk-in closet. Daar heb ik niets over te zeggen, want ik woon zo klein dat zo'n ding m'n hele bovenverdieping in beslag zou nemen en ik nergens meer zou kunnen slapen en douchen.
In ons huis zat origineel een grote inloopkast, maar omdat ik dat een stofnest vind, heeft mijn man gewone kasten gemaakt. Wij hebben nu 4 kamerhoge linnenkasten ingebouwd in de muur. Drie daarvan hebben onder een hanggedeelte, in het midden een grote la voor ondergoed en sokken en daarboven planken. De vierde is voor jurken en lange jassen, die bestaat dus voornamelijk uit hanggedeelte met 1 plank erboven.

Bevalt heel goed.
Meeste kleding hangt bij mij. Sokken, ondergoed, hemdjes, leggings, panty's, bh's liggen in lades onder de hangkleding. Ik heb ook een paar planken waar schone lakens en dekens op liggen.
Ik vind het trouwens heerlijk: al die hangkleding. Scheelt veel strijkwerk.
quote:fien1 schreef op 10 september 2010 @ 11:13:

Hey, wij verhuizen volgend jaar en ik moet (binnenkort) beslissen of ik een kleerkast of een dressing kies. Dus ik heb 2 vraagjes voor jullie:

1. hoe delen jullie je kleerkast / dressing in? Hangen jullie alles omhoog, of heb je liever alles opgevouwen? Wat doen jullie met ondergoed, sokken, bh's en schoenen?

2. ben je blij met de keuze van een dressing of ga je de volgende keer toch terug naar een kleerkast?Want? Mogen mijn spullen dan in jouw kast/dressing?
Ik denk dat een dressing toch een beetje stofgevoeliger is. En je moet het echt goed opgeruimd houden want anders ziet het er al snel niet meer uit, daarvoor moet je de nodige discipline hebben. Van mezelf weet ik dat het bij mij niet zal werken, ik vind het juist heerlijk om dingen weg te proppen achter deurtjes en in laden.

De beslissing hangt natuurlijk ook af van hoe je huis is ingedeeld. Ik heb bij veel dressings/walk-ins gezien dat het erg veel ruimte inneemt, vaak de ruimte 'doormidden knipt' en vaak ook veel licht wegneemt. Dat vind ik grote minpunten. Ik zou liever een grote ruimte hebben met veel licht dan van die opgedeelde donkere hokjes.

Maar goed, je moet uiteraard zelf beslissen.
Een dressing (?) (ken het alleen als inloopkast, zelfs in het engels is het geloof ik geen dressing) lijkt me heeerlijk.

Ik hang en leg. Hangen: jurken, bloezen, tunieken, rokken, pantalons, colberts, sommige vesten. Leggen: jeans, truien T-shirts, hemdjes, sportkleren.

Sokken, bh's en onderbroeken zitten in bakken. Riemen en sjaals ook.
Ah ok hehe. Ik woon in België en bij ons is een dressing inderdaad een walk-in closet.
Ik vind de houten lades van Ikea, de best uitvinding ooit.

Zeker als je kasten hebt de standaarddiepte van 50 cm (die heb je ook nodig voor je hangende kleding), anders zie je nooit de stapel die achter je eerste stapel shirts ligt

Een open walk in closet is inderdaad erg stoffig en je moet ook echt uitkijken met een raam erin, kleding verkleurt echt door de zon, zeker jasje op hangers ed kunnen opeens een rechts-linksverschil krijgen, maar met een gordijn voor je kasten kun je al veel ellende voorkomen.
Maar in een dressing kan je toch ook hangen en leggen?
Ik hang alleen jurken, bloesjes en jasjes. De rest vouw ik op en leg ik.

Dat is niet omdat dat het makkelijkste is, dat is omdat ik veel kleren heb. Hangend zou alles veel te veel plaats innemen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:wuiles schreef op 10 september 2010 @ 11:36:

[...]

Want? Mogen mijn spullen dan in jouw kast/dressing?Lol, nee dat nu ook weer niet. Maar nu hangt/ligt echt alles zo onhandig. Ik ben bij mijn vriend gaan wonen (een paar jaar geleden) en mijn kleren liggen verdeeld over verschillende kleerkasten. Nu wil ik het ineens goed doen, en vroeg me af wat de 'gemakkelijkste' schikking in een kleerkast/inloopkast is. :-D
hangen: jasjes, jurken, rokken, blouses, shirts, hemdjes, broeken

in kratten en manden op planken (vallen de stapels niet om): truien, kleding van andere seizoenen, klus- en tuinkleren, huispyjama's e.d., ondergoed, sokken, panty's
Ik vind hier dingen van.
Ik hang zoveel mogelijk op. Als bloesjes en shirtjes uit de was komen gaan ze nat op een hanger, daardoor hoef ik die nauwelijks te strijken. Nette broeken die wel gestreken moeten worden gaan op een broekhanger. Rokjes hangen (rokhangers). Spijkerbroeken, leggings en sportkleding gaan op de plank, net als truien en alles wat uitrekt op een hanger (wol enzo). Kleine losse dingen (ondergoed, sokken, hempjes, sjaals) gaan in grote lades. Zomerjurkjes die lastig op te hangen zijn ook.

Ik heb een hele kamer (nou ja, kamertje...) voor mijn kleding, toilettafel en strijkplank. Heerlijk luxe en nooit meer rondslingerende kleding in de slaapkamer geeft veel rust.

Mijn kasten zijn open (gewoon ikeakasten zonder deur). Ik vind het prettig om alles in een oogopslag te kunnen zien. De gordijnen in deze kamer zijn wel altijd dicht om verkleuren van kleding te voorkomen. De kamer is ook niet erg stoffig anders zou ik er wel deuren in doen.

Het ziet er in deze kamer idd vaak niet uit. Dat komt niet zozeer door de open kasten, maar doordat veel kleding buiten de kast slingert (kleren die je al een keer aan hebt gehad maar nog niet in de was hoeven). Maar das geen probleem, ik doe gewoon de deur van de kamer dicht. De rommel ín de kasten zelf valt reuze mee, juist omdat veel hangt of in lades zit.

Voor schoenen heb ik één open kast met schoenenplanken (ook van Ikea). Dat is leuk (schoenen fijn uitgestald) maar neemt wel veel plek in.
.
O Impala, ik ben jaloeoeoeoeoeoeoeoeoeoers!
Snap ik emaille - ik heb er ook jaren alleen maar van kunnen dromen.. Ik wilde in deze kamer eerst een ruime badkamer maken, maar uiteindelijk heb ik liever een klein douchehok én een aparte kleedkamer dan een grote badkamer ;)
.
Ik woon in een jaren 30 huis met ensuite kamers en inbouwkasten. Doordat ik aan de ene kant van de kamers een schouw heb ( en niet te vergeten de ramen), en de andere kant deuren, kon ik geen losse kast plaatsen.

Wij gebruiken de de ensuitekasten die links en rechts en aan beide zijde van de schuifdeuren zitten.

Zelf vouw ik vrij veel zoals: jeans, broeken zonder vouw, t-shirts en truien.( los gebreide truien kunnen ook heel erg uitrekken als ze te lang hangen)

Van één kast heb ik wel een hangkast met dubbele roede gemaakt voor : "korte" kledingstukken.( onder de broeken, boven de bloezen e.d)

Deze hangen dus boven elkaar in dezelfde kast.

Heb het trouwens in mijn vorige (ikea) kast ook gedaan. Dat was een 3 deurs kast met 2x planken 1x hang en daar boven een plank.

De plank heb ik eruit gejast en de roede meer naar boven geplaatst zodat er nog eentje onder kon.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:impala schreef op 15 september 2010 @ 21:23:

Snap ik emaille - ik heb er ook jaren alleen maar van kunnen dromen.. Ik wilde in deze kamer eerst een ruime badkamer maken, maar uiteindelijk heb ik liever een klein douchehok én een aparte kleedkamer dan een grote badkamer ;)

Grappig, wij hebben dus precies voor het tegenovergestelde gekozen, grote badkamer en gewoon kasten.

TO bedenk wel dat in de recalmefolders van inloopkasten en open kasten er altijd maar weinig kleding hangt en ook nog eens alles dezelfde kleur. Zo ziet jouw garderobe er waarschijnlijk niet uit. Je ziet niet alleen altijd de geweldige blousjes maar ook altijd de dingen die je eigenlijk al weg had moeten doen zeg maar.
Impala, eigenlijk kan ik het doen op jouw manier. Ik heb (naast de badkamer) ook een kamer waar mijn wasmachine, droogkast en strijkplank komt te staan voorzien, dus dan kan ik eigenlijk evengoed mijn kleerkasten ook daar plaatsen. Is een heel goed idee. Moet ik eens overleggen met mijn vriend maar als het zo kan, zou dat wel super zijn natuurlijk :-).

Inloopkasten ben ik ook niet echt voorstander van, vandaar mijn vraag.
Ik heb een dressing.

Kreukgevoelige rokjes hangen. Bloesjes en blazers en jurkjes hangen ook. Jeans, truien, T-shirts, sportkleding, etc... hangt.

Ondergoed en sokken zitten in doorzichtige plastic bakken met deksel (niet van Ikea ofzo, maar gewoon van de Hema of Blokker), en die zijn heel erg praktisch.
quote:fien1 schreef op 21 september 2010 @ 11:05:

Impala, eigenlijk kan ik het doen op jouw manier. Ik heb (naast de badkamer) ook een kamer waar mijn wasmachine, droogkast en strijkplank komt te staan voorzien, dus dan kan ik eigenlijk evengoed mijn kleerkasten ook daar plaatsen. Is een heel goed idee. Moet ik eens overleggen met mijn vriend maar als het zo kan, zou dat wel super zijn natuurlijk :-).

Zou ik doen ja! Lekker makkelijk alles bij elkaar en geen kledingtroep en ergernis meer in de slaapkamer. Geeft echt rust.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven