Inrichting/indeling architect?

21-01-2021 15:25 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga verbouwen, we bouwen aan de achterkant een stuk aan van 5 x 4.Hier zit nu onze ,kleine,keuken. De aanbouw grenst dus aan de achtertuin.

Onze huidige woonkamer zit aan voorzijde van het huis , straatkant en is ong. 4 x 5.

Aanbouw is straks 5*6 dus groter dan ons huidige woondeel.

Dus bedacht ik..waarom niet de boel omdraaien. Keuken naar voor, wonen aan tuinkant.
Ruimte is groot zat. Enige wat onhandig is,is de deur naar bijkeuken (die we maken in garage). Die deur komt in woonkamer..Is dat lelijk/onhandig?

Zou een architect hier iets mee kunnen of kan je dat zelf ? Ik ben enorm slecht in dingen bedenken, ik heb bepaald beeld maar kan dat niet vertalen naar inrichting/tekening/logisch ruimte benutten.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
21-01-2021 21:57
Ik bedoel de muren van 4.95, 4 en 2.25

Of die van 4.95 en 4.

Of in een U en dan 2,25x4x2,25 Dan niet over de gehele lengte van de 4.95 muur.
Dan kijk je niet direct op de keuken vanuit de achterkamer en je hebt meer plek voor een grote eettafel.

In alle gevallen de linker muur vrij dus.

die 4,95 zitten ramen in ;) kijk maar goed.
Alle reacties Link kopieren
rozegeranium schreef:
21-01-2021 21:46
Ik kan op je tekening niet zien hoe breed het middenstuk is, maar ik vind het gedeelte tussen de voor-en achterkant vaak dode ruimte opleveren. Is het niet wat om daar de keuken te plaatsen en dan kun je schuiven met je indeling naar zowel voor-als achterkant. Als dat natuulijk mogelijk is qua breedte?
Bij dat rare schuine deel ?

aan kant van voorkant maar 2,70 meter en naar achter (richting achterzijde) maar 2 meter. Op dat rare stuk met schuine muur staat nu onze eettafel. Die staat met lange kant tegen de muur (stoelen onder de tafel en dan tegen muur). Als ik alle stoelen bezet heb,kan de deur naar de gang niet meer open.. Echt heel onhandig

Zo is het dus nu (plaatje van oude situatie). Links boven in de hoek staat onze grote koelkast en voorraadkast. Rechts dus een kleine L keuken. Het pas allemaal maar net.

Afbeelding
Dat lijkt inderdaad te krap voor een keuken. Ik zou wel een schuifdeur overwegen zodat dat stuk makkelijker te gebruiken is.
Alle reacties Link kopieren
rozegeranium schreef:
21-01-2021 22:42
Dat lijkt inderdaad te krap voor een keuken. Ik zou wel een schuifdeur overwegen zodat dat stuk makkelijker te gebruiken is.
ipv onze normale woonkamer deur bedoel je?

In dat smalle stuk komt straks een boekenkastje en plant
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
21-01-2021 17:20
keuken is momenteel dit laatste tekening voordat de hele handel dicht ging

Afbeelding

en

Afbeelding

Kleuren zullen nog anders worden denk ik.. ik wil denk ik hout erbij doen (nu is het zwarte Eikenhout en grijze donker grijs.. )
Met deze opstelling zou ik er denk ik een U van maken, geen eiland. En dan idd grote eettafel erachter en luie stoel om in naar de tuin te kijken :thumbsup:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
21-01-2021 23:58
Met deze opstelling zou ik er denk ik een U van maken, geen eiland. En dan idd grote eettafel erachter en luie stoel om in naar de tuin te kijken :thumbsup:
Waarom een U dan heeft ze toch minder aanrecht ? Of bedoel je schiereiland? Dat lijkt op U
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
21-01-2021 22:10
die 4,95 zitten ramen in ;) kijk maar goed.
Zag ik, maar op welke hoogte beginnen ze?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
22-01-2021 08:29
Zag ik, maar op welke hoogte beginnen ze?
het raam rechts op de tekening (smal raam) is kamerhoog, dus vanaf de vloer, tweede, grotere raam begint op 80 cm vanaf de vloer. Je kan er dus geen aanrecht voor maken, daar is het te laag voor. Onbruikbaar dus
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
21-01-2021 23:58
Met deze opstelling zou ik er denk ik een U van maken, geen eiland. En dan idd grote eettafel erachter en luie stoel om in naar de tuin te kijken :thumbsup:
U zou idd ook kunnen, maar wel " opgesloten" nu kan je er nog omheen. Qua ruimte maakt het niets uit. Eiland en U hebben dezelfde afstand ten opzichte van elkaar (dus loopruimte tussen aanrecht en kook deel)
Alle reacties Link kopieren
PienterePookje schreef:
22-01-2021 00:05
Waarom een U dan heeft ze toch minder aanrecht ? Of bedoel je schiereiland? Dat lijkt op U
Ja dat bedoel ik haha
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
22-01-2021 12:10
Ja dat bedoel ik haha
ah .. een schiereiland.. ja dat is ook een soort U.

Hebben we overwogen maar dat is met de hoge wand niet handig qua aansluiting. Eiland was praktischer
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
22-01-2021 15:10
ah .. een schiereiland.. ja dat is ook een soort U.

Hebben we overwogen maar dat is met de hoge wand niet handig qua aansluiting. Eiland was praktischer
Ah ja dat is lastig dan idd.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven