Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
donderdag 3 september 2020 om 15:58
Wij kunnen elkaar de hand schudden!BellatrixVanDetta schreef: ↑03-09-2020 15:56Ach, dat vind ik nou eens een mooie term om trucker mee om zijn oren te slaan...nee schat, ik máák geen troep, wij hebben een interieur met karakter!
![]()
Ik hou nou eenmaal van meuk.
Oude boeken (veel), kussentjes (zelf geknoopt ook nog) kleuren, schaapjes, vloerkleed. Grote bank, want een trucker van 150 kg past niet op een hoekbankje me lage rugleuning.
O ja en een salon-, eettafel en tv meubel uit een série!
Ik ben slecht.![]()

donderdag 3 september 2020 om 16:03
Ga je schamen!BellatrixVanDetta schreef: ↑03-09-2020 15:56Ach, dat vind ik nou eens een mooie term om trucker mee om zijn oren te slaan...nee schat, ik máák geen troep, wij hebben een interieur met karakter!
![]()
Oude boeken (veel), kussentjes (zelf geknoopt ook nog) kleuren, schaapjes, vloerkleed. Grote bank, want een trucker van 150 kg past niet op een hoekbankje met lage rugleuning.
Ik ben slecht.![]()

Heerlijk, een huis waar de muren, ook tijdens de coronacrisis, gewoon op hun plaats blijven.

anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 03-09-2020 16:11
16.71% gewijzigd
donderdag 3 september 2020 om 16:11
Kleur op de muren, check.
Ouwe meuk in huis, check
Ik denk dat het bij ons wel te vergelijken is met het huis van de Boomsma's.
Ik hou wel van het bohi/ibiza stijl en de keuken is dan ook hard opweg om zo te worden.
Waren de muren van de keuken eerder pistachegroen, afgelopen mei heb ik ze cantaloupe geel geschilderd. Dit in combinatie met een houten keuken met zwart aanrechtblad en zwarte apparatuur. Grenen buffetkast eruit en een oude tvkast op de kop getikt en geverfd in bijpassende kleuren. Zwarte planken met krullerige plankendragers, waar de kookboeken staan en veeeeeel planten (man is bezig zijn eigen pepers en kruiden te kweken) op de vloer zwart/witte okavuizen, maar worden binnen kort vervangen door van die portugeze.
Onlangs de trappen paars geverfd en de muren grijs geblend met roze. Past allemaal weer qua kleur bij het behang en laminaat.
Veel hier in huis is grijs, groen, roze en paars. Gecombineerd met aftands bruin.
Alleen het toilet is een uitzondering, die is groen/oranje retrokitch.
En planten, heeeeeeeeel veel planten.
Ouwe meuk in huis, check
Ik denk dat het bij ons wel te vergelijken is met het huis van de Boomsma's.
Ik hou wel van het bohi/ibiza stijl en de keuken is dan ook hard opweg om zo te worden.
Waren de muren van de keuken eerder pistachegroen, afgelopen mei heb ik ze cantaloupe geel geschilderd. Dit in combinatie met een houten keuken met zwart aanrechtblad en zwarte apparatuur. Grenen buffetkast eruit en een oude tvkast op de kop getikt en geverfd in bijpassende kleuren. Zwarte planken met krullerige plankendragers, waar de kookboeken staan en veeeeeel planten (man is bezig zijn eigen pepers en kruiden te kweken) op de vloer zwart/witte okavuizen, maar worden binnen kort vervangen door van die portugeze.
Onlangs de trappen paars geverfd en de muren grijs geblend met roze. Past allemaal weer qua kleur bij het behang en laminaat.
Veel hier in huis is grijs, groen, roze en paars. Gecombineerd met aftands bruin.
Alleen het toilet is een uitzondering, die is groen/oranje retrokitch.
En planten, heeeeeeeeel veel planten.
donderdag 3 september 2020 om 16:12
Leuk juist, zo'n eigen stijl met spullen van allerlei herkomst.BellatrixVanDetta schreef: ↑03-09-2020 15:56Ach, dat vind ik nou eens een mooie term om trucker mee om zijn oren te slaan...nee schat, ik máák geen troep, wij hebben een interieur met karakter!
![]()
Oude boeken (veel), kussentjes (zelf geknoopt ook nog) kleuren, schaapjes, vloerkleed. Grote bank, want een trucker van 150 kg past niet op een hoekbankje met lage rugleuning.
Ik ben slecht.![]()
Ik noem het van mezelf "eclectisch", klinkt heerlijk pretentieus

donderdag 3 september 2020 om 16:30
Ik heb net even gekeken op de website, maar ze hebben ze niet meer, zo lijkt het. Dus resteert alleen deze optie

.

donderdag 3 september 2020 om 17:09
En toch kun je het kastje verbeteren. Maar niet met verf, dan verliest het zijn authenticiteit.
Dit kastje moet geschuurd worden met schuurspons. En daarna in de was worden gezet, kleurwas met behulp van een kwast, in laten trekken, en nog een keer smeren. Net zo lang totdat het er niet meer intrekt. En dan uitwrijven tot het glimt.
donderdag 3 september 2020 om 17:27

donderdag 3 september 2020 om 17:41
Vloerbedekking vind ik inmiddels ook niks meer. Ik ben opgegroeid in een tijd waarin iedereen het had dus ik vond het heel normaal. Had het zelfs nog een tijdje in de slaapkamer in mijn eigen huis. Nu vind ik het echt heel vies, als je nagaat wat er voor vuil van een vloer afkomt als je dweilt, en in de vloerbedekking blijft dat allemaal zitten jaar na jaar...Blegh. Ik ken zelfs oudere mensen die vloerbedekking in de keuken hebben!
donderdag 3 september 2020 om 17:45
En grenen kasten erbij. Ik vind het zelf vooral heel deprimerend ogen, sowieso de eind jaren '80-begin jaren '90 inrichtingen. Ik herinner me zelf nog de ronde hogere bijzettafeltjes met lang kleed tot op de grond erover heen, en veel oudroze en bordeauxrood. En de witte porseleinen ganzen in 1992: check, die hadden mijn ouders. Als ik in mijn fotoalbum foto's zie van het huis van mijn ouders in de jaren '80 valt het me ook vooral op hoe donker het was.
Timetraveler schreef: ↑03-09-2020 13:20Mijn buurvrouw woont naast haar schoonmoeder. Aan die kant heeft ze een bordje in de tuin met "Pas op hier waakt mijn schoonmoeder!" Vreselijk.

Dit vind ik echt humor!
Ik denk dat iedereen zijn/haar zelf gekozen inrichting geweldig vindt en daarom vind ik dingen zelf niet heel snel spuuglelijk, het is vaak toch een interieur wat bij diegene en zijn/haar huis past en dat vind ik eigenlijk altijd heel leuk om te zien.
Dingen die ik zelf persoonlijk echt niet mooi vind/niet in mijn huis wil zien:
Boeddha's (sowieso beelden/beeldjes, heb daar zelf niets mee)
kabouters/'gluur'poppen
lamellen
hele zware donkere koloniale/grenen meubels
vloerbedekking
letters met home/welcome/love/family/friends
inderdaad de wandborden met de kleffe teksten erop... de parodieën erop vind ik dan wel weer grappig om te zien, gewoon als tegenhanger
de rolgordijnen met geschulpte onderkant die al werden genoemd
postbakjes met 'mail' kranten/tijdschriftenbak met 'magazines' in sierletters erop, ik weet heus wel waar mijn eigen spullen thuishoren
Blond servies, niet mijn smaak
Leren banken
Maar als ik dan in huizen kom waar mensen het hebben en ze vinden het zelf helemaal leuk/het past bij ze vind ik het leuk om te zien, of juist een hele bont/kitsch inrichting ofzo.
Waar ik mezelf schuldig aan maak

Badkamer: inderdaad witte tegels aan de muur, antracieten tegels op de vloer. Ik vind het supermooi en stylish, mijn Spa

Vakkenkasten
Plateaus met kaarsen/waxinelichthouders
Action/Jysk/Ikea en consorten. Heb huis wel zo in dezelfde stijl dat alles bij elkaar past, maar wel grotendeels van die winkels gecombineerd
Vazen met (takken met) lichtjes erin
Witte muren, afgewisseld met gekleurde (waarvan 1 donkere wand, heb drie verschillende kleuren muren in huis die overal terugkomen, dus voor mij een mooi geheel)
Mijn boekenkast heb ik in de slaapkamer staan, ik lees boeken eigenlijk altijd in bed voor het slapen gaan en vanuit mijn bed kijk ik zo op mijn boekenkast uit

Ben trots op het interieur van mijn huis

Barok vind ik de print mooi, bijvoorbeeld op behang. Zo'n ornamentenpatroon zeg maar.
donderdag 3 september 2020 om 17:47
Vind ik ook heel erg vies. Mijn ex huurde een huis waar al 4 vorige bewoners hetzelfde hoogpolig tapijt hadden. Echt zo ranzig. In de slaapkamer.ñuca schreef: ↑03-09-2020 17:41Vloerbedekking vind ik inmiddels ook niks meer. Ik ben opgegroeid in een tijd waarin iedereen het had dus ik vond het heel normaal. Had het zelfs nog een tijdje in de slaapkamer in mijn eigen huis. Nu vind ik het echt heel vies, als je nagaat wat er voor vuil van een vloer afkomt als je dweilt, en in de vloerbedekking blijft dat allemaal zitten jaar na jaar...Blegh. Ik ken zelfs oudere mensen die vloerbedekking in de keuken hebben!
donderdag 3 september 2020 om 17:48
donderdag 3 september 2020 om 18:13
Wat ik ook niet in mijn eigen huis zou willen hebben bedenk ik me net: van die leren 'relax'fauteuils, die je met afstandsbediening kan verstellen zeg maar. Er was een bedrijf die er ook reclame voor maakte op tv.
Bij ouderen kan ik het wel begrijpen omdat het vast comfortabel zal zijn, maar ik vind het echt van die grote lompe gevaartes.
Bij ouderen kan ik het wel begrijpen omdat het vast comfortabel zal zijn, maar ik vind het echt van die grote lompe gevaartes.
donderdag 3 september 2020 om 18:36
Ik heb vooral oude meuk, maar het is wel mijn meuk.
Hou van inrichtingen met gevoel en sfeer, sfeer kan je niet kopen. Ik hou van rommelmarkten, kringloop en marktplaats.
Ik kies wel spullen met zorg, zo ben ik jaren op zoek geweest naar een bepaald type kast en uiteindelijk gevonden en 300 km verder opgehaald.
Ik heb veel kleur in huis , veel verzamelingen van glaswerk, cd's, serviesjes, schilderijtjes en nou ja..best wel vol hier.
Ik werk al heel mijn leven in de meubelbranche dus een jaar of 25 geleden heb ik met een mooie personeelskorting gispen fauteuils gekocht en die heb ik nog steeds en blijven ook.
Trouwens de nieuwe trend van de laatste 3 jaar de groene muren...iedereen heeft lijkt het wel groene muren.
Oh ja on topic wat ik lelijk vind is bij mijn vriendin thuis.
Om de 5 jaar gooit ze heel haar huisraad eruit inclusief accessoires echt alles..
Ze gaat met pintrest plaatje naar de Leen Bakker en koopt alles nieuw tot in de detail.
Zo saai.. maar goed zij vind het mooi, strak..alles past hij elkaar..ze wordt onrustig van mijn huis zegt ze
Hou van inrichtingen met gevoel en sfeer, sfeer kan je niet kopen. Ik hou van rommelmarkten, kringloop en marktplaats.
Ik kies wel spullen met zorg, zo ben ik jaren op zoek geweest naar een bepaald type kast en uiteindelijk gevonden en 300 km verder opgehaald.
Ik heb veel kleur in huis , veel verzamelingen van glaswerk, cd's, serviesjes, schilderijtjes en nou ja..best wel vol hier.
Ik werk al heel mijn leven in de meubelbranche dus een jaar of 25 geleden heb ik met een mooie personeelskorting gispen fauteuils gekocht en die heb ik nog steeds en blijven ook.
Trouwens de nieuwe trend van de laatste 3 jaar de groene muren...iedereen heeft lijkt het wel groene muren.
Oh ja on topic wat ik lelijk vind is bij mijn vriendin thuis.
Om de 5 jaar gooit ze heel haar huisraad eruit inclusief accessoires echt alles..
Ze gaat met pintrest plaatje naar de Leen Bakker en koopt alles nieuw tot in de detail.
Zo saai.. maar goed zij vind het mooi, strak..alles past hij elkaar..ze wordt onrustig van mijn huis zegt ze

donderdag 3 september 2020 om 18:40
Ik vind alles mooi. Toch durf ik dat bijna nooit te zeggen omdat dat onmiddellijk het misverstand ontstaat dat ik het ook zou willen.
Mensen zijn extreem onzeker en ze kunnen alleen maar denken: hopelijk is het bij mij mooier dan bij jou. Er moet per se geoordeeld worden.
Mensen zijn extreem onzeker en ze kunnen alleen maar denken: hopelijk is het bij mij mooier dan bij jou. Er moet per se geoordeeld worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 3 september 2020 om 18:44
Wat een vreemde conclusie.retrostar schreef: ↑03-09-2020 18:40Ik vind alles mooi. Toch durf ik dat bijna nooit te zeggen omdat dat onmiddellijk het misverstand ontstaat dat ik het ook zou willen.
Ik geloof echt dat de meeste mensen hopen dat anderen mensen hun eigen inrichting (wel) mooi vinden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 3 september 2020 om 19:30
Wat ik niet in mijn huis wil:
Grijs
Lamellen
Hoogglans wit (alleen op de kozijnen)
Verder ben ik niet van het minimalisme en ben ik dol op hout. Ik vind het dan ook doodzonde om mooie oude kasten te verven, vooral met Annie sloanverf. Dat je gelig grenen verft, kan ik inkomen, maar zo'n kastje als hierboven?
Verder moet iedereen zelf weten hoe hij zijn huis inricht, ik kan me namelijk ook kapot ergeren aan zo'n mafkees van vt-wonen die dan roept dat iets echt niet meer kan.
Grijs
Lamellen
Verder ben ik niet van het minimalisme en ben ik dol op hout. Ik vind het dan ook doodzonde om mooie oude kasten te verven, vooral met Annie sloanverf. Dat je gelig grenen verft, kan ik inkomen, maar zo'n kastje als hierboven?

Verder moet iedereen zelf weten hoe hij zijn huis inricht, ik kan me namelijk ook kapot ergeren aan zo'n mafkees van vt-wonen die dan roept dat iets echt niet meer kan.

donderdag 3 september 2020 om 19:33
renske1975 schreef: ↑03-09-2020 19:30Wat ik niet in mijn huis wil:
Grijs
Lamellen
Verder ben ik niet van het minimalisme en ben ik dol op hout. Ik vind het dan ook doodzonde om mooie oude kasten te verven, vooral met Annie sloanverf. Dat je gelig grenen verft, kan ik inkomen, maar zo'n kastje als hierboven?![]()
Ja daar kan ik ook niet tegen. Spullen moeten vervangen omdat het niet meer in is? Wat een onzin. Wat hebben anderen er mee te maken hoe ik wil wonen?