Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 5 september 2020 om 18:14
Maar waarom zou je continu willen veranderen?
Zelfs als ik zo'n windlicht bij Action* zou kopen is het ook wel de bedoeling dat het voor de eeuwigheid - of liefst toch een paar jaar - is.
En dat het niet buitengaat tenzij het kapot is of uit elkaar valt.
*Ik wil niet dood gevonden worden bij Action, dus sowieso kom ik daar nagenoeg nooit.
Zulke spullen komen dus meestal van Blokkker of Casa.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 5 september 2020 om 18:16
Ik geef gewoon geen 15.000 euro aan vloer. Punt.Eindelijkzwanger schreef: ↑05-09-2020 18:14Er staat niet dat je een cheque krijgt of wint om mee te doen wat je wil.
Er staat dat je een cheque krijgt twv 15.000 voor een vloer.
Dan is het raar om te zeggen dat je daar een keuken voor koopt.
Dat vind ik gewoon een belachelijk veel te hoog budget

En al helemaal voor iets als laminaat*.
Je mag het mij dus geven, maar ik krijg het niet op.
En dan spaar ik dus liever 75 % of maak je er maar een ander blij mee.
*Het wordt misschien anders als ik allemaal stenen tegels nodig heb voor het hele huis.
En die ook nog gelegd moeten worden door een professional.
wissewis wijzigde dit bericht op 05-09-2020 18:18
15.38% gewijzigd
Is dit nu later?

zaterdag 5 september 2020 om 18:18
Wissewis schreef: ↑05-09-2020 18:14Maar waarom zou je continu willen veranderen?
Zelfs als ik zo'n windlicht bij Action* zou kopen is het ook wel de bedoeling dat het voor de eeuwigheid - of liefst toch een paar jaar - is.
En dat het niet buitengaat tenzij het kapot is of uit elkaar valt.
*Ik wil niet dood gevonden worden bij Action, dus sowieso kom ik daar nagenoeg nooit.
Zulke spullen komen dus meestal van Blokkker of Casa.
Casa vind ik best een leuke winkel. Daar gingen wij vroeger altijd even kijken als we in Gent waren. Tegenwoordig hier ook te vinden.
zaterdag 5 september 2020 om 18:21
Ik heb het windlicht-probleem overigens eigenlijk anders opgelost
.
Ik heb eigenlijk een takke-hekel aan zulke prullerijen.
En geef er geen geld aan uit.
Maar mijn schoonbroer blijkbaar wel. Die heeft het ons ooit als Kerst-cadeau gegeven.
Voor de fun wordt het ding 1 of 2 keer per jaar gebruikt "omdat we het nu toch hebben".
Dat onding zal dus wel nooit verslijten en nog 30 jaar quasi ongebruikt op mijn terras staan.
(In huis komt het niet
.)

Ik heb eigenlijk een takke-hekel aan zulke prullerijen.
En geef er geen geld aan uit.
Maar mijn schoonbroer blijkbaar wel. Die heeft het ons ooit als Kerst-cadeau gegeven.
Voor de fun wordt het ding 1 of 2 keer per jaar gebruikt "omdat we het nu toch hebben".
Dat onding zal dus wel nooit verslijten en nog 30 jaar quasi ongebruikt op mijn terras staan.
(In huis komt het niet

Is dit nu later?

zaterdag 5 september 2020 om 18:26
Ik ben helemaal niet van het veranderen. Als ik iets ècht mooi vind, helemaal mijn smaak is, zou ik er best een flink bedragje voor willen betalen. Dan blijft het echt jaren in mijn huis staan.
Maar het artikel moet dan wel echt het geld waard zijn. Sommige woonwinkels vragen schandelijke bedragen voor simpele dingen. Er is een woonwinkeltje waar de glazen gebaksbordjes die ook bij Action staan voor het driedubbele bedrag verkocht worden.

anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 05-09-2020 18:28
19.81% gewijzigd
zaterdag 5 september 2020 om 18:27
Ik zou dat serieus dus niet willen. Echt niet.Eindelijkzwanger schreef: ↑05-09-2020 18:14Er staat niet dat je een cheque krijgt of wint om mee te doen wat je wil.
Er staat dat je een cheque krijgt twv 15.000 voor een vloer.
Dan is het raar om te zeggen dat je daar een keuken voor koopt.
Of er een vloer van kopen voor een buurtcentrum in een achterstandswijk ofzo.
Ik vind dat idiote investeringen in een huis, iets waar ik me onprettig bij/door zou voelen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zaterdag 5 september 2020 om 18:30
Ik zou wederom kiezen voor mijn whitewash eikenlook Ikealaminaatvloer met uv filter.Eindelijkzwanger schreef: ↑05-09-2020 18:23Er staat toch ook niet dat je het op moet maken moeilijk he lezen.
Het ligt al 6 zomers te bakken in de zon en is nog als nieuw terwijl veel mensen met een spuugdure vloer nu met verbleekte toestand zitten waar het patroon uit weg is.

zaterdag 5 september 2020 om 18:31
Eindelijkzwanger schreef: ↑05-09-2020 17:21Meer mensen betekent niet dat het voor iedereen geldt.
Maar ik denk dat veel mensen een kwantumlaminaatje hebben omdat er geen andere opties zijn. Geef je ze een cheque voor 15.000 voor de vloer dan gaan ze ook in andere winkels kijken. Niet iedereen want er zullen ook mensen zeggen mijn kwantumlaminaatje is het mooiste wat ik kan bedenken.
Ik heb een laminaatvloer van een vloerenwinkel. Best goede kwaliteit en mooi (ik had liever echt hout gehad) en die heb ik gekozen op hufterproof-eigenschappen. Kleinkinderen, honden alles moet kunnen.
Op een prachtige vloer van 15000 euro durf ik niet te leven.
Op de bovenverdieping ligt laminaat van Ikea. Prima spulletje en voldoet heel goed boven.
zaterdag 5 september 2020 om 18:33
Bij mij zit er een Casa tegenover de Xenos. Nou is Casa ook nog niet eens zo'n dure winkel als jij bedoelt, maar ze verkopen er deels dezelfde spullen, alleen zijn ze bij de Casa veel duurder!herfstappeltaart schreef: ↑05-09-2020 18:26Ik ben helemaal niet van het veranderen. Als ik iets ècht mooi vind, helemaal mijn smaak is, zou ik er best een flink bedragje voor willen betalen. Dan blijft het echt jaren in mijn huis staan.
Maar het artikel moet dan wel echt het geld waard zijn. Sommige woonwinkels vragen schandelijke bedragen voor simpele dingen. Er is een woonwinkeltje waar de glazen gebaksbordjes die ook bij Action staan voor het driedubbele bedrag verkocht worden.![]()
.

zaterdag 5 september 2020 om 18:35
Welke dezelfde spullen bedoel je? Als Blokker? Het is ook net zoiets, alleen een beetje ander assortiment vond ik altijd in Gent. Vond dat ze wel leuke schaaltjes hadden enzo.

zaterdag 5 september 2020 om 18:38
Ik moet zeggen dat ik er al heel lang niet geweest ben hoor, maar in Gent vond ik het altijd leuk om te kijken. Heb er toen leuke schaaltjes gekocht die ik hier bij Blokker of Xenos nog niet had gezien. Kan best dat het nu allemaal één pot nat is.

zaterdag 5 september 2020 om 18:57
Ik wil juist niet snel weer veranderen. Ik wil iets moois van goede kwaliteit en dan wil ik het ook laten staan tot het bij wijze van spreken uit elkaar valt of ik het ergens anders in huis weer kan gebruiken. Zo heb ik 7 jaar geleden behoorlijk dure sierkussens gekocht voor op de bank. Dit jaar zag ik andere hele mooie en wilde ik ook wel eens wat andere kleuren in de woonkamer, maar ik heb ze pas gekocht toen ik een andere bestemming voor de eerste kussens had gevonden. Twee zijn er blijven liggen omdat ze bij de nieuwe pasten, twee liggen bij mijn dochter op bed en eentje heb ik een andere hoes om gedaan die ik nog had en die gebruik ik ‘s zomers buiten en ‘s winters op ons bed (uiteraard goed gewassen). Ik gooi echt niks weg omdat ik iets nieuws wil, eigenlijk gebruik ik alles echt heel lang.

zaterdag 5 september 2020 om 19:00
pamelacourson schreef: ↑05-09-2020 18:57Ik wil juist niet snel weer veranderen. Ik wil iets moois van goede kwaliteit en dan wil ik het ook laten staan tot het bij wijze van spreken uit elkaar valt of ik het ergens anders in huis weer kan gebruiken. Zo heb ik 7 jaar geleden behoorlijk dure sierkussens gekocht voor op de bank. Dit jaar zag ik andere hele mooie en wilde ik ook wel eens wat andere kleuren in de woonkamer, maar ik heb ze pas gekocht toen ik een andere bestemming voor de eerste kussens had gevonden. Twee zijn er blijven liggen omdat ze bij de nieuwe pasten, twee liggen bij mijn dochter op bed en eentje heb ik een andere hoes om gedaan die ik nog had en die gebruik ik ‘s zomers buiten en ‘s winters op ons bed (uiteraard goed gewassen). Ik gooi echt niks weg omdat ik iets nieuws wil, eigenlijk gebruik ik alles echt heel lang.
Ik ook. Ik ben ook wel een beetje een rare op dit gebied. Als er iets in mijn interieur verandert heb ik weken nodig om er aan te wennen. My home is my castle...Niet teveel veranderen aan mijn veilige hol.