Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 5 september 2020 om 14:04
Ja ik ook.
Je zal maar de eerste keer bij een date thuis komen en daar dit aantreffen. Ik zou gelijk rechtsomkeert maken denk ik.
Gelukkig heb ik dit nog nooit in het echt gezien.
This is an unacceptable timeline

zaterdag 5 september 2020 om 14:06
pearle schreef: ↑05-09-2020 09:15Er staan zeker mooie dingen tussen,
Ben je wel eens bij de Pagter Antique in Middelburg geweest?
Die winkel...niet allemaal mijn stijl hoor, maar al die leuke hoekjes, opkamertjes, zoldertjes en tuinhuisjes, heerlijk om in rond te dwalen
Tip: neem een goedgevulde beurs mee.
Ik heb er ooit een oude sidetable gekocht, echt heel leuk. De winkel is ook al leuke om ideetjes op te doen
Vind ik ook een prachtige winkel. Uiteraard lang niet alles is mijn smaak maar de sfeer wel hoor. Heerlijk. Alleen.....alles is zo groot....en mijn huis is maar klein

Ik krijg trouwens de indruk dat onze smaken aardig overeen komen.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 05-09-2020 15:27
5.03% gewijzigd
zaterdag 5 september 2020 om 14:11

zaterdag 5 september 2020 om 15:03
Ik ook! Ik heb verschillende kransen in huis en tuin. Van takken en wortelmateriaal. Allemaal echt , natuurlijk spul, geen kunst.

zaterdag 5 september 2020 om 15:05
Sjulia schreef: ↑05-09-2020 10:44Als ik mijn schoonzus en broer in de weer zie met hun 4 kinderen denk ik niet dat ze heel veel zin en tijd hebben om een zelfgemaakte krans te gaan knutselen. Huilende baby in de achtergrond, kinderen die helemaal geen zin hebben in geknutsel.. De kinderen vinden het dan toch ook veel leuker om naar een grote speeltuin te gaan oid. Vind het persoonlijk ook een beetje truttig. Zoals bloemschikken. Misschien dat het 20 jaar geleden leuk was, maar dat past toch helemaal niet in de moderne tijd? En wie let daar nou op? Je koopt toch ook je koekjes i.p.v. dat je ze zelf bakt?![]()
Wat een rare aannames. Ik bak ook wel eens koekjes hoor. Leuke bezigheid en lekker ook nog. Dan maar truttig (dat is trouwens ook maar een mening natuurlijk

zaterdag 5 september 2020 om 15:19
Heiterundsanft schreef: ↑04-09-2020 22:51Modern vind ik vreselijk. Ik hou van oud, en hout. Van bordeauxrood en wijnrood gecombineerd met ergens een oudroze en oranje en paars accent, en een hele voorzichtige bijna niet op te merken rand van goud. Van fluwelen gordijnen en zachte kussens. Een hoerenkast met een bank waarin je echt wegzakt en waarin je verdwaald en een enorme boekenkast. Van herfstkleuren,warme kleuren, krullende meubelen, veel spiegels en van die oude eikenhouten kasten.
Mijn kinderen hebben wel eens, na de zoveelste herinrichting gezegd dat het hier net een oud spookhuis is doordat je bij binnenkomst van de kamer direct in de spiegel kijkt waarin een oneindig iets waarin wat donkers schuilhoud terugkijkt.
Het lijkt me super sfeervol bij jou binnen!

zaterdag 5 september 2020 om 15:20
@Sjulia: weet je dat kinderen soms het gezellige gekneuter met knutselspullen aan de eettafel heel fijn vinden? Het geeft een huiselijk, geborgen gevoel en ze kunnen er bij uitrusten van de veelal hectische dagen.
In tegenstelling tot het eeuwige geren en gevlieg in speeltuinen en wat dies meer zij.
In tegenstelling tot het eeuwige geren en gevlieg in speeltuinen en wat dies meer zij.
zaterdag 5 september 2020 om 15:23
Ik zie ineens een keurig stel met rooie oortjes over de snelweg richting de vuilstort rijden.
Sommige dingen vallen gewoon echt niet uit te leggen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

zaterdag 5 september 2020 om 15:36
Huh? Ben je nou serieus dat je denkt dat niemand koekjes bakt?Sjulia schreef: ↑05-09-2020 10:44Als ik mijn schoonzus en broer in de weer zie met hun 4 kinderen denk ik niet dat ze heel veel zin en tijd hebben om een zelfgemaakte krans te gaan knutselen. Huilende baby in de achtergrond, kinderen die helemaal geen zin hebben in geknutsel.. De kinderen vinden het dan toch ook veel leuker om naar een grote speeltuin te gaan oid. Vind het persoonlijk ook een beetje truttig. Zoals bloemschikken. Misschien dat het 20 jaar geleden leuk was, maar dat past toch helemaal niet in de moderne tijd? En wie let daar nou op? Je koopt toch ook je koekjes i.p.v. dat je ze zelf bakt?![]()

zaterdag 5 september 2020 om 15:57
En OT: wat ik ook echt heel lelijk vind zijn die beeldjes die je vroeger (en misschien nu nog steeds?) in de Jordaan veel zag. Van die porseleinen vazen met bloemetjes eraan van het zelfde materiaal, ook dit soort hondjes van porselein. In wit met pastelkleuren. Echt verschrikkelijk. In woonwagens zie je ze ook vaak.
Nel Veerkamp-stijl.
Nel Veerkamp-stijl.
zaterdag 5 september 2020 om 16:13
Maar stel je komt voor het eerst kennis maken bij je schoonouders, en dan staat er zo een tafel. Zit je daar dan.

zaterdag 5 september 2020 om 16:21
herfstappeltaart schreef: ↑05-09-2020 15:20@Sjulia: weet je dat kinderen soms het gezellige gekneuter met knutselspullen aan de eettafel heel fijn vinden? Het geeft een huiselijk, geborgen gevoel en ze kunnen er bij uitrusten van de veelal hectische dagen.
Mijn kinderen vinden dat inderdaad fantastisch. In het bos helpen zoeken naar mooie takken, bladeren, dennenappels, eikeltjes, kastanjes etc.
Koekjes bakken daarentegen vinden ze geen reet aan.
zaterdag 5 september 2020 om 16:22
herfstappeltaart schreef: ↑05-09-2020 15:57En OT: wat ik ook echt heel lelijk vind zijn die beeldjes die je vroeger (en misschien nu nog steeds?) in de Jordaan veel zag. Van die porseleinen vazen met bloemetjes eraan van het zelfde materiaal, ook dit soort hondjes van porselein. In wit met pastelkleuren. Echt verschrikkelijk. In woonwagens zie je ze ook vaak.
Nel Veerkamp-stijl.
Begint weer helemaal in te raken, vooral die hondjes, en eenden noem maar op. porseleinen boekensteunen. Mijn oma had ze ook, en ik zie ze nu weer terug komen als ik youtubers kijk.
zaterdag 5 september 2020 om 16:24
Zeker, maar met 2 in de luiers erbij is zoiets organiseren al gauw hectisch. Vooral als ze nog zo jong zijn en ze met alles hulp nodig hebben (maar die hulp niet willen accepteren) En dat mensen af en toe koekjes bakken: duh. Maar niet elke dag dus.herfstappeltaart schreef: ↑05-09-2020 15:20@Sjulia: weet je dat kinderen soms het gezellige gekneuter met knutselspullen aan de eettafel heel fijn vinden? Het geeft een huiselijk, geborgen gevoel en ze kunnen er bij uitrusten van de veelal hectische dagen.
zaterdag 5 september 2020 om 16:32
Vind ik wel mee vallen. Ook kinderen van een jaar of 2/3 vinden knutselen leuk. En dat hoeft echt niet een perfect knutselwerk te worden dat je in een museum kan zetten. Vaak zijn ze sowieso wel met een halfuurtje er weer klaar mee. Je maakt het in je hoofd ingewikkelder dan het is. En nee, knutselen doe je ook niet élke dag. Duh.
zaterdag 5 september 2020 om 16:33
Sjulia, bij mij staat de oven dagelijks aan, voor koekjes, cakes, brood, pizza, ovenschotels, quiches en noem maar op. Dat was ook zo toen de kinderen nog in de luiers waren. Ik maak vrijwel alles zelf. En knutselen met de kinderen was inderdaad chaotisch, want ik had er meestal ook nog een paar van de buren of vrienden zitten. Nooit over nagedacht of dat organisatorisch lastig was, deed ik gewoon. En de kinderen in de luiers zaten er gewoon bij in de kinderstoel. Of lagen in de box, of op de vloer.
In jouw ogen zal ik wel ubertruttig zijn, met mijn zelfgemaakte frutsels, zelfgemaakte baksels. Maakt me niet uit, vind ik totaal onbelangrijk. Wat jij met je tijd doet is jouw zaak, maakt me ook niet uit. Maar je hoeft toch niet zo laatdunkend te doen over mensen die het anders doen of vinden dan jij?
In jouw ogen zal ik wel ubertruttig zijn, met mijn zelfgemaakte frutsels, zelfgemaakte baksels. Maakt me niet uit, vind ik totaal onbelangrijk. Wat jij met je tijd doet is jouw zaak, maakt me ook niet uit. Maar je hoeft toch niet zo laatdunkend te doen over mensen die het anders doen of vinden dan jij?
zaterdag 5 september 2020 om 16:37
Ik ken weinig kinderen die knutselen nog echt leuk vinden. Kleuren willen ze weleens hier, maar ze zullen een seizoentafel niet zo boeiend vinden gok ik. Niet met de kinderen waar ik op pas. In ieder geval ging het me meer om het onzinnige dat het zelf gemaakt moest zijn allemaal, dat is nogal ouderwets en mieperig. Heel hautain allemaal.