Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

zondag 6 september 2020 om 11:03
Eerst bepalen welke stijl je wilt en van daaruit gaan zoeken.
Ik wilde jaren 30 stijl en ben tot mijn verbazing geslaagd bij Ikea en de Kwantum, dus echt duur hoeft het niet te zijn, als je maar weet wat je wilt.
zondag 6 september 2020 om 11:09
zondag 6 september 2020 om 11:10
Nou, dat dus. Jaren '30.

zondag 6 september 2020 om 11:13
In de woonkamer richting ramen hangt een melkglas gestreepte schaal aan een stokkie met kap, typisch jaren 30, en boven de eettafel hangt een, meer art decolamp, met twee schalen in melkglas.

zondag 6 september 2020 om 11:17

zondag 6 september 2020 om 11:21
Zo een lamp vind ik ook mooi
https://www.lampen24.nl/oil-lantern-han ... lsrc=aw.ds

zondag 6 september 2020 om 11:22
Nou, wat let je?VGM1980 schreef: ↑06-09-2020 11:21Zo een lamp vind ik ook mooi
Edit: Oh ja, je man.

anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 06-09-2020 11:23
4.55% gewijzigd
zondag 6 september 2020 om 11:22
lindaatje1900 schreef: ↑06-09-2020 11:19Ik vind de warme sfeerverlichting (soort oranjeachtig licht) met grote bollen ook erg leuk.
Ik weet niet welke je bedoeld, maar mijn man is dol op de lampen van Ikea. 1 grote bol, van buiten wit, en als je aan een koordje
trekt dan zijn ze van binnen goud (of zilver). Ik vind ze het te kamper-achtig.

zondag 6 september 2020 om 11:23

zondag 6 september 2020 om 11:24
zondag 6 september 2020 om 11:24
Leuke lamp Cateautje!
Wij hebben boven de eettafel een industriële wandlamp die je kunt uittrekken. Verder geen plafondlamlen. We hebben 2 grote staande lampen die verstelbaar zijn. Die hebben we bijna nooit aan. Een schemerlampje aan de wand, een op bijzettafeltje en een in de vensterbank. En momenteel savonds weer kaarsjes aan.
Verder zitten er hier overal inbouwspotjes maar die hebben we hoogstzelden aan. Alleen als we even heel veel licht nodig hebben.
Wij hebben boven de eettafel een industriële wandlamp die je kunt uittrekken. Verder geen plafondlamlen. We hebben 2 grote staande lampen die verstelbaar zijn. Die hebben we bijna nooit aan. Een schemerlampje aan de wand, een op bijzettafeltje en een in de vensterbank. En momenteel savonds weer kaarsjes aan.
Verder zitten er hier overal inbouwspotjes maar die hebben we hoogstzelden aan. Alleen als we even heel veel licht nodig hebben.