Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zondag 6 september 2020 om 15:18
Heb jij toevallig glas in lood?

Ik heb wat oude modeplaten hangen en ik zoek nog iets moois voor bij de eettafel. Maar ik heb zeer weinig muur waar überhaupt iets kan hangen.
zondag 6 september 2020 om 15:23
zondag 6 september 2020 om 15:28
Nee TL lampen vind ik nergens mooi en prettig. Zelfs niet in een schuur.
Zenza lamp vind ik mooi, maar past niet bij mijn huis en inrichting.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

zondag 6 september 2020 om 15:31
zondag 6 september 2020 om 15:35
Ik heb ooit eens een bruiloft gehad in Spanje, en de enige verlichting in het feestzaaltje waren TL-lampen. Maar dat schijnt daar best wel normaal te zijn?
Ik zag zojuist op Twitter deze foto van Barbra Streisand en ik moest meteen aan dit topic denken.

(Van https://twitter.com/BarbraStreisand/sta ... 8876946435 )
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
zondag 6 september 2020 om 15:44
Mijn tamme grasparkiet mag iedere avond uit zn kooi om te spelen en te vliegen. Als hij het zat is gaat hij zelf weer terug in zn kooi.
Hij zit altijd tevreden en vrolijk te pruttelen. Zowel in als buiten zn kooi.
Wat is daar zielig aan?
zondag 6 september 2020 om 15:51
Deze stoelen lijken mij nog ergere stofnesten dan die eerder geposte stoelen in dit topic. Dit is niet eens goed wasbaar denk ik, en t sleept over de grond. Hopelijk kan het rokje makkelijk van de stoel gehaald worden.Serengeti schreef: ↑06-09-2020 15:35Ik heb ooit eens een bruiloft gehad in Spanje, en de enige verlichting in het feestzaaltje waren TL-lampen. Maar dat schijnt daar best wel normaal te zijn?
Ik zag zojuist op Twitter deze foto van Barbra Streisand en ik moest meteen aan dit topic denken.Haar stoelen hebben ook rokjes aan.
zondag 6 september 2020 om 15:56
Verschrikkelijk!!!Serengeti schreef: ↑06-09-2020 15:35Ik heb ooit eens een bruiloft gehad in Spanje, en de enige verlichting in het feestzaaltje waren TL-lampen. Maar dat schijnt daar best wel normaal te zijn?
Ik zag zojuist op Twitter deze foto van Barbra Streisand en ik moest meteen aan dit topic denken.Haar stoelen hebben ook rokjes aan.
Wat betreft het licht: in Noord-Europa houdt men over het algemeen meer van geel licht (gezellig) en in het zuiden van wit. Ook in Zuid-Amerika geloof ik. Dan zal het wel kouder lijken of zo. Vandaar dat je daar ook vaak ongezellig licht in restaurants en dergelijken hebt.
zondag 6 september 2020 om 16:01
Ik heb ook nog een grote kale (witte) muur waar ik wat wil ophangen maar ik weet niet wat. Aan de overkant (groene muur) heb ik al een paar (witte) planken aan de muur met foto lijstjes en planten erop. Dat is het enige wat ik kon bedenken wat ik leuk vind. Grote canvas foto’s vind ik niet zo leuk. En een schilderij van een bloem oid doet me ook niks. Niemand hier met leuke tips?
zondag 6 september 2020 om 16:03
pamelacourson schreef: ↑06-09-2020 15:56Verschrikkelijk!!!
Wat betreft het licht: in Noord-Europa houdt men over het algemeen meer van geel licht (gezellig) en in het zuiden van wit. Ook in Zuid-Amerika geloof ik. Dan zal het wel kouder lijken of zo. Vandaar dat je daar ook vaak ongezellig licht in restaurants en dergelijken hebt.
Ah okay. Ik wist dat niet, maar het klinkt zo best logisch.
Ik denk dat Barbra wel een huishoudster (huishoudsters) heeft die de rokjes van de stoelen ontstoffen.
Mijn katten zouden die stoelen ook wel leuk vinden, vermoed ik. Net als haar hond. (Maar ik niet.)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

zondag 6 september 2020 om 16:05
Een mooie uitvergrote zelfgemaakte foto?Sjulia schreef: ↑06-09-2020 16:01Ik heb ook nog een grote kale (witte) muur waar ik wat wil ophangen maar ik weet niet wat. Aan de overkant (groene muur) heb ik al een paar (witte) planken aan de muur met foto lijstjes en planten erop. Dat is het enige wat ik kon bedenken wat ik leuk vind. Grote canvas foto’s vind ik niet zo leuk. En een schilderij van een bloem oid doet me ook niks. Niemand hier met leuke tips?
Hangplanten?
Eén of ander verzameling die je vanaf nu gaat aanleggen?

zondag 6 september 2020 om 16:06
Barb heeft uit principiële overwegingen geen huishoudelijk personeel.

zondag 6 september 2020 om 16:07
Leeg laten. Waarom moet er op iedere muur iets hangen? Juist leuk zo'n lege muur.Sjulia schreef: ↑06-09-2020 16:01Ik heb ook nog een grote kale (witte) muur waar ik wat wil ophangen maar ik weet niet wat. Aan de overkant (groene muur) heb ik al een paar (witte) planken aan de muur met foto lijstjes en planten erop. Dat is het enige wat ik kon bedenken wat ik leuk vind. Grote canvas foto’s vind ik niet zo leuk. En een schilderij van een bloem oid doet me ook niks. Niemand hier met leuke tips?
zondag 6 september 2020 om 16:12
zondag 6 september 2020 om 16:12
Op zolder liggen nog wel al mijn oude my little pony’s..

zondag 6 september 2020 om 16:13
My little pony's? Ik zeg doen!
Ik heb 15 jaar een kale witte muur gehad en nu er van alles hangt vind ik het veel leuker, knusser en gezelliger.

zondag 6 september 2020 om 16:45
Of zoiets, ik heb er twee naast elkaar op een witte muur, in het wit.
https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/ ... gIVbPD_BwE
https://www.maisonsdumonde.com/NL/nl/p/ ... gIVbPD_BwE
zondag 6 september 2020 om 16:48
zondag 6 september 2020 om 17:03
[/quote]
Wij hebben Syrische buren gehad. Die hadden een neonlamp in de woonkamer. Zij begreep de verlichting hier in de huizen totaal niet. Ze zou er depressief van worden zei ze van dat sfeerlicht.....
[/quote]
Wij hebben Syrische buren gehad. Die hadden een neonlamp in de woonkamer. Zij begreep de verlichting hier in de huizen totaal niet. Ze zou er depressief van worden zei ze van dat sfeerlicht.....