Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
donderdag 24 september 2020 om 16:22
donderdag 24 september 2020 om 16:25
Hans is een hetero man. Die hebben doorgaans geen geurkaarsen, kussentjes, fotolijstjes (met wat erin eigenlijk?), schaaltjes met hapjes en andere prullaria. Zo jaag je die date wel snel de deur uit. Planten zijn goed, de rest niet.
donderdag 24 september 2020 om 16:27
Een kleurig kleed en kleurrijke kussens vind ik ook prima kunnen.Knuddestudder schreef: ↑24-09-2020 16:25Hans is een hetero man. Die hebben doorgaans geen geurkaarsen, kussentjes, fotolijstjes (met wat erin eigenlijk?), schaaltjes met hapjes en andere prullaria. Zo jaag je die date wel snel de deur uit. Planten zijn goed, de rest niet.
donderdag 24 september 2020 om 16:47
Hans, ik zou wat leuke planten neer zetten her en der en eventueel iets aan de muur wat jij zelf mooi of gaaf vindt. Ingelijste poster kan ook.
een heteroman met kussentjes, geurkaarsen, fotolijstjes, fleurige schaaltjes zou ik ook denken dat ik bij de verkeerde date ben beland.
een heteroman met kussentjes, geurkaarsen, fotolijstjes, fleurige schaaltjes zou ik ook denken dat ik bij de verkeerde date ben beland.
donderdag 24 september 2020 om 16:47
Ja tuurlijk, als het maar niet kneuterig of verwijfd is. Je moet je ook niet anders voordoen dan je bent. Hans heeft geen verstand van inrichting. Prima, dan hoeft ie alleen maar te zorgen dat het schoon en opgeruimd is. Als die date dat ziet weet ze wat voor soort man hij is en dat is goed. Misschien knapt ze af, misschien denkt ze "haha, een echte kerel", misschien vindt ze het vooruitzicht om haar steentje bij te dragen leuk (mocht het serieus worden), misschien is ze zelf ook praktisch ingesteld en waardeert ze zijn inrichting juist wel. Maar een type als Hans moet je geen tips geven om zijn kamer vol te gooien met niksige prullaria, dat past niet bij hem en de doorsnee kerel.Elizabethie schreef: ↑24-09-2020 16:27Een kleurig kleed en kleurrijke kussens vind ik ook prima kunnen.
donderdag 24 september 2020 om 16:51
Hoeft ook niet, bij de single hetero mannen waar ik in huis ben geweest, was het vooral zoals Hans het heeft. Gewoon meubels zonder poespas. Soms 1 of 2 grote planten en dat was het. Op tafel onderzetters/bierfiltjes.
Wat hierboven al zei, als het maar schoon is. Ben wel eens bij mannen geweest waarbij de afwas tot aan het plafond stond in een bruin sopje dat al helemaal koud was. Of een wc dat stonk naar pis. Dat was voor mij wel een afknapper.
Rommelig vind ik ook niet erg, zolang als het maar geen troep is. Dus geen stapels post ergens neergetyft en tafels en aanrecht leeg.
Wat hierboven al zei, als het maar schoon is. Ben wel eens bij mannen geweest waarbij de afwas tot aan het plafond stond in een bruin sopje dat al helemaal koud was. Of een wc dat stonk naar pis. Dat was voor mij wel een afknapper.
Rommelig vind ik ook niet erg, zolang als het maar geen troep is. Dus geen stapels post ergens neergetyft en tafels en aanrecht leeg.

donderdag 24 september 2020 om 17:00
Hans, neem één ding van mij aan, gooi er geen grote bedragen tegenaan, want je weet nooit hoe het tij het schip keert, dus als je het wat leuker wil maken, doe dan rustig aan en als je geen planten gewend bent, begin daar dan ook niet aan, want je moet ze wel in leven houden en dat moet je liggen.Knuddestudder schreef: ↑24-09-2020 16:22Plaatjes weggelaten wegens pijn aan ogen. Wat een toppunt van armetierigheid zeg. Voor een vrouw al erg, laat staan voor een kerel.
Als het netjes en schoon bij je is hoef je in feite niets te doen, als ze blijft, dan doet zij dat wel.
Ik hoop dat ze lekker kan zoenen hans. Heel veel plezier gewenst.
donderdag 24 september 2020 om 17:13
donderdag 24 september 2020 om 17:51
donderdag 24 september 2020 om 17:58
Wilde je niet je handen voor je oren doen, en hard lalala zingen toen ze dat vertelden?nausicaa schreef: ↑24-09-2020 17:51Ik vrees dat ik mijn eigen huis binnenkort vreselijk zou vinden. De kopers zijn eergisteren geweest, en ze gaan echt alles zo veranderen als hier vreselijk wordt gevonden. De originele jaren 30 deuren er uit en vervangen voor stalen deuren en zo. Gelukkig woon ik er dan niet meer.

donderdag 24 september 2020 om 18:52
pejeka schreef: ↑24-09-2020 13:59Yes! De Bimbobox! Als kind vond ik het prachtig als ik met mijn moeder bij V&D kwam. Destijds (eind jaren '60) moest je er een dubbeltje in doen, ik keek mijn ogen uit!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... mbobox.jpg
Ja die, wat leuk!

donderdag 24 september 2020 om 19:19
Kamerplanten.eenzamehans schreef: ↑24-09-2020 14:54Hallo Dames,
Beetje doorgelezen dit topic. Ik heb geen verstand van inrichten en hoe het gezellig maken. Las hier iets over mannen die inrichten door te kijken wat heb ik nodig en dat was het. Zo heb ik het gedaan. Verder niks. Mijn inrichting nu, gebroken witte muren, lichteiken laminaat. Vooral houtkleurige meubels, een donkerbruine boekbank, zandkleurige of beige gordijnen geen idee wat de kleur is. Overgenomen.
Dus mijn vraag hoe maak ik het gezellig? Ik ben aan het daten en ze komt volgende week naar mijn huis. Wil haar niet afschrikken. Gaat me voor nu alleen om de woonkamer.
2 grote en hier en daar wat kleintjes. Bij een tuincentrum kun je ze ook in potten laten zetten.

https://www.vakervrolijk.nl/makkelijke- ... e-vingers/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 24 september 2020 om 19:22
Nekschot gevennausicaa schreef: ↑24-09-2020 17:51Ik vrees dat ik mijn eigen huis binnenkort vreselijk zou vinden. De kopers zijn eergisteren geweest, en ze gaan echt alles zo veranderen als hier vreselijk wordt gevonden. De originele jaren 30 deuren er uit en vervangen voor stalen deuren en zo. Gelukkig woon ik er dan niet meer.
donderdag 24 september 2020 om 19:25
Ja hè.... Maar mag ik even wachten tot ze de koopsom over gemaakt hebben

Ze wilden met hun klusser komen, ik vroeg me al af wat ze wilden gaan doen, want echt grote dingen zijn onlogisch in dit huis. Ik dacht misschien keuken of badkamer of zo. Die zijn echt nog heel erg prima en niet ouderwets, maar het kan je smaak niet zijn. Maar deze had ik even niet aan zien komen. Ik heb echt nog paneeldeuren met kozijnen met randjes en zo.
donderdag 24 september 2020 om 19:27
Daar gaan ze spijt van krijgen. Maar ja, dan is het te laat.nausicaa schreef: ↑24-09-2020 19:25Ja hè.... Maar mag ik even wachten tot ze de koopsom over gemaakt hebben?
Ze wilden met hun klusser komen, ik vroeg me al af wat ze wilden gaan doen, want echt grote dingen zijn onlogisch in dit huis. Ik dacht misschien keuken of badkamer of zo. Die zijn echt nog heel erg prima en niet ouderwets, maar het kan je smaak niet zijn. Maar deze had ik even niet aan zien komen. Ik heb echt nog paneeldeuren met kozijnen met randjes en zo.

vrijdag 25 september 2020 om 09:10
Deze vind ik wel heel stoer maar geen idee of het in je budget past: https://www.kwantum.nl/vloer/vloerklede ... 73-0171174eenzamehans schreef: ↑25-09-2020 08:56Bedankt voor de tips. Schoon is het wel altijd. Planten ga ik halen.
Iemand nog voorbeeld van een vloerkleed? Welke kleur en type. Hen er echt geen kijk.op
En nog meer levends: een schaal appels of mandarijnen of citroenen op een tafel. Of noten. Als het maar ‘leeft’. Net als bloemen en planten.

vrijdag 25 september 2020 om 09:46
Kwantumeenzamehans schreef: ↑25-09-2020 08:56Bedankt voor de tips. Schoon is het wel altijd. Planten ga ik halen.
Iemand nog voorbeeld van een vloerkleed? Welke kleur en type. Hen er echt geen kijk.op
https://www.kwantum.nl/catalog?location ... %3d0171442
Paar kussens op je bank die bij het kleed passen, ook Kwantum.

vrijdag 25 september 2020 om 09:47
Daar (vloerkleed) kunnen we je echt geen tips over geven als we niet weten hoe de kamer eruit ziet.eenzamehans schreef: ↑25-09-2020 08:56Bedankt voor de tips. Schoon is het wel altijd. Planten ga ik halen.
Ga niet halsoverkop geld uitgeven aan iets wat misschien niet past én wat je zelf anders niet zou aanschaffen.
Planten zijn wat gemakkelijker.
Maak anders met de telefoon wat foto’s van je kamer en ga daarmee naar een plantenzaak of tuincentrum. Dan kunnen ze je vast goed advies geven. Zelfs één plant kan al verschil maken.