Interieurideeën voor klein wonen?

21-01-2011 14:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijd geleden heb ik hier een topic gezien met ideeën voor klein wonen, maar ik kan m niet meer vinden.

Iemand een idee over welk topic ik het heb? Of heeft iemand ideeën van sites over klein wonen ter inspiratie?

Dank alvast!
dat is ook waar Schouderklopje, ik vind dat Ikea hele leuke en handige opbergsystemen heeft.

Maar van een showroom met daarin een 'huis' van 40m2, waar ze in de slaapkamer ruimte hebben voor een entresol en daarop nog kasten van 2 m hoog, dat schoot iets verkeerd bij mij.
Die opbergzakken voor aan bijvoorbeeld de badkamerdeur. Die zoek ik al heel erg lang. Waar koop je die dan??
Ik heb het ding van Ikea (type is Lidan). Dit is een soort gebroken wit gehaakt katoen, alleen dan geschikt voor natte ruimtes. Hij valt bij mij echt weg tegen de deur (die ook off wit is) en er kan lekker veel in.

Je hebt van diezelfde serie ook manden. Er staan er 2 bij dochter op haar kamer voor speelgoed en er staat er eentje standaard op de trap om die rondslingerende troepjes in te doen. En dan neem ik die mand zo eens per dag/twee dagen mee naar boven en verwerk ik de inhoud. Het is gewoon een nette neutrale mand die niet opvalt.
Wow Starshine, een entresol, dat had ik wel willen zien. Die ikea waar ik altijd heenga (Duiven) is onderhand zo voorspelbaar en saai vind ik.

Maar voor kleine practische oplossingen is Ikea inderdaad wel echt handig.

Ik zat nog even verder te brainstormen TO:

als je geen grote ruimte hebt, is het handig om opklapkrukken te hebben. Dat hoeven dus geen stoelen te zijn, maar krukjes. Wederom had Ikea daar handige exemplaren van, maar die zijn helaas uit de handel.

Waarom ik krukjes zeg? Omdat je deze als stoel kunt gebruiken, maar ook als bijzettafeltje(s). Bij mij zitten er standaard 2 van die krukjes weggewerkt in mijn bankombouw die niemand dus ziet, tenzij ik het deurtje open doe. Tadaa, tover ik er 2 krukken uit.

Verder is een eettafel die uitschuifbaar is wel heel handig. Meestal zal je 'm in kleine stand hebben. Maar mocht je een keer meer eters hebben, dan is dat geen probleem. Dan trek je gewoon het tafelblad uit.

Voor eht gemak hou ik maar even Ikea aan. Daar ken ik veel producten van uit mijn hoofd en als je snapt wat ik bedoel, dan is het ook makkelijker zoeken buiten deze Zweedse gigant

Dit is een 4 persoons eettafel die je in 3 houttypen hebt. Je kunt hem uitschuiven tot een royale 6 persoons tafel. Met een beetje proppen misschien wel 8 pers.

Ohja, bankje van ikea

Kijk, dit vind ik nou van die grappige Ikea producten. Een zwevende plank (=lekker luchtig) om mooie spulletjes op uit te stallen en dat goed gecombineerd met bergruimte voor spullen die je niet wil zien.

Zet sowieso weinig meubels erin maar wel grote meubels. Weinig grote meubels toont ruimtelijker dan veel kleine....veel mensen maken nogal eens de fout om te kleine dingen te kopen vanwege ruimte gebrek.
hé, dat hangding is inderdaad praktisch. Hoe hang je het aan de deur? Gaat het over de bovenkant of moet ik nog een haak in de deur schroeven?

In het kader van handig: ik heb aan de kapstok een schoenopberger hangen die ik ooit bij de hema gekocht heb. Ik gebruik hem om wanten, sjaals, kniebeschermers, petjes ed. in op te bergen.

Deze op de foto is toevallig ook van ikea, maar dan krijg je een idee.

Hoe je dat hangding ophangt? Tja, je kan het niet goed zien op het plaatje, maar de badkameropbergzak heeft een ophanghaak (lijkt op een kleerhangerhaak). Ik heb van de Ikea ook een ding gekocht wat je over de deur kan hangen (hoef je er geen ophanghaken in te schroeven) en daar hangt de zak aan. Dan passen er ook nog 2 handdoeken naast.

Dit is het ding wat bij mij in verschillende (slaap) kamers aan de deur hangt en waaraan ik dan weer mijn badjas of wat dan ook ophang.

Mijn schoenen staan bij mij hoog op een mooie (steiger) plank boven de deur. Beetje zo'n soort systeem.

Daaronder heb ik leuk elastiek gemonteerd waar ik "vakken" van heb gemaakt. Elk elastieken vak herbergt weer dingen als wanten, sjaals, petjes, paraplu's etc.

Het is niet helemaal hetzelfde elastiek als dit, maar kan geen andere plaatjes vinden

Als je klein woont, is je grootste zorg (althans de mijne) dat je voldoende opbergruimte hebt. Slingerende spullen maken een klein huis al snel (heel) rommelig. Dus besteed echt aandacht aan voldoende slimme practische bergruimte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven