Is de bevalling van onze poes begonnen

03-12-2009 12:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Onze poes is nu 59 dagen zwanger, en vanmiddag kwam ik thuis na een ochtend werken, en nu vind ik overal bloedsporen. Ook net onder haar staart zijn nog wat bloedsporen. Ik heb het hele huis doorgezocht, maar verder niets kunnen vinden. Is dit het begin van de bevalling? En hoelang kan het nu nog duren? Ik zie niet echt actieve weeen o.i.d.....
@ Olive, heb je je kater al eens een half jaar lang op dieetvoer gezet van bijv. Iams? Mijn ervaring hiermee is dat als je het stug volhoudt, niets extra's geeft, en de hoeveelheden aanhoudt zoals voorgeschreven op de zak, dan de kat echt afvalt!
OOOOOOOOOOOOOOOOhhhhh! Zal het nu toch écht beginnen? Don't fool me again.....
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Zolang ze slaapt zijn het geen weeen denk ik.
Als het gaat beginnen zie je het echt aan de moeder. Naar haar achterste steeds kijken, daar wassen/likken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 04 december 2009 @ 11:55:

[...]

Ook al van die enige foto's. Leuke namen ook. Ik ken ook een Fido, leuk. Mooi hoog op de poten, die laatste foto ook zo schattig. Jouw katten zijn ook al zo lief met elkaar. Om te smelten. Voor mij ook de beste beslissing die ik ooit heb gemaakt om voor Bo een speelkameraadje erbij te nemen. Wat een lekker stel samen. Ik zal nooit meer 1 kitten nemen, ik hoop natuurlijk de eerste ontelbare jaren geen andere meer te nemen maar ik raad iedereen aan er 2 te nemen.Klopt MV, Fido is een jaar of 4,5 alleen geweest maar we hebben er op een gegeven moment een maatje voor hem bijgenomen. Fido is een halve Burmees (maar qua karakter helemaal) en omdat we helemaal gevallen zijn voor het ras Burmees kwam er dus een tweede bij: Joepie (een chocoladebruine). Helemaal gek waren ze op elkaar! Helaas is Joep begin dit jaar op 3-jarige leeftijd overleden (bleek HCM te hebben, een hele nare hartziekte, die zich ineens openbaarde) en Fido was daarna zo de kluts kwijt, hij miste zijn maatje verschrikkelijk. Binnen een maand zijn we een zoektocht begonnen naar een klein Burmeesje en dat is dus Puk geworden. Fido weer helemaal blij, wij helemaal blij. En ze zijn idd ook weer de dikste maatjes
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik wacht nog even quasi ongeïnteresseerd af en kijk rond 17.00 h nog wel even.
Filemijntje, als de bevalling echt gaat beginnen wordt ze onrustig en gaat ze idd steeds haar achterste wassen. Nog even geduld denk ik Is het bloeden nou wel opgehouden eigenlijk??
Wat verschrikkelijk zo jong zeg . Maar wat een geluk bij Fido met die nieuwe kleine. Ja de liefde spat er vanaf.

Mijn dieettips;

- dieetvoer bij de dierenarts is erg duur maar je kan dat wel half om half doen met bijv. Royal Canin. En dan bijv. de Light. Dan blijven ze het lekker vinden en niet het idee dat ze op dieet staan.

- ze zijn hier zo gek op het voer van Prins, dat ik het ze niet kan geven want ze eten zich er vierkant rond van. Ik heb nu zo'n zakje van een paar honderd gram gekocht en dat krijgen ze als snoepjes. Helemaal geweldig. En ik gooi de snoepjes iedere keer door de kamer heen per stuk dus dan zijn ze een half uur aan het rennen achter de 'zogenaamde' snoepjes.
Haha, op dit moment zijn de geliefden samen door het huis aan het racen Ze hebben zo'n klein koepeltentje (echt een succes!) en dan zit de ene erin...wiebel wiebel (en dan ritselt dat tentje dus zo leuk) en dan ploft de ander (vanaf de bank) er bovenop. Arme Puk...Fido weegt 7 kilo dus je hoort dan wel eens 'oempf' vanuit die tent
Hahahaha, ik heb zo'n kattentunnel van dat spul. Maar die veert ook zo grappig weer terug dus ze jumpen erop en veren zo weer de lucht in. En die ene is net een vlo, als hij achterna gezeten wordt, dan springt hij meer dan een meter de lucht in onder het rennen en dan weer zo door. Grappig om te zien. En hij is zelf ook gemeen, hij jumpt graag op de andere als ze het niet verwachten. Bo-diving heet het hier. Ongelofelijk dat die andere het niet zien aankomen, je weet na al die maanden toch dat hij om het hoekje zit? Of kijk eens omhoog, hij zit graag hoog en dan zo op ze te springen hihihi.
Lief zijn jullie allemaal

Het gaat wel weer een beetje, begint de goede kant op te gaan, ben in ieder geval in staat hier mee te lezen en me ook met wat andere topics te bemoeien

Filemijntje, ik heb er geen verstand van, want helaas geen katten hier, maar succes!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Ik schuif ook aan, ik zie dat het nog net op tijd is. Blijf je foto's maken?
Oei....poes loopt een tijdje achter me aan, beetje mauiwen, en nu heeft ze zich verstopt in het kleine holletje onder de krabpaal.

Straks krijgt ze daar het eerste kitten......wat dan??
Gewoon lekker bij haar in de buurt blijven nu... en het kan goed zijn dat ze dat plekje uitkiest ja. Kun je haar zien als ze daar inzit?
Als dat plekje te krap is dan komt ze er vanzelf uit want ze moet toch echt een beetje gaan liggen of iets uitgerekt staan om de kittens eruit te krijgen.
Ja, kan haar wel zien....maar ruimte heeft ze voor geen centimeter. En mocht ik wel moeten ingrijpen, dan kan ik er niet bij.....
Oeh, spannend Filemijntje! Hou haar maar in de gaten en tja...katten zijn lekker eigenwijs hè..je zal zien dat ze op een onmogelijk plekje gaat bevallen. Laat haar maar een beetje, je kan de kraamkamer altijd achteraf nog wat verhuizen.
quote:Bianca40 schreef op 04 december 2009 @ 13:11:

Als dat plekje te krap is dan komt ze er vanzelf uit want ze moet toch echt een beetje gaan liggen of iets uitgerekt staan om de kittens eruit te krijgen.Dat denk ik ook wel!
quote:Filemijntje schreef op 04 december 2009 @ 13:12:

Ja, kan haar wel zien....maar ruimte heeft ze voor geen centimeter. En mocht ik wel moeten ingrijpen, dan kan ik er niet bij.....Komt goed, ze regelt het zelf wel om op een ruimere plek te komen. Zorg wel dat het rustig in huis is zodat ze eruit durft te komen.
MV, ik moet trouwens altijd grinniken om jouw motto...ik zie het zo voor me
En waar ze gaat liggen, je kan als de kittens geboren zijn een soort kruik in een handdoek neerleggen. Lege "cola" fles met warm water vullen, handdoek erom en aan de zijkant leggen waar moeder is gaan liggen. En misschien kan je al een handdoek op de verwarming leggen. Als ze geboren zijn moet je ze toch als ze gewassen zijn op een schone handdoek leggen. Dan lekker een warme. Oja desinfecteer je handen voor je de kittens oppakt, of doe het met een klein keukendoekje.
quote:Olijfje_ schreef op 04 december 2009 @ 13:19:

MV, ik moet trouwens altijd grinniken om jouw motto...ik zie het zo voor me Hihihi, ja ik ook. Ik zocht een leuke over katten maar toen ik deze vond dacht ik, ja dat is hem!!! En keer op keer blijkt hij toch zó waar te zijn.
In huis is het lekker rustig. Heb niet eens een radio of zo aan. De postbode is al geweest, en iemand die een pakketje kwam brengen ook. (mams is bang voor de brievenbus en de bel) dus dat moet goedkomen!!
Het wordt wel heel spannend nu...kitten(s) on their way..

Wat die namen allemaal betreft...ik heb een Diesel, een Nikki, ik had tot voor kort een BamBam en half januari komt ons

nieuwe Ragdoll katertje Bailey bij ons wonen, maar erg leuk om al die verschillende namen ( en betekenissen ) te lezen.
Net wat ik nodig had, een topic om te f5en zo op de vrijdagmiddag!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven