Is de bevalling van onze poes begonnen

03-12-2009 12:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Onze poes is nu 59 dagen zwanger, en vanmiddag kwam ik thuis na een ochtend werken, en nu vind ik overal bloedsporen. Ook net onder haar staart zijn nog wat bloedsporen. Ik heb het hele huis doorgezocht, maar verder niets kunnen vinden. Is dit het begin van de bevalling? En hoelang kan het nu nog duren? Ik zie niet echt actieve weeen o.i.d.....
Ik moet effen wat met tonijn maken. Niet ze er dan meteen uitpoepen he!!! Wil er wel graag bij zijn!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Kruik is al in de maak (heb nog zo'n echte ouderwetse babykruik) En handdoeken liggen in de badkamer op de verwarming.

Kittens, we zijn klaar voor jullie!!
Wij hebben een zwarte kater: Guinness en een zwart/wit dametje: Loetje

Guinness heeft Loetje genomen op de keukentafel op de ochtend dat hij gecastreerd zou worden... en daar kwamen 4 prachtige exemplaartjes uit. Sniper, Murphy, *naam die ik niet zeg want dat is onze achternaam* en Phantom
poekiepoekiepoekie, kom dan!
Zit ik al 24 uur aan laptop gekluisterd...moet ik nu werken

dit kan echt niet!

zeg ff tegen mams dat ik na 1 uur vannacht thuis ben,

HANG IN THERE moederkat!
Wat een mooie foto's komen hier voorbij!

MV zijn jou beestjes raskatten? Die rode zijn zoooo mooi!!!!

(misschien dubbele vraag hoor, niet alles terug gelezen sorry)

Heb je veel katten? Zijn echt schatjes!
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
quote:AnneAnna schreef op 04 december 2009 @ 09:44:

Oke, dat zelluf doen werkt dus niet, ik ga ze naar Mylene mailen!

Je link was naar het totale album, en dat lukt inderdaad niet als afbeelding

Voor een volgende keer: als je de foto hebt aangeklikt in mijn album, zie je links van de foto staan:

"link naar album/foto" daar moet je op klikken en dan de regel kopieren die bij "fotolink" staat.

Dan idd de [ img ] [ /img ] ervoor en na.
Ik moet ook zo voor een paar uur weg, grrrr. Leuk hè, zo'n topic op de vrijdagmiddag!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Zou het dan toch nog vanmiddag gaan gebeuren?

ZET HEM OP POES!!!!! De tribune stroomt vol en we wachten in spanning.... De tribune is leeg, dus niemand ziet je!

Qua namen: Fido is dus vaak een hondenaam (zeker in het buitenland) en onze Fido is dus ook echt een halve hond (hij blaft nog net niet): hij is sociaal, rent naar de voordeur als de bel gaat, gromt soms bij vreemde dingen, apporteert... Joepie was ook een echte Joepie: heel blij en onverstoorbaar, alles roestte hem aan zijn derrière en Puk is ook echt een Puk. Hij is nu ruim 10 mnd, heeft een paar ballen hangen waar je u tegen zegt (we noemen hem nu ook Puk Pepernoot) maar er iets van beseffen? Nee hoor, het is nog echt een kleuter (incl. hoge babystem -> leuk als ze tweestemmig zitten te mekkeren naar een vogeltje want Fido heeft een stem als een mistboei )
*is onzichtbaar aan het cheeren voor poes* HUP POES, HUP POES! *gaat onzichtbaar weer op de tribune zitten*
quote:Olijfje_ schreef op 04 december 2009 @ 13:42:

Puk is ook echt een Puk. Hij is nu ruim 10 mnd, heeft een paar ballen hangen waar je u tegen zegt (we noemen hem nu ook Puk Pepernoot) maar er iets van beseffen? Nee hoor, het is nog echt een kleuter (incl. hoge babystem -> leuk als ze tweestemmig zitten te mekkeren naar een vogeltje want Fido heeft een stem als een mistboei )hahahaha krijg nu alleen een nare associatie bij de pepernoten die voor me staan,
quote:Viva Angel5 schreef op 04 december 2009 @ 13:37:

[...]

Je link was naar het totale album, en dat lukt inderdaad niet als afbeelding

Voor een volgende keer: als je de foto hebt aangeklikt in mijn album, zie je links van de foto staan:

"link naar album/foto" daar moet je op klikken en dan de regel kopieren die bij "fotolink" staat.

Dan idd de [ img ] [ /img ] ervoor en na.Dankjewel! Ga ik de volgende keer op deze manier proberen!
kom op poes! Omarm de pijn! Deze wee is zo voorbij!
quote:MissStokstaartje schreef op 04 december 2009 @ 13:36:

Wat een mooie foto's komen hier voorbij!

MV zijn jou beestjes raskatten? Die rode zijn zoooo mooi!!!!

(misschien dubbele vraag hoor, niet alles terug gelezen sorry)

Heb je veel katten? Zijn echt schatjes!Floyd, die Brit, grijs met stipjes, dat is een echte raskat. Die rooie is half een Brit maar stonden op een dodenlijst dus met 6 weken heb ik ze kunnen redden, dus officieel absoluut geen raskatten en geen stamboom. Die donker rode is wel heel fotogeniek, hij is fotomodel (heeft al voor veel bedrijven reclame gedaan) en eind deze maand speelt hij mee in een KRO tv serie (is laatst al opgenomen). Dus ik heb er helaas maar 3. Die andere Brit heeft vorig jaar iemand zijn koppie ingeslagen en verdronken. Dus vanaf toen mogen mijn katten niet meer buiten komen. Ze zaten alleen op mijn terras een uurtje op een dag maar waarschijnlijk voor iemand nog irritant.
Oh ja MV, dat weet ik nog...wat een ellende toen met jouw kat. Bah, zo naar en gemeen.

Filemijn, misschien kan je poes vragen om 'Altijd is Kortjakje ziek' te gaan puffen?

Hoe is de aanstaande vader er nu onder? Ook een beetje zenuwachtig??

Ik moet nu weg, ben benieuwd naar wat ik straks te lezen krijg, succes!!
Dag Filemijntje!

Veel plezier (vandaag) met de bevalling!

bij 1 van mijn poezen kon je duidelijk zien dat ze weeën had, haar buik trok behoorlijk samen. Ook ging ze in de doos liggen die we al een paar weken voor haar klaar hadden staan.

Bij diezelfde poes zat ook 1 kitten een beetje klem, mocht dat bij jouw poes gebeuren, wacht dan tot er een wee komt en help dan even een handje door heel voorzichtig mee te trekken (zo dicht mogelijk bij het kopje van het kitten).

Verder heb ik nooit hoeven helpen, al zat ik er natuurlijk wel bij. Nu waren onze moederpoezen daar al erg aan gewend, dus ik kon er ook redelijk dichtbij komen.

Veel plezier met de kleintjes!
Ik snap niet dat mensen zo gruwelijk kunnen zijn

Was reactie op MV
Mr.Sops had al een zwart-wit poesje toen hij nog alleen woonde, alleen was zij afgestoten door haar moeder dus ze was een apart beestje. In zijn appartement mocht ze niet naar buiten en op een gegeven moment heeft hij haar naar zijn ouders gedaan ( die wonen op ene boerderij en hebben al katten, honden etc)

Op een dag was ze verdwenen, net als de andere zwart-witte kat van de buren.. Ze verdenken de achterbuurman ervan de twee katten gedood te hebben. Hij had een hekel aan de poezen en vooral deze twee, omdat ze nogal druk waren en vaak op onderzoek uitgingen ( en ze leken op elkaar, vermoedelijk heeft hij gedacht dat het 1 kat was)

Ik was dol op dat beestje, ben nog steeds zo boos dat ze weg is
Is er nog een plekje vrij op de tribune? .... JA? Mooi! Kan iemand even helpen mijn spandoek met "GO GET SOME KITTENS" uit te rollen?
Wat een heerlijk topic is dit en ik kijk met spanning met jullie mee!

Bij mij is er sinds kort ook weer een kitten in mijn leven. Mijn onderburen hebben namelijk een kittentje genomen voor hun 6-jarige dochtertje, maar kijken verder niet naar het arme beestje om en gooien het steeds het gezamenlijke trappenhuis op.

Het beestje heeft dus nu ontdekt dat de 4 katten die ik heb reuze interessant zijn en zit nu dus steeds bij mij binnen (de deur staat op een kier voor mijn eigen katten). Mijn eigen katten vinden haar wel wat eng, maar zijn toch ook wel heel nieuwsgierig naar dit kleine propje dat steeds onverschrokken binnen komt stappen.

Het is zo'n schatje en ik vind het echt geweldig dat ze steeds langskomt en ik heb ook liever dat ze nu aan elkaar wennen dan wanneer ze al volwassen is, maar toch vind ik eerlijk gezegd de hele situatie niet kloppen. Het diertje weet niet eens wat spelen of geaaid worden is en zit helemaal helemaal alleen zonder speeltjes op de gang. Gelukkig geef ik haar wel die aandacht, maar toch....

Sorry even off-topic, maar ik zit er echt een beetje mee .
quote:Sopsie schreef op 04 december 2009 @ 14:04:

Ik snap niet dat mensen zo gruwelijk kunnen zijn

Was reactie op MV

Mijn ene kat is geboren op de boerderij bij de kalverenslachterij. Waarom weet ik niet maar niemand wilde hem hebben. Dus toen vond die boer dat als hij met 6 weken geen nieuw baasje had dat zijn nekje wel om mocht. Hij woonde voor mij aan de andere kant van NL dus ben er snel heen gesjeesd en hem opgehaald.

Deze foto is 3 uur nadat ik hem heb opgehaald gemaakt, op de dag nauwkeurig 6 weken; Die kan je toch niet afmaken?

quote:iris1969 schreef op 04 december 2009 @ 14:12:

Wat een heerlijk topic is dit en ik kijk met spanning met jullie mee!

Bij mij is er sinds kort ook weer een kitten in mijn leven. Mijn onderburen hebben namelijk een kittentje genomen voor hun 6-jarige dochtertje, maar kijken verder niet naar het arme beestje om en gooien het steeds het gezamenlijke trappenhuis op.

Het beestje heeft dus nu ontdekt dat de 4 katten die ik heb reuze interessant zijn en zit nu dus steeds bij mij binnen (de deur staat op een kier voor mijn eigen katten). Mijn eigen katten vinden haar wel wat eng, maar zijn toch ook wel heel nieuwsgierig naar dit kleine propje dat steeds onverschrokken binnen komt stappen.

Het is zo'n schatje en ik vind het echt geweldig dat ze steeds langskomt en ik heb ook liever dat ze nu aan elkaar wennen dan wanneer ze al volwassen is, maar toch vind ik eerlijk gezegd de hele situatie niet kloppen. Het diertje weet niet eens wat spelen of geaaid worden is en zit helemaal helemaal alleen zonder speeltjes op de gang. Gelukkig geef ik haar wel die aandacht, maar toch....

Sorry even off-topic, maar ik zit er echt een beetje mee .

Kan me voorstellen dat je er mee zit! Zou ik ook doen!

Ik zou naar mijn buren toegaan en op een vriendelijke manier zeggen dat zo'n beestje TLC nodig heeft en niet zo allenig op de gang moet zitten. Misschien is het wel onwetendheid van ze, maar ik zou het toch even op een vriendelijke wijze aangeven. (Maar ik ken natuurlijk jou buren niet, dus weet niet hoe zij zullen reageren... )

Lief in ieder geval dat je hem zelf wat liefde geeft... Echt een dierenvriend!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Ahh gosh Iris , ik zou daar ook wel mee zitten hoor! Maar begrijp ik goed dat de kitten nu bij jou woont? Als het nog bij die mensen woont zou ik eerst die mensen er eens op aanspreken!
Awh MV, goed dat je het katje hebt opgehaald! Zoiets kán je niet afmaken, maar het mág ook niet! Dat mensen zo kunnen zijn snap ik niks van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven