Is deze trampoline goed?

19-03-2012 14:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter wordt volgende maand 4 en we willen haar graag een trampoline geven voor haar verjaardag. Lekker buiten, lekker bewegen. Lijkt ons een heel gezond en leuk cadeau.

Al maanden een beetje aan het oriënteren... Is de duurste de beste? Hoeveel geld hebben we ervoor over, hoe groot moet hij zijn?

Vanochtend zag ik de reclame van intertoys op tv. Zij hebben kennelijk ergens later in de week hun trampolines in de aanbieding. Diameter 2.44 meter voor 80 euro. Kijk, dat vind ik nou nog eens een leuk prijsje. Kan je je er nooit een buil aan kopen. Maar is die trampoline wel wat? Op internet kan ik er vrij weinig informatie over vinden.

Wij gaan de trampoline sowieso ingraven.

Wie heeft er ervaring mee? (Zowel goed als slecht uiteraard) of, wie heeft een andere suggestie?

Mijn dank is groot!
Wij hebben er eentje van heuts voor 80 euro en die voldoet prima. Koop er wel meteen een reserve-ring bij, want die is na 2 jaar echt wel aan vervanging toe.
Ik hoop dat je een grote vrijstaande tuin heb, voor een trampoline.

Ik heb geen hekel aan kinderen, dat als eerste, maar heb wel een hekel aan het springen op de trampoline van 's morgens tot 's avonds.

Mijn vorige buren hadden zo'n levens grote trampoline staan, en elke keer die tieners er op met zijn alle, tot laat in de avond.

Ik heb nog nooit zo'n hekel gekregen aan trampoline's door mijn vorige buren.
Je dochter van 4 is gelukkig nog niet in de tiener leeftijd
Wij hebben die van de intertoys, ik vind hem wel stugger als die duurdere, van feetje ofzo geloof ik.

Maar ach, voor zo'n kleine is het prima zat vind ik hoor. Komen ze iig niet zo snel boven de schutting uit :-)
Ik heb een grote tuin, echter niet vrijstaand haha! Wij wonen 2 onder 1 kap. Vermoed dat ons buurjongetje van ook net 4 het echter wel leuk zal vinden dat wij een trampoline hebben/krijgen!
Pas wel op met ingraven, in het gat kan water blijven staan (bij bepaalde grond) en dat gaat stinken. Bovendien kan het gevaarlijk zijn als een kind eronder zou kunnen komen.

Bij ons in de buurt wordt het erg afgeraden om in te graven.
Wij hebben drainage in de tuin. Bovendien wordt de rand met kippengaas afgesloten. Sowieso wordt de rand echt niet breed genoeg voor een kind om in te vallen.

Ingraven lijkt mij juist veel veiliger (en mooier gezicht voor de tuin) dan het niet doen. Dan is ie niet zo dominant aanwezig en de valhoogte is ook een stuk kleiner.
quote:redband schreef op 19 maart 2012 @ 14:33:

Ik heb geen hekel aan kinderen, dat als eerste, maar heb wel een hekel aan het springen op de trampoline van 's morgens tot 's avonds.

Haha, dat ja. wij hebben buren aan 3 kanten met zn trampoline. De hele zomer lang, *poing**poing**poing**poing*.....

En dan om de haverklap ook gillen he *poing* "hoi buurvrouw" *poing* "wat doet buurvrouw" *poing* "buurvrouhouw" *poing* "joehoe, hier zijn wij" *poing**poing**poing*
quote:yoshe schreef op 19 maart 2012 @ 15:08:

[...]

Haha, dat ja. wij hebben buren aan 3 kanten met zn trampoline. De hele zomer lang, *poing**poing**poing**poing*.....

En dan om de haverklap ook gillen he *poing* "hoi buurvrouw" *poing* "wat doet buurvrouw" *poing* "buurvrouhouw" *poing* "joehoe, hier zijn wij" *poing**poing**poing*Ja, het was voor mij ook één van de redenen om te verhuizen.
Voor ons zijn er twee redenen om geen trampoline te nemen: ingraven wordt hier dus afgeraden (kleigrond) en ik vind het een spuuglelijk ding in je tuin. Zelf als je ingraaft zit je nog met zo'n hoog net eromheen. Bovendien ken ik al 2 kinderen in de omgeving die gebroken ledematen opgelopen hebben. Het vriendinnetje van dochter is maanden zoet geweest met een gebroken elleboog en een ander buurkindje had vorig jaar haar pols gebroken door een val van de trampoline.
Wij hebben er ook 1 gehad van cranenbroek voor geloof 100 euro.

Ze hebben er 3 jaar plezier van gehad daarna heb ik hem weer verkocht want ik was hem beu in de tuin.

Kwaliteit was goed.Dus ik zou geen dure kopen

Oh ja wij hadden er een met een vangnet werkte perfect.
Wij gaan er absoluut geen vangnet omheen doen. Alleen ingraven. Mij lijkt het ook dat als hij voor 80 euro ongeveer 3 jaar mee kan, hij dan prima zijn geld waard is. En ik geloof niet dat mijn dochter ooit boven de schutting uit gaat komen haaha, wat een ukkie is het zeg! Tja en gebroken ledematen is een risico, maar dat is het hele leven. Ik weet dat Lientje de trampoline prachtig vindt en volgens mij is het best goed voor kinderen!
Nadeel van ingraven is dat de herrie een stuk groter is (de kuil wordt een soort klankkast). Alhoewel minder mooi is een net toch wel ideaal (ik was er ook tegen, maar ik ben helemaal om).

Verder is het de beste aankoop die we ooit gedaan hebben. Wordt in de zomer elke dag gebruikt. We hadden ook een goedkope en die is prima. Let wel op de max. belasting (soms is dat 70kg en dan kun je dus niet met je kind samen springen). En samen springen is toch wel de grote lol.
Enige wat bij ons na ruim 4 jaar zeer intensief gebruik kapot is, is de afdekring (toevallig vandaag een nieuwe besteld).Voor de rest is hij nog perfect.

En, mits je de ruimte hebt, zou ik voor een iets grotere maat gaan. Wij hebben 4 m en alhoewel ik me kapot schrok toen ik het ding ging monteren is dat qua formaat wel ideaal.
ik zou ook een grotere halen (als je de ruimte hebt), bij kleine trampolines gebeuren eerder ongelukken dan bij grotere. Sowieso vanwege het oppervlak, maar ook omdat je bij kleintjes als je er met zijn tweeën op springt elkaar lanceert, terwijl je bij grotere die invloed op elkaar veel minder is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven