Is het normaal dat mijn wasmachien 3 uur doet..

25-03-2010 17:08 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
...over een kookwas incl. voorwas?

Hoelang doet die van jullie erover? En waar ligt dit aan?

Oh en als ik zonder voorwas doe, dan doet ie er maar 20 minuutjes korter over.

Is toch niet normaal zo lang?!
Oww, droger ook nieuw, jaja je hebt zo van die periodes dat werkelijk alles het begeeft...aaah.

Droger zet ik vaak gelijk aan met wasmachine. Alles droog in een uurtje. Vorige droger was een condensdroger. Toen duurde het veel langer. Stond ie met gemak 2 uur over het beddengoed te doen.

Dus, o, o,o, wat is Italy milieubewust bezig.

-krijg ik nu een prijs?-
Miele doet er 2 uur over bonte witte was 40 gr en 60 is korter
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Op mijn wasmachine zit zowel op het fijnwas- als hoofdwasprogramma een 'kort'-knop. Prima voor was die niet echt heel vuil is. Ik maak nooit gebruik van het volledige programma.
mijn wasmachine doet over een 60gr + voorwas 150 min

gewoon 60 gr 120 min, met knop kort programma nog maar 95min

gewoon 40 graden 97min, knop kort programma 72 min

droger doet er bij de kookwas zo'n uur en 10 min over.

bij de lakens zo'n 3 kwartier.
bij mij duurt fijne was 30 minuten, halve was een uur, en een volle was afhankelijk van de viezigheid 1.30 a 2.15 uur.
Ik had het ook eens dat hij er langer over deed en toen bleek dat de waterkraan niet goed open stond. (man had hem af moeten koppelen en toen weer eraan gedaan maar maar half open)

Kan je missschien ook even naar kijken.
Hier een uur ongeveer over een 40 graden was, 25 minuten over een korte 30 graden was die ik vaak gebruik voor vestjes, truien en mooie shirt. Die wil ik geen uur laten draaien, is niet nodig, zijn niet vuil, alleen een beetje zweterig soms.

Kookwas doe ik nooit
Ik heb ook een AEG (nu ongeveer 4 jaar oud) ik was bijna alles op 30/40 graden en ik halveer de tijd. Dan is hij met ongeveer 35/40 minuutjes klaar en de was is net zo schoon als anders. Af en toe nog een witte handdoekenwas op 90 graden, schijnt goed te zijn voor de machine.

Ook een droger van AEG (nu 8 jaar oud) en die zegt er 88 minuten over te doen, maar ik geloof het niet helemaal het is toch echt 2 uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven