Is het raar dat ik de verwarming niet aan zet?

25-11-2012 09:39 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Men reageert altijd verbaasd maar bij mij gaat hij echt niet vaak aan. Alleen als het ondraaglijk koud is. Hebben jullie allemaal de verwarming altijd aan van smorgens tot avond als je thuis bent?
wat een gezelligheid als het je geen reet interesseert of je visite het koud of te warm hebt. Zijn dan ook echt vrienden van je zeker?

Ik heb smorgens even de kachel aan (klok, dus springt aan, als ik uit bed ga, douche ik eerst en dan is kamer warm), dan overdag staat ie op 15 graden, en als ik thuis kom staat ie weer op 20 graden. En als ik het te koud vind gaat ie naar 21 graden.
quote:camomille schreef op 25 november 2012 @ 10:18:

[...]

Klopt helemaal. Hier moet ik tot 22 graden stoken voor een rendement beneden van 20 graden. Veel mensen vinden het dan nog fris, en dan zet ik hem voor de visite nog iets hoger.

Nadeel is dus dat boven alle deuren dicht moeten omdat het daar anders te warm wordt (boven zou ik niet eens weten of de verwarmingen het daar nog doen, die zijn in de 7 jaar dat we hier wonen nog nooit aangeweest omdat de warmte van beneden wel naar boven gaat en dus niet nodig zijn.Bij mij staat boven idd ook alles uit. Gelukkig is mijn slaapkamer beneden en daar heb ik de verwarming niet aan.
Het ligt gewoon aan je huis en je persoonlijke voorkeuren of de verwarming aan gaat of niet. Als je een nieuwbouw huis hebt met vloerverwarming hoef je met een beetje geluk bijna nooit de verwarming aan te doen. Heb je een oud huis met enkele beglazing zal dat veel sneller moeten.

Volgens mij houden de meeste mensen het tussen de 18 en 23 graden in huis als ze thuis zijn. Ik heb wel dat als ik thuis bezig ben ik niet zoveel merk van de temperatuur, of ik ben zo met mijn hoofd bij wat ik aan het doen ben dat ik er niet aan denk de verwarming aan/hoger te zetten.
Hier vloerverwarming die het allemaal zelf regelt. Hoef ik nooit iets aan te veranderen. Zelfs in de vakantie blijft hij aan staan omdat het meer energie kost om hem weer op te warmen.

Heerlijk als je terug komt van vakantie in een warm huis.

Voor TO : je kan ook dekentjes neerleggen voor je visite :-)
Mijn verwarming staat ook niet vaak aan. 17-18 graden is meer dan voldoende en krijg ik het al benauwd, waardoor ik weer een raampje open zet.

Als ik bezoek heb die het frisjes vindt slinger ik de verwarming natuurlijk naar een hoger standje.

Andersom als ik bij iemand anders ben, verbaas ik me hoe iemand in een soort van sauna kan zitten. Het zweet breekt me uit en krijg amper lucht. Het smerigste vind ik als men het vertikt om dagelijks even te luchten. Bah..
Waarom maak je je druk om wat een ander raar vindt?

Als jij dit graag wil, dan doe je dat toch?
Stressed is just desserts spelled backwards
Het ligt eraan of je het snel koud hebt. Ik heb met 21 graden al ' s avonds een sjaal om en een dekentje over me heen. Ik ben een koukleum en krijg het nog kouder als ik moe ben. Gelukkig zetten de mensen waar ik kom hun verwarming wel hoger voor de visite, anders zou ik er in mijn winterjas met sjaal zitten.

TO, hoeveel graden is het bij jou zonder verwarming?
Om antwoord te geven op je topictitel: ja, natuurlijk is het raar dat jij de verwarming niet aanzet.

En nu? Ga je nu dan maar wel de verwarming aanzetten?

Boeiuh dus, of het raar is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wij sexen vaak op de bank, dus dan moet het lekker warm zijn in de woonkamer.

Aan dus, op plm 21 gr.
Van sexen krijg je het vanzelf wel warm toch...
Ik heb de verwarming in mijn huiskamer en badkamer non stop aan staan. Niet hoog, maar wel aan.

Ik heb geen thermostaat, dus ik moet echt elke verwarming met de hand aan en uit draaien.

Alleen als ik op vakantie ga draai ik alles uit.
Hij springt aan voordat wij wakker worden, zodat ik niet in een hele koude woonkamer kom en s avonds even. Overdag bezig waardoor ik het warm genoeg heb, waardoor die niet aan staat. Krijg ik het koud dan gaat die aan. Overigens alleen in de woonkamer en gang, de rest van het huis staat die standaard uit.

maar of het raar is dat die nooit aangaat, ligt eraan, hoe warm is het dan in je huis? toch geen 16 graden? Dan zou ik het raar vinden Is het standaard 18 graden tja, dan snap ik dat wel.
Wij hebben een super geisoleerd huis, vaak is de verwarming alleen in de avonduren een paar uurtjes aan.

Komt er iemand binnen die het nog fris vindt, dan zet ik de verwarming wel eerder aan.

Verder reageert de verwarming automatisch op vorst. Toen het de vorige winter -18 was (en de ramen op de slaapkamer nog open stonden) gingen de radiatoren op volle kracht. Snikheet was het. Ik kan dus, als het écht koud wordt, beter de verwarming zelf aan zetten.
als jij het raar vind is het raar. Anders niet dus.

Ik hou niet van warm dus hou ik het graag op koud.

Als vriendinnen het koud hebben zet ik m een tandje harder.

Als ik het koud heb trek ik een dikke trui aan. Vind ik fijn en het milieu ook.
Bij mij gaat de verwarming 's avonds rond 18.00 uur pas aan. Ook in het weekend.

Heel soms 's middags al, als ik de deur niet meer uitga.
Ik heb m aan als ik t koud vind worden. En dat is al vrij snel. S ochtends en savonds staat ie sowieso aan, en als ik thuis ben overdag ook.

Ik ga geen extra kleding lagen aantrekken terwijl ik gewoon de verwarming aan kan zetten, ik woon niet in een iglo.

Ik heb zo' n vriendin die de verwarming nooit aanzet, en ingepakt als een mummie op de bank zit. Haar keuze, maar mij lijkt dat helemaal niet lekker zitten.
Al woon je in een iglo, als jij kou heerlijk vindt wat maakt het dan uit.
Raar is het niet als je de verwarming niet aanzet, zolang je het nog niet nodig vind.

Het ligt er denk ik sterk aan hoe goed je huis geïsoleerd is en hoe warm het binnen dus is.

Hier in huis vind ik het zonder verwarming toch echt te koud. Het is zo in het hele huis 13 graden en dat vind ik toch wel koud.

De verwarming zet ik overdag vaak op 17 en later 18. Dat ding is een beetje vreemd volgens mij. Gaat als ie op 17 staat aan zodra het 16,5 is en slaat uit als het dan 17,5 is. Vervolgens gloeid de verwarming nog een hele tijd na en is het zo 19 graden. Best vervelend want dat zorgt dus voor vervelende temperatuurswisselingen, de temperatuur is ook binnen korte tijd weer flink gezakt.

Ik vind een binnentemperatuur van 18/19 graden meestal het fijnst. Maar ik vind het ook fijn om een trui aan te hebben, veel fijner vaak dan een t-shirtje.

Als ik bezoek krijg dan zorg ik dat de temperatuur minstens 18 graden is. En ik ben best bereid de verwarming iets hoger te zetten als ze het koud hebben. Mijn ouders vinden het ook niet fijn als het erg warm is dus daar hoef ik dat niet voor te doen.

Op de bovenverdieping is de temperatuur constant houden nog lastiger. Zonder verwarming aan is het daar ook zo 13/14 graden. Ik zelf slaap wel als het wat frisser is. Maar dalijk met de baby zal dat niet kunnen. Ik las ergens dat je de kamer dan op 20 graden moest hebben. Lijkt me een bijna onmogelijke opdracht voor hier, met die vreemde verwarming. Los van het feit dat ik het zelf dan veel te benauwd en warm zal hebben.
Hij gaat aan als ik het koud heb. Standaard staat hij op 17 graden. De ene dag gaat hij helemaal niet aan, de andere dag brandt hij de hele dag. Ik zet m zelf op max 21 graden. Vriend is een koukleum en zwt m rustig op 23/24 graden. Puff mij te warm.

Maar dat heeft hij van huis uit mee gekregen. Daar ga ik in de winter npg heen in t-shirt, het is daar standaard een graad of 28. Niet normaal meer. Maar ja schoonmoeder heeft geen vet op de botten, is ziek en heeft het altijd koud. Zelf dan heeft ze nog een trui aan. Ook in de zomer brand de kachel. Ze hebben een houtkachel.
Je kunt toch ook even met je visite checken wat ze van de temperatuur vinden, of ze het lekker vinden in je huis? Dat is toch niet zo gek?

Ik vind op visite onder de 16 graden en boven de 21 graden echt onaangenaam. Ik zou liever ergens op bezoek gaan waar het 18 graden is dan waar het 23 graden is, gadver, vies warm.

Bij mij staat in voorjaar/zomer/begin van de herfst de thermostaat op 5, als het buiten koud wordt staat hij in periodes dat ik veel thuis ben op 16 (anders is het 13 graden en dat vind ik overdreven, bovendien moet ik dan hard stoken om het weer 'normaal' te krijgen). Als ik voor langere tijd heel weinig thuis ben (dus eigenlijk alleen thuis slaap) mag hij wel lager, dat deert me niet. En als ik echt thuis ben en de verwarming aan heb (meestal is dat dan 's avonds of als het buiten heel koud is) dan staat hij op 19 tot 20 graden. Warmer moet het echt niet worden.
Wij hebben hem alleen aan als wij thuis zijn. De verwarming is zo ingesteld dat hij bij thuiskomst (werkdagen) aan slaat. Dat wisselt per dag.

Het is altijd behaaglijk in ons huis incl. bezit van een degelijke HRC ketel.

Wij hebben dubbelglas, muur en dakisolatie.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Vloerverwarming die staat altijd aan bij ons. Opwarmen nadat hij uit geweest is duurt heel lang.

Maar als jij het niet nodig vindt om hem aan te zetten waarom zou je dat dan doen?
ik vind dat je het zo hoog of laag moet doen zoals je zelf wilt, maar wanneer je gasten krijgt er wel rekening mee hoort te houden.

Ik vind 18 graden echt veeelste koud! Mijn zus heeft t ook wel eens op lage temp staan, maar dan vraag ik gewoon of die hoger mag,geen probleem.

Bij ons is het soms knetter warm, 23/24 graden..en ik vraag ook altijd aan mijn gasten of zij het te warm vinden, soms vinden ze het lekker en soms niet, nou dan doe ik het voor hun lager, of zet ik een raampje open.

Maar als jij met niemand verder rekening hoeft te houden, dan maakt de tempratuur toch niet uit.
Overdag hebben wij hem niet aan(doordeweeks tenminste) in het weekend meestal pas eind van de middag.Als het echt vriest eerder.

Wij kunnen elke ruimte afzonderlijk verwarmen dus in de badkamer gaat hij even voor we gaan douchen aan en in de slaapkamer nooit.

Wonen in een appartement met aan 1 kant buren en onder ons de parkeerkelder.Nu staat bijvoorbeeld wel de zon op de ramen en is het niet koud.

Mensen vinden het hier meestal warm en ik vind het bij anderen juist vaak te koud terwijl die daar dan wel aan staat.
Je zet je verwarming aan op het moment dat jij het te koud vindt in huis. Nou, dat is het moment waarop de meeste mensen hun verwarming aanzetten. Alleen.. wanneer iemand het te koud vindt, dat wisselt nogal, natuurlijk.

Als je tegen wil en dank je verwarming niet aanzet, dus het heel koud hebt, maar om wat voor reden dan ook de verwarming uit laat, dán vind ik het raar.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven