Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
...de container in Snjokorn? Of ingepakt?

Mocht je nou, terug in NL, de gordijnringen missen, geef dan maar een gil

Hoeveel dagen nog voor je vertrek? Heb je het een beetje overleefd op je luxe camping de afgelopen week?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:Akakia schreef op 01 september 2012 @ 20:27:

...de container in Snjokorn? Of ingepakt?

Mocht je nou, terug in NL, de gordijnringen missen, geef dan maar een gil

Hoeveel dagen nog voor je vertrek? Heb je het een beetje overleefd op je luxe camping de afgelopen week?

De ringen zijn al ingepakt en hebben een plaatsje in de verhuiscontainer gekregen, de andere spullen moeten nog de (verhuis)container in *ter verduidelijking*

De camping is sinds vandaag wat minder comfortabel geworden, slaapbank is weg, luchtbed voor in de plaats gekomen.

Nog 1 week.
Snjókorn falla, á allt og alla
Even zeuren hoor. Kruip ik met mijn glaasje wijn en laptop op de bank om een avond te pinteresten, werkt de website niet :O

Hoe is het verder met iedereen?

Snjo, op een luchtbed in je eigen huis wordt inderdaad wel echt steeds meer kamperen. Maar je kan wel echt de dagen gaan aftellen nu. Een week is echt zo om, een vreemd idee lijkt mij dat.
Ah Snjokorn, ik begreep 'container' als in afvalcontainer, maar het is uiteraard de zeecontainer! Ik nu snap nu.

Kanon, een website die niet werkt als jij wil internetten is uitermate irritant! Nu maar knutselen dan?

Ik zit tegen heug en meug armbandje voor vriendin af te maken, heb er geen zin meer in. Ik vermoed dat de kralen binnenkort weer naar zolder verdwijnen en dat ik weer eens een ander project oppak.
@Akakia, inderdaad. Ik zit te pielen met Dasklei nu. T wordt echt niets, maar ik ben wel leuk bezig.

Wat voor armbandje ben je aan het maken?
Ha, enige levendigheid hier... zit alweer een hele tijd te F5-en...

Armbandje is van minipareltjes, wit-roze-fuchsia-paars. Ik 'weef' het met de square stitch techniek (zoals hier, maar dan met een patroon). Kan nu niet verder want moet haar maat weten. Haar man zou me die door sms-en maar dat is nog niet gebeurd.

Wat is Dasklei? En wat had het moeten worden bij je?
Akakia, mijn zoon gaat a.s. week op kamp en ook hier was n rommelmarkt. We hebben er gestaan, maar t was geen succes. Wel gezellig, het was goed georganiseerd. Niks gezien om te kopen, heb alleen gogo's voor m'n zoon gekocht.

Vrijdag mijn eerste schooldag. Een klasje met maar 10 leerlingen. Maar wel leuk, gaat goed komen. Ook aardige leerkrachten. Dinsdag beginnen we echt met de lessen.

Mijn lieve omaatje ligt in het ziekenhuis. Er was behoorlijk paniek gezaaid door mijn tante en ik weet dat ze kan overdrijven, maar ik heb t toch niet droog gehouden. Gelukkig stuurde mijn broer vandaag een foto van een oma die weer kon lachen. Morgen ga ik langs. Het is niet zo dichtbij. Ben blij met mijn nuchtere verpleegkundige broer die wat realistischer is. Hij zegt dat ze niet in levensgevaar is, maar goed gaat het niet.

Geen geknutsel vandaag, maar zal t wel elke week moeten voor school!
Not my circus. Not my monkeys.
Minas. Fijn zo'n nuchtere broer die wel goed en eerlijk kan vertellen hoe de stand van zaken is.

Hier is er nu flink herrie buiten van vuurwerk (lichtnacht vannacht, jaarlijks terugkerend festijn). Ik hoop dat het snel afgelopen is want ik ben moe . Zitten veel zware knallers bij dit jaar.
Snjókorn falla, á allt og alla
@Akakia, DASklei is van die aan de luchtdrogende klei. Gewoon te koop in speelgoed winkels. Ik had ook niks voor ogen, ben gewoon gaan friemelen met de klei in mijn handen. Dat doe ik met keramiek ook altijd en dan krijg ik meestal inspiratie. Gisteren dus niet, maar t is toch even lekker om bezig te zijn.

@Minas. Dat is schrikken zeg, wel prettig dat je broer heeft laten weten dat het minder erg is dan je tante heeft geschetst. Fijn dat je vandaag zelf bij je oma langs kan .
Hallo!

vandaag geen knutseldag, kom alleen ff dag zeggen!

DAG!
DAG ikbenik! En DAG anderen uiteraard.

Hier ook geen knutseldag, er is hier in de buurt een leuk festival voor de kinderen. Vanmorgen al even geweest, straks nog even terug.

Ik wacht nog op het smsje met de maat van de armband. Dan kan die troep weer naar boven, want al heb ik nog duizend leuke ideeën voor kettingen en armbanden, ik heb er geen zin meer in.

Ik heb het volgende alweer naar beneden gehaald: porseleinverf. Voor leuke koffiekopjes die ik ooit gekregen heb, maar waar een heel duidelijk koffiemerk-logo op staat. En die heel saai wit zijn. Dat moet dus veranderen vind ik. Vind ik al ruim een jaar maar ben er nooit mee gestart. wellicht komende week dan!
Minas, dikke Fijn zo'n broer. Hopelijk gaat het snel beter met oma.

Snjokorn, nu echt kamperen zeg. Komt van knutselen niets terecht natuurlijk. Altijd leuk zo'n vuurwerkspectakel maar niet als je wilt slapen. Je weet hier je slaapplek wel zonder herrie.

Akakia, hoeveel knutsel"troep"heb jij wel niet?

Mijn sjaal wilt maar niet langer worden. Lijkt ook wel of de bollen de grootte maat houden terwijl ik er wel aan werk.
quote:steph schreef op 02 september 2012 @ 14:50:

Akakia, hoeveel knutsel"troep"heb jij wel niet?

Teveel Lang leve de webshops!

Minas, hoe is het met oma? Schrikken zeg!

Steph, irritant zeg, een behekste sjaal en behekste wol!
Wat een rust hier! Iedereen druk aan de knutsel of juist niet?
Ben wat aan het opruimen buiten, dochter heeft zich 3 dagen in de tuin uitgeleefd... Binnen alles aan kant gemaakt, bramenstrudel gemaakt en nu wachten op de visite.

@ Minas
Minas

Nee, hier niks knutselen. Ik ben (duikt nu al weg) naar spirituele beurs geweest. Dat was jaaaaaaaaaaaaaaren geleden. Maar het was leuk. Met twee oude bekenden gekletst en bloemenboodschap gekregen 'van boven'. Hele dag goeie afleiding gehad dus.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nooit wegduiken voor iets waar je zelf plezier uithaalt EV! Daar kan een ander van alles van vinden, maar dat is dus bijzonder oninteressant. Jij hebt een fijne dag gehad en daar gaat het toch om?! Wat houdt een bloemenboodschap in?

Sitka, wat kook en bak jij veel. Diepe bewondering voor. Ik heb in mijn hele leven nog nooit, nee nooit, een taart gebakken.... Ik kom niet verder dan zo'n kwarktaartding van dr Oetker
Bedankt allemaal. Lief!

Met mijn oma ging het helaas minder goed dan gisteren. Ze heeft er een ontsteking in haar been bij gekregen. Maar oma is n taaie. Die klaagt bijna niet en gaf geen kick toen ze het infuus er niet in kregen dat losgeraakt was. Is ook wel haar valkuil, want ze 'liep' natuurlijk weer veel te lang rond met blauwe opgezwollen benen. Zoon was zwaar onder de indruk van de blauwe benen (op de foto leek het minder blauw zei hij) en van het inbrengen van het infuus. Hij was er even niet lekker van, maar ook hij klaagt niet, dus kwam ik daar pas later achter. Ik had niet in de gaten dat hij zoveel mee had gekregen, want hij was op mijn foon aan het spelen toen de zuster kwam. En die blauwe benen, tja, oma gooide opeens haar dekeken van haar benen, dus die kon hij niet missen. Mijn oma is een schat en ik hou enorm veel van haar, dus ik hoop dat ze zich snel beter voelt! (echt opknappen zit er helaas niet in)

Heb vandaag wel geknutseld. Ben bezig zelfs. Ben zilveren hangertjes aan het maken met vingerafdruk van oma (vond het wel lastig om oma om haar vingerafdruk te vragen, want mss denkt ze dat ik denk dat ze dood gaat, maar was t al heel lang van plan en ja, mss heb ik ook niet veel tijd meer, maar natuurlijk vond oma het prima) en een hangertje met tekening zoon voor oma.

Ga dr snel mee verder. Sorry voor t niet reageren op jullie!
Not my circus. Not my monkeys.
Arm/schouder werkt gelukkig weer een beetje mee. Mijn fimoprojectje van nu is balletjes draaien. Mijn moeder wil graag een oker/zwarte armband met kralen. Heeft voor okerkleurige fimo gezorgd en of ik maar even wil maken. Tuurlijk.

Daarna ga ik met mijn vrouwfiguurtje verder.

Morgen begint alleen ook mijn masteropleiding. Heb er zin in, maar ben ook vaalangstig. Hoewel ik het laatste jaar cum laude heb gestudeerd (helaas niet cum laude afgestudeerd), ben ik toch bang dat een master te hoog gegrepen is.

Maar goed, t wordt ook allemaal erg druk.

En dan moet ik dit topic ook nog bijlezen.
Waar zit de any-key?
Fijn dat je arm weer beter aan het worden is houston! Leuk trouwens, fimokralen. Ik houd me aanbevolen

Spannend ook, je nieuwe opleiding. Als je zo goed gestudeerd hebt afgelopen jaar, dan kan je dit ongetwijfeld ook!

Hopelijk houdt je oma het nog lang vol Minas, zonder al te veel klachten. Mooi idee, van die hangertjes. Maak je dat met zilverklei? En spannend dat je van de week met je klas gaat starten!

Ik heb morgen een intakegesprek voor mijn nieuwe opleiding. Zie er toch wel een beetje tegenop. En ook tegen het autorijden, daar ben ik niet dol op. Maar ach, het zal allemaal wel meevallen vermoed ik.
Goedemorgen dames, ik kom even zwaaien voordat ik begin met werken.

Houston en Akakia, succes vandaag met opleiding en gesprek.
Minas; heb die hangertjes wel eens gezien; heel leuk idee met prachtig resultaat! Mooi en persoonlijk!

EV: idd; je nooit verontschuldigen voor dingen die leuk zijn, energie geven of waar je achter staat!

@Ak; spannend! Hoe laat heb je dat gesprek? (Dan kan ik n kaarsje aansteken voor je)

@houston; tuurlijk kun je dat! Zolang je vaalangstig met een F schrijft tenminste!

@Kanon: ik zwaai terug! (Moet nu ook weg)
Goedemorgen allemaal

@ minas: sterkte met je oma. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met haar.

@ Akakia: veel succes vandaag!

@ Houston: leuk, een masteropleiding! Mag ik vragen wat je gaat doen, of in welk vakgebied? Voor zover ik er ervaring mee heb is een masteropleiding altijd even wennen, het is toch een andere manier van studeren die je je even eigen moet maken. Dus maak je niet druk als het in het begin niet zo makkelijk gaat, als je cum laude hebt gestudeerd tijdens je bachelor moet je het makkelijk aankunnen.

Ik ben begonnen met stapeltjes maken, en lijstjes van dingen die ik nog moet kopen. Er is een datum en een tijd en het komt heeeeel dichtbij allemaal. Ik heb nu rust in mijn hoofd omdat ik eigenlijk alleen nog maar hoef in te pakken, en ik neem niet veel mee. Mijn familie heeft het er opeens wel heel moeilijk mee. Vooral mijn opa en oma, die bang zijn dat ze me nooit meer zien. Daar hoeven ze niet voor te vrezen, zo makkelijk komen ze niet van me af .

Ik knutsel wel, want ik heb op de valreep wat mooie bollen garen gekregen en Poppy zag een paar kledingstukken in die kleur wel zitten. Foto's volgen nog. Staat de plaatjesfunctie nog steeds uit?
Morning allen. Gisteravond ook nog genoten van Boer zoekt vrouw, dus pleziertjes pakken is gisteren wel gelukt.

Nu dadelijk saai wasje ophangen, grijns.

Maar kleur-bij-kleur ophangen vind ik eigenlijk ook wel weer leuk.

Even uitleggen nog wat een bloemenboodschap is. Iedereen krijgt een nummer; en de andere helft van dat nummer ligt vooraan op de tafel in een schaal. Op de tafel staan ook bossen bloemen in water. Als het medium begint, pakt hij zonder te kijken een nummer uit die schaal en pakt op gevoel bloemen, waar hij dingen bij gaat vertellen. Hij heeft dan nog helemaal niet de persoon gezien voor wie het is.

Hij vertelde e.e.a. en vraagt dan pas van wie het nummer is, en of die er iets in herkent. En het treffende was dat dat steeds het geval was, en hij heel specifieke dingen zei. Ik blijf het wonderlijk vinden hoe dat kan.

Eerder die middag ben ik ook bij een lezing geweest van een medium dat ditzelfde met foto's en voorwerpen doet; mijn foto van mijn zoontje kwam helaas niet aan de beurt, jammer, want zij deed het ook heel goed en overtuigend, vond ik. Ik vind dit héél anders dan zo'n Char, Derek O. etc. die mij echt niet kunnen overtuigen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Oh, wat lief dat hier zo aan me gedacht wordt. Ikbenik, heb het gesprek van 15.30 - 17.00 uur.

Ga nu gauw kind van school halen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven