Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Ik wil graag bericht 1500

Dus ik kom even afzwaaien.

Vanavond concert in Tilburg, daarna naar Disney

Maandag pas thuis! Adios!
Zo, een tijdje niks gedaan. Te druk met andere dingen. Maar ben van plan om vanavond weer te gaan borduren tijdens het tv kijken.

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat gaat, breien zonder naalden. Uitleg graag!!
Ikbenik, die elfensloffen zijn nog helemaal niet in de wasmachine geweest. Dat proeflapje waar ik nu mee bezig ben is juist om te kijken hoe ik het met die elfensloffen moet aanpakken. Ik ben niet zo snel.

En wat is het speksteenvrouwtje leuk geworden! Ik was al benieuwd hoe de ruwe achterkant er uit zou zien, maar die is ook leuk geworden met dat hartje!

Snjokorn, ze hebben denk ik alleen het breipatroon gegeven en geen wasvoorschrift omdat ze ervan uitgaan dat algemeen bekend is hoe iets gebreids van wol moet worden gevilt. Niet dus...

Kun jij de rest van het patroon een beetje volgen?
Het speksteenvrouwtje is heeeeeeeeeeel erg leuk geworden Ikbenik Wauw !!!

Appelvink; ik dénk dat ik het een beetje begin te begrijpen. Heb eigenlijk alleen geen zin om sokkenpennen én een rondbreipen dikte 9 te kopen dus ga ik "gewoon" de grootste maat breien op dikte 6 (daar heb ik in ieder geval alles voor in huis).

Er ontbreekt duidelijk wat aan mijn algemene kennis (wist ik eigenlijk wel) maar hier zijn ze ook wel van het knutselen in dit land dus misschien kan ik ergens een goede website vinden (die ik dan braaf zal vertalen voor jullie hier).
Snjókorn falla, á allt og alla
Veel plezier Marels!!!!
Snjókorn falla, á allt og alla
Dat hartje op de achterkant is verrassend, leuk zeg!

Ikbenik, omdat je het nodig hebt:
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Mooi, dat vrouwtje, erg goed gedaan!

Marels, veel plezier dit weekend! Geniet ervan!

Ik heb mijn lamp zo'n beetje afgeknutseld. Roze engeltjes (van kerstboomverlichting) vast-ge-tie-rapt aan een metalen cirkel. Nu wachten tot man hem aansluit / ophangt. Dan zal ik een foto knutselen.

En vanavond, als ik het goed doe, verder aan de miniaturen.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Marels, veel plezier!

(al weet ik niet of je dit nog ziet).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heb jij een betere dag gehad EV?
Marels ziet alles.....

Jullie allemaal een fijn weekend!
Snjokorn, ik geloof dat ik het ook een beetje begin te begrijpen. Het ziet er wat heftig uit, zo in het Engels en met al die afkortingen, maar het is denk ik een kwestie van gewoon beginnen en dan wijst het zich waarschijnlijk vanzelf.

En ik heb eigenlijk ook niet zoveel zin om al die naalden dikte 9 te kopen. Van die rondbreinaald heb je er ook nog 2 nodig (voor het aan elkaar breien van de 2 lagen van de zool). Maar als ik kijk wat ik in huis heb, dan kom ik voor een compleet setje naalden uit op dikte 4 en dan krijg je wel erg kleine slippertjes.

Ik denk dat het uitdraait op een "proefslippertje" op naalden dikte 4 en als dan blijkt dat het patroon een beetje te volgen is, dan zal ik ze wel op dikte 9 breien. Ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan op dikte 6!
Akakia, ik brei sjaals en mutsen met breiringen (dus zonder breinaalden). Snap je?

Ik vind dit leuk als smiley:

Ikbenik, wat mooi die vrouw en dat hartje...wauw.

Marels, veel plezier.

Voor iedereen die nog niet weet wat breiringen zijn, dan brei je zonder naalden:
De naald die je ziet is een soort punniknaald.
@Steph; hihi; idd een leuke smiley, maar wanneer gebruik je die, he....?

@Appel: werk eens een bietje door dan...!!! (*vind ik ook n leuke smiley; wilde ik ook n keer gebruiken*)

@marels; VEEL PLEZIER!!!! (*roep ik nog achter je aan*)

@EV; bedankt voor de knuffel!

@iedereen:
@Akakia; ben benieuwd dan naar de foto...!
Omdat er nooit genoeg foto's zijn van knutseldingetjes en het de boel hier zo lekker opfleurt: Strijkkralen schaaltjes
Vis van klei
quote:ikbenik schreef op 13 juli 2012 @ 21:13:

@Akakia; ben benieuwd dan naar de foto...![afbeelding]

Foto van de lamp lijkt nu nog nergens naar, en man is niet in beweging te krijgen. Ben nu wel foto's aan het uploaden van mijn high elves, want die zijn AF!

Een 10 minuutjes geduld aub!
Gelukt! Eerste foto's met een pen erbij voor het kunnen inschatten van de grootte:

10-minuten-zijn-om-10-minuten-zijn-om-10-minuten-zijn-om!!!

..........

..........

JAAAAAAAAAAAAAA!!!!
En dan nog een paar van het volgende project:

wat een leukerd hè? Hij is nog helemaal in het beginstadium...

Van de elven moeten de voetjes trouwens nog afgewerkt, maar daar heb ik even geen zin in nu (moet ook heel lang zoeken naar waar ik die spullen heb opgeborgen...).
Wow! Akakia...!
Wat een grote pen...!
Wat leuk dat je zat te wachten!

Eigenlijk zijn de foto's teveel in close-up. Als je ze 'gewoon' ziet, zie je de details minder goed. En omdat ze zo klein zijn, vallen er geen schaduwen op de kleding enz. Je moet dus alle schaduwen en uitstekende delen apart schilderen om ze te benadrukken, dan lijkt het pas een beetje echt.

Ben jij weer een beetje blijer dan vanmorgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven