ja ja ook ik ben me aan het oriënteren
donderdag 28 januari 2010 om 17:46
hoi,
ik ben me aan het oriënteren wat voor kleuren ik in huis wil. in april/mei worden alle muren gestuct (of hoe je het maar noemt)
Ik heb veel paars in huis (donkerpaarse muur, en bankstel) het bankstel heb ik vaak grand foulars overheen ivm mn hond en kat. de kleuren van mn grand foulars : gebroken wit, donkerbruin, donkerrood. (ik wissel nogal vaak) ik heb blank eiken in huis en een lichte vloer
mn huis is rechthoekig met in het midden een mooie poort.
welke kleuren zouden jullie bij paars/donkerpaars doen??
hopelijk kom ik zo ook op wat ideetjes
thanks alvast
ik ben me aan het oriënteren wat voor kleuren ik in huis wil. in april/mei worden alle muren gestuct (of hoe je het maar noemt)
Ik heb veel paars in huis (donkerpaarse muur, en bankstel) het bankstel heb ik vaak grand foulars overheen ivm mn hond en kat. de kleuren van mn grand foulars : gebroken wit, donkerbruin, donkerrood. (ik wissel nogal vaak) ik heb blank eiken in huis en een lichte vloer
mn huis is rechthoekig met in het midden een mooie poort.
welke kleuren zouden jullie bij paars/donkerpaars doen??
hopelijk kom ik zo ook op wat ideetjes
thanks alvast
donderdag 28 januari 2010 om 21:22
Grijs en paars samen vind ik erg somber... Ligt misschien aan mijn katholieke opvoeding, volgens mij droeg de pastoor grijs met paars bij begrafenissen.
Ik zou de muren licht houden, heb je nu ook kleur op je muren? Ik had in mijn vorige huis kleur in de woonkamer en wilde het na een half jaar alweer overschilderen. Nu is alles gewoon wit en speel ik met kleur dmv accessoires. Stuk makkelijker om die te vervangen als ik het vergelijk met de boel weer overschilderen.
Ik zou de muren licht houden, heb je nu ook kleur op je muren? Ik had in mijn vorige huis kleur in de woonkamer en wilde het na een half jaar alweer overschilderen. Nu is alles gewoon wit en speel ik met kleur dmv accessoires. Stuk makkelijker om die te vervangen als ik het vergelijk met de boel weer overschilderen.
donderdag 28 januari 2010 om 21:59
Wit met een tintje erdoor, dus niet helder wit, maar meer poederachtig lijkt me mooi. Er zijn ook grijstinten die een beetje rozig zijn. Als je de kleur van je paarse muur nog weet zou je daar een paar druppels van door wit kunnen mengen, dan heb je een kleur uit hetzelfde palet. Is het roodpaars of meer blauwpaars? Bij roodpaars zou roze too much kunnen zijn, bij blauwpaars wordt grijs te kil denk ik.
Hoe een kleur uitpakt hangt ook erg af van je lichtinval, dus je zou voor het stucen misschien wat testvlakken kunnen schilderen of stukken geschilderd papier ophangen om te kijken of de kleur echt mooi staat.
Hoe een kleur uitpakt hangt ook erg af van je lichtinval, dus je zou voor het stucen misschien wat testvlakken kunnen schilderen of stukken geschilderd papier ophangen om te kijken of de kleur echt mooi staat.
This is an unacceptable timeline
donderdag 28 januari 2010 om 23:07
hahaha fozziebear. ja ik heb witte muren.
tyche deze paars neigt naar blauw paars. ik neig nu naar een iets lichtere kleur maar wil beslist geen spierwitte muren meer . het is een kleine kamer met schouw en in het midden een poort. ik zou ook beslist niet weten wat ik dan met de schouw en poort aan moet (kwa kleuren)
tyche deze paars neigt naar blauw paars. ik neig nu naar een iets lichtere kleur maar wil beslist geen spierwitte muren meer . het is een kleine kamer met schouw en in het midden een poort. ik zou ook beslist niet weten wat ik dan met de schouw en poort aan moet (kwa kleuren)
donderdag 28 januari 2010 om 23:27
Maar je hoeft ook geen spierwit te kiezen, zit nog een heel palet tussen spierwit en grijs. Wat ik wel heel mooi vind is inderdaad een drupje kleur door de verf laten mengen. Dat net het witte eraf is. Al moet ik zeggen dat het (volgens mijn schoonvader) 'ziekenhuis wit' prima bevalt. Grove meubels erbij, afstekende gordijnen. Het geeft rust.
Overigens is de huiskamer de enige ruimte met witte muren in huis. In vertrekken waar ik minder vaak kom, verveelt het me minder snel.
Overigens is de huiskamer de enige ruimte met witte muren in huis. In vertrekken waar ik minder vaak kom, verveelt het me minder snel.