Je huis verkopen

23-03-2016 23:00 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons huis staat te koop en wat vind ik het spannend.

We hebben al een nieuwbouwwoning waar we voor getekend hebben maar eerst moet ons huis verkocht anders kan het helaas niet door gaan.

De markt trekt weer wat aan zegt men maar in onze buurt zijn veel noodverkoop geweest en de huizen staan flink onder water.

Dat wij ook met een redelijke restschuld moeten verkopen staat al vast.

We hebben de laatste tijd heel hard gewerkt om ons huis goed in de markt te zetten. Gigantisch opgeruimd en de foto's zijn ook mooi geworden al zeg ik het zelf.

Nu dus afwachten........

Hoe hebben jullie je huis verkocht? Of hebben jullie je huis te koop staan? Hoe loopt dat.

ben benieuwd naar ervaringen en tips!
Wij staan op het punt om ons huis te koop te zetten, inderdaad spannend! Ik twijfel alleen enorm aan de verkoopprijs. En niet omdat ik denk dat het te laag is voor wat mijn huis waard is, maar ik ben juist bang dat we het te hoog (en dus niet realistisch) inschatten. Twee makelaars gesproken, die beide hetzelfde bedrag noemden. Maar voor mijn gevoel is het vrij hoog en zouden mensen daardoor kunnen afknappen en niet eens op bezichtiging komen. Hoe zijn jullie tot verkoopprijs gekomen? Vertrouwen op wat de makelaars zeggen?
@jakki: zijn er recent vergelijkbare huizen in de buurt verkocht en zo ja voor hoeveel? Makelaars kunnen de verkoopprijs vaak inzien.

Tsja, als 2 makelaars je een vraagprijs adviseren zou je er vanuit kunnen gaan dat het reëel is denk ik.

Waarom twijfel je precies? Is dat puur gevoel of ook iets anders?
quote:Jeetjemina schreef op 14 augustus 2016 @ 15:18:

@jakki: zijn er recent vergelijkbare huizen in de buurt verkocht en zo ja voor hoeveel? Makelaars kunnen de verkoopprijs vaak inzien.

Kan je zelf ook: voor 2,50 of zo kan je een uittreksel van het Kadaster krijgen. Makelaars gebruiken dezelfde database. Of je nu koopt, of gaat verkopen lijkt het me altijd handig als sanity check zodat je niet blind op een makelaar hoeft te vertrouwen.
quote:viva1966 schreef op 14 augustus 2016 @ 16:15:

[...]

Kan je zelf ook: voor 2,50 of zo kan je een uittreksel van het Kadaster krijgen. Makelaars gebruiken dezelfde database. Of je nu koopt, of gaat verkopen lijkt het me altijd handig als sanity check zodat je niet blind op een makelaar hoeft te vertrouwen.Handig! Goed om te weten.
Foutje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven