Jeetje, lekker naief ben ik!

22-07-2013 13:22 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou heb ik weer hoor, moet dit even van me afschrijven want vind het ook wel een beetje eng...

Ik word vanmorgen om 10 voor 9 m'n bed uitgebeld. Ik verwacht een nieuwe Iphone dus hoopvol trek ik een jurkje aan en ren naar beneden.

Helaas geen Iphone maar een jonge man in normale kleding die mij zijn politiebadge laat zien en vraagt of hij binnen mag komen. Ik laat hem binnen in de gang beneden en hij vraagt of hij ook boven mag komen, hij is namelijk van de politie hier met een undercover operation.

Ok ik neem hem mee naar boven, vraag nog een keer om zijn badge (ziet er zo goed uit voor zover in Engelse politie badges ken) en herinner me zijn naam met het idee de politie te bellen als hij weg is om te checken of dit allemaal klopt.

Ze doen dus een undercover operation in mijn wijk (wat ik niet heel raar vind, er zijn een paar dodgy huizen hier). En mijn appartement op de 1e verdieping zou wellicht de beste plek zijn om een camera te plaatsen om iemand te observeren of voor een van de politieagenten om een paar uur door te brengen en uit het raam te koekeloeren.

Dus hij bekijkt een paar van de ramen die op de goede kant liggen, en constateert dat het raam in de badkamer perfect zicht heeft op de plek die ze voor ogen hebben.

Ik vertel hem mijn rooster, zodat ik thuis zou kunnen zijn als zij moeten langslopen en vraagt me ook zo nog even of ik alleen woon, of dat een huisgenoot op andere tijden thuis zou kunnen zijn en ik vertel dat mijn vriend net verhuisd is en dat ik tot 1 augustus alleen ben. Het vertrouwen dat ik heb in een Politiebadge!

Toen hij weg was de politie gebeld, en nu krijg ik dus net een telefoontje dat ze niet op de hoogte zijn vaneen undercover politie onderzoek in mijn wijk, maar dat het soms secret operations zijn dus dat de normale politie niet altijd op de hoogte is van deze onderzoeken en dat ze dus verder vragen en me op de hoogte houden.

Lekker dan, ik lig hier in het park met al mijn ramen wagenwijd open (want op 1e verdieping), en mijn vriend doet ineens helemaal ongerust want politie komt altijd met z'n tweeën (weet ik veel) en nu zijn er dus mensen die weten dat ik alleen ben, wanneer ik wel en niet thuis ben, etc etc. Ik heb nu sterk de neiging om naar huis te gaan en alles potdicht te gooien, niet dat ze op klaarlichte dag de eerste verdieping op klimmen ofzo maar toch. Verder kom ik vaak laat thuis dus dat is ook wel eng.

Vriend vind dat ik naar het politiebureau moet gaan en om extra surveillance moet vragen de komende paar dagen totdat ze dit uitgevogeld hebben.

Mijn wijk is een prima wijk, maar omdat in London overal die sociale huurwoningen ertussen staan zit er soms wel eens wat dodgy tussen. Ik voel me dus normaal gewoon veilig hier.

Wat zouden jullie doen?

Thanks
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Wat eng!! Ik zou direct nogmaals bellen en advies vragen.
27 mensen vinden dit leuk.
Checken of hij geen cameraatje heeft opgehangen.
Een poepie laten.
Ja aan mijn tip heb je niets maar ik had eerst gebeld naar het politiekantoor om te checken of het klopt voor je iemand mee naar boven neemt. Voor hetzelfde geld had hij je verkracht.

Maar wat ik al zei, hier heb je niet zoveel aan, behalve een volgende keer dat niet meer te doen.

Oja en wel aangifte doen, zodat er een beschrijving van zijn uiterlijk is, hopelijk is er op die manier bij andere het te voorkomen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wel heel naief. Maar dat heb je zelf ook door. Hij had je ook kunnen verkrachten. Wat zegt zo een badge nou. Alsof je als burger een nepbadge van een echte kan onderscheiden.

Ik laat niemand zo maar binnen. Ook geen politieman/vrouw.

De kans bestaat dat hij je nu in de gaten houdt (op straat) en een volgende keer met je mee naar binnen loopt. Hij weet dan toch dat je vriend er niet is.

Kan je voorlopig een vriend met je mee naar huis laten lopen. Tot je eigen vriend er weer is. Of kan je eigen vriend zijn agenda omgooien en er toch gewoon zijn.
Brrrrrrr! Naar huis, alles dicht doen en extra sloten op ramen en deuren laten plaatsen!
Londen? Anders leen je een paar beveiliger van het ziekenhuis, daar zullen er genoeg staan nu....
quote:Mylene_Valerie schreef op 22 juli 2013 @ 13:27:

Ja aan mijn tip heb je niets maar ik had eerst gebeld naar het politiekantoor om te checken of het klopt voor je iemand mee naar boven neemt. Voor hetzelfde geld had hij je verkracht.

Maar wat ik al zei, hier heb je niet zoveel aan, behalve een volgende keer dat niet meer te doen.

Oja en wel aangifte doen, zodat er een beschrijving van zijn uiterlijk is, hopelijk is er op die manier bij andere het te voorkomen.

En idd aangifte doen bij de politie. Misschien staat hij wel op camera/film ergens. En wie weet heeft hij dit al eerder gedaan en/of wordt hij gezocht.

Ik zou ook nieuwe sloten nemen.
quote:roermondse schreef op 22 juli 2013 @ 13:31:

Londen? Anders leen je een paar beveiliger van het ziekenhuis, daar zullen er genoeg staan nu....Goh wat een goeie tip...
quote:Louba schreef op 22 juli 2013 @ 13:29:

Brrrrrrr! Naar huis, alles dicht doen en extra sloten op ramen en deuren laten plaatsen!Dit dus.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik zou wel naar huis gaan en alles dicht doen, voor nu.

Na dit akkefietje je ramen open zetten is wel erg riskant.

Verder kan ik het wel begrijpen. Je denkt bij politie toch: Ik moet doen wat hij zegt.

Idd bij mijn weten komen ze altijd met zijn tweeën maar ik had niet geweten of dat in London ook zo is.
Niet goed gelezen.
Hij had ook bij de bovenbuurman aangebeld, die net zijn deur opendeed toen we bij mij naar binnen gingen, de bovenbuurman heeft hem dus ook gezien.

Hij is maar heel kort binnen geweest, heeft ook niet het hele huis gezien. Geen tijd gehad om een cameraatje op te hangen ofzo.

Ik snap echt niet dat ik zo dom was. Was erg laat uit werk en nog half in slaap, misschien is dat een excuus. .

Ik ga sowieso even bij de bovenbuurman langs als ik dadelijk thuis ben om hem op de hoogte te stellen. En nogmaals met de politie bellen.

Ik heb geen vrienden hier in de buurt die met me mee kunnen lopen.

Nu snel naar huis!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Moonlight82 schreef op 22 juli 2013 @ 13:34:

Ik zou wel naar huis gaan en alles dicht doen, voor nu.

Na dit akkefietje je ramen open zetten is wel erg riskant.

Verder kan ik het wel begrijpen. Je denkt bij politie toch: Ik moet doen wat hij zegt.

Idd bij mijn weten komen ze altijd met zijn tweeën maar ik had niet geweten of dat in London ook zo is.

Met zijn tweeen laat ik ze ook niet binnen. In elke feestwinkel haal je een politiepak.

Politie komt normaal gesproken aan de deur vragen stellen, ze komen niet zomaar bij je binnen. Of ze informeren je dat ze met zoiets bezig zijn en spreken een tijdstip met je af waarop ze terugkomen als ze in je huis willen zijn. Ze laten dan een brief achter met informatie (en telefoonnummers) en je kan dan zelf ook nog bellen naar het kantoor om het te controleren.
Waarom nieuwe sloten? De gast heeft toch geen sleutel?

Alles goed op slot houden, klein busje haarlak in je tas houden en de politie inderdaad nogmaals bellen voor advies. Niet te laat nog over straat in je eentje. Niet in de paniek schieten, heb je niks aan.
quote:-Bladora- schreef op 22 juli 2013 @ 13:38:

Hij had ook bij de bovenbuurman aangebeld, die net zijn deur opendeed toen we bij mij naar binnen gingen, de bovenbuurman heeft hem dus ook gezien.

Hij is maar heel kort binnen geweest, heeft ook niet het hele huis gezien. Geen tijd gehad om een cameraatje op te hangen ofzo.

Ik snap echt niet dat ik zo dom was. Was erg laat uit werk en nog half in slaap, misschien is dat een excuus. .

Ik ga sowieso even bij de bovenbuurman langs als ik dadelijk thuis ben om hem op de hoogte te stellen. En nogmaals met de politie bellen.

Nu snel naar huis!Ik zou wel iemand meenemen en niet alleen je huis in gaan...
En komende tijd misschien alleen de deur openen als je iemand verwacht.

Laat vrienden en kennissen weten dat ze even bellen voordat ze naar je toe komen.
quote:Iwannalive schreef op 22 juli 2013 @ 13:39:

[...]

Ik zou wel iemand meenemen en niet alleen je huis in gaan...Misschien de buurman? Die weet nu toch dat er iets speelt.
Herkende de politie wel zijn naam?
quote:Moosey schreef op 22 juli 2013 @ 13:38:

Waarom nieuwe sloten? De gast heeft toch geen sleutel?

Alles goed op slot houden, klein busje haarlak in je tas houden en de politie inderdaad nogmaals bellen voor advies. Niet te laat nog over straat in je eentje. Niet in de paniek schieten, heb je niks aan.

Hangt van het soort slot af dat ze heeft. Hij kan iets ertussen hebben gezet, om later binnen te kunnen komen.

In paniek schieten niet nee. Maar wel even je hersens op volle toeren laten werken.
Is tijdelijk van iemand een hond lenen misschien een mogelijkheid...
quote:-Bladora- schreef op 22 juli 2013 @ 13:38:

Nu snel naar huis!

Als er niemand met je mee kan lopen zou ik al bellend (met de politie of met je vriend) je huis doorlopen.

Misschien was dit al zijn kick en ligt ie zich nu ergens af te trekken, maar je kan maar beter voorzichtig zijn.

Sterkte!
Als hij ook bij je bovenbuurman is geweest is t m misschien niet om een jonge vrouw te doen?

Geen idee wat dan de beweegreden zou kunnen zijn hoor.
Bah wat naar, hoop dat het niets raars is.

Heb je geen kennis die tijdelijk bij je kan slapen? Of iets met de boven buurman afspreken?

Hier is ook wel eens een recherche agent alleen binnen geweest. Er was een dode gevonden in een huis schuin tegen over ons. Waren nog wat inbraken etc. Dus werd ik 'verhoord'. Man was alleen, en heb hem ook vertrouwd op zijn badges. Wel gewoon hier in Nederland, op zondag.

Mijn vriend vond mij ook stom maar het was echt gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven